Stelling: Gaming is saai
Stelling: Gaming is saai
Ik wil jullie mening weten over deze stelling. Ik verveel me de laatste maanden dood als het gaat om gamen en er is al maanden geen fatsoenlijke titel meer uitgebracht waar ik echt op zat te wachten. Sinds de komst van de PS3 en de Wii is gamen nog kanslozer geworden dan het al was. Het aanbod in Nederland is op een dieptepunt geraakt en ik zie mezelf niet snel uit dit dal kruipen. Gelukkig heb ik vandaag Ketsui binnegekregen en houdt de arcade mijn hobby levend, maar ik voel me eigenlijk een beetje besodemieterd door de waardeloze troep die de winkels heeft geinfecteerd.
Ook ik moet zeggen dat de laaste tijd weinig tot geen goede boeiende games voor mij uitkomen.Maar daar komt ook bij dat we richting de zomer gaan en dan heb ik eigelijk weinig zin/tijd heb om te gamen.
M'n xbox 360 staat al bijna 2 mnd uit en zelfs geen xbox live meer...
Mometeel zit ik boven nog wel eens achter m'n arcade kast te gamen en gisteren toevalig met Dracula X rondo of blood begonnen.
Maar ben eigelijk ook wel druk met de tuin etc.
Buiten m'n retro ben ik ook erg wild van tuinieren
, en dan bedoel ik niet een simpel aangelegt tuintje en wat viooltjes maar het echte werk met een mooie vijver in de tuin 
M'n xbox 360 staat al bijna 2 mnd uit en zelfs geen xbox live meer...

Mometeel zit ik boven nog wel eens achter m'n arcade kast te gamen en gisteren toevalig met Dracula X rondo of blood begonnen.
Maar ben eigelijk ook wel druk met de tuin etc.
Buiten m'n retro ben ik ook erg wild van tuinieren

Almighty, ik heb een zootje van die dure bomen staan.
Van die Corniveren enzo, ben je daarin evt. geinteresseerd?
We kunnen een heel leuk prijsje maken. Moet je wel weer helemaal hier naar toe, hehe, maar je rug zal het overleven en je portemonee ook.
Next gen, tja, de enige games die ik zou willen checken zijn Senko no Ronde en Tokyo Xtreme racer op de 360.
PS3 heeft geen moer, binnenkort wel een Wangan Midnight (ook voor psp)
Daar ben ik wel in geinteresseerd.
Wii niets en komt ook niets.
Eigenlijk voornamelijk Japanse ps2 games lijken me vet.
Al die Japanse ps2 racers, shmups en fighting games lijken me wel cool.
En al die retro shit SS, DC en PS gaat ook wel vervelen, we worden te oud jongens. Arcade shit is wel altijd een unieke ervaring.
Maar fuck it, ik heb geen rode cent alles mag weg als iemand nog wat wilt, hehe!
EDIT, link vergeten: http://www.genki.co.jp/games/wangan_pre/images/05.jpg
EDIT, nieuwe screens: http://the-magicbox.com/0704/game070425c.shtml
Van die Corniveren enzo, ben je daarin evt. geinteresseerd?
We kunnen een heel leuk prijsje maken. Moet je wel weer helemaal hier naar toe, hehe, maar je rug zal het overleven en je portemonee ook.
Next gen, tja, de enige games die ik zou willen checken zijn Senko no Ronde en Tokyo Xtreme racer op de 360.
PS3 heeft geen moer, binnenkort wel een Wangan Midnight (ook voor psp)
Daar ben ik wel in geinteresseerd.
Wii niets en komt ook niets.
Eigenlijk voornamelijk Japanse ps2 games lijken me vet.
Al die Japanse ps2 racers, shmups en fighting games lijken me wel cool.
En al die retro shit SS, DC en PS gaat ook wel vervelen, we worden te oud jongens. Arcade shit is wel altijd een unieke ervaring.
Maar fuck it, ik heb geen rode cent alles mag weg als iemand nog wat wilt, hehe!
EDIT, link vergeten: http://www.genki.co.jp/games/wangan_pre/images/05.jpg
EDIT, nieuwe screens: http://the-magicbox.com/0704/game070425c.shtml
Last edited by d2 on Thu Apr 26, 2007 11:21, edited 1 time in total.
Eigenlijk speel ik op saturn en DC hoofdzakelijk capcom fighters en op mijn CMVS neo fighters. Die vervelen echt nooit bij mij, maar ik speel dan ook hooguit een uurtje achter elkaar.
Tegenwoordig zijn er enkel shoot ém ups, en die kan ik niet spelen omdat ik motion sickness heb bij die games en dus na 10 minuten heel snel de tv uit moet omdat ik anders over mijn nek ga. Vreemd verschijnsel maar dit is denk ik wel een reden dat ik 80% van de nieuwe games al niet eens hoef te bekijken. Lekker makkelijk en bovendien interesseer ik me niet of nauwelijks voor alles wat na de DC is verschenen.
Ik speel de laatste tijd weer iets meer op de 360, nou ja, totdat het zo mooi weer werd want dan ben ik buiten te vinden. Gears of War en PGR 3 scoren momenteel weer goed bij mij. PGR3 omdat mijn savegame stuk is en ach, ik pak het nu allemaal veel beter aan dan eerst. De laatste game die ik gekocht heb, VT3, raak ik eigenlijk niet eens meer aan, na zoveel uurtjes gamen werd de single player toch wel heel saai en online kan ik mijn draai niet vinden. Wel zonde op zich, lang naar deze titel uitgekeken. Valt ie dan toch gewoon tegen?
Verder zit ik in de avond toch wel weer relatief veel achter de Neogeo. Lekker multiplayer en offline rammen in KOF 2000 en Soccer Brawl. Fuck ports!
Dat de Ps3 en de Wii gamen nog kanslozer maken, had ik wel durven voorspellen. De Ps3 is te prijzige gebakken lucht die aan zelfdestructie doet waardoor de concurrent kan insuffen en de Wii is eigenlijk anti-gamer. De Wii trekt non-gamers aan en haalt al het traditionele weg. Weet je hoe de peperdure maar luceratieve want non-gamer aantrekkende Dance Dance Revolution enzo de Arcades doodmaakten? Zo denk ik ook een beetje over de Wii.
Dat de next-gen het einde zou betekenen van standaard shmups en 2d fighters zat er ook al wel een beetje in. Het scoort te weinig. Natuurlijk heb je wel VC, XBLA en PSS maar eerlijk gezegd word ik een beetje moe van de zoveelste classic compilaties, hoe meer ik daarvan speel hoe beter ik de originele versies ga vinden. En dat homebrew shit op XBLA trek ik zowiezo niet. Ik wil een originele SF4, een Radiant 2, een nieuwe Dodonpachi. Dat werk.
Ik heb het niet vaak gezegd, maar ja, ik mis stiekem toch wel die PSX en DC tijd.
Verder zit ik in de avond toch wel weer relatief veel achter de Neogeo. Lekker multiplayer en offline rammen in KOF 2000 en Soccer Brawl. Fuck ports!
Dat de Ps3 en de Wii gamen nog kanslozer maken, had ik wel durven voorspellen. De Ps3 is te prijzige gebakken lucht die aan zelfdestructie doet waardoor de concurrent kan insuffen en de Wii is eigenlijk anti-gamer. De Wii trekt non-gamers aan en haalt al het traditionele weg. Weet je hoe de peperdure maar luceratieve want non-gamer aantrekkende Dance Dance Revolution enzo de Arcades doodmaakten? Zo denk ik ook een beetje over de Wii.
Dat de next-gen het einde zou betekenen van standaard shmups en 2d fighters zat er ook al wel een beetje in. Het scoort te weinig. Natuurlijk heb je wel VC, XBLA en PSS maar eerlijk gezegd word ik een beetje moe van de zoveelste classic compilaties, hoe meer ik daarvan speel hoe beter ik de originele versies ga vinden. En dat homebrew shit op XBLA trek ik zowiezo niet. Ik wil een originele SF4, een Radiant 2, een nieuwe Dodonpachi. Dat werk.
Ik heb het niet vaak gezegd, maar ja, ik mis stiekem toch wel die PSX en DC tijd.
Gamen is niet saai, alleen lijkt dit op de welbekende gamedip. Iedere gamer maakt dit wel eens mee. Bij mij heeft dit vaak te maken wanneer ik teveel games heb die ik wil spelen. Gevolg: ik speel niets.
We hebben nog nooit zoveel keuze's gehad: de talloze retro consoles, de huidige generatie consoles, vaak de keuze om uit verschillende regio's games te spelen, importeren is veel makkelijker dan vroeger, nieuwe handhelds, XBLA, PSstore en VC... Alleen al als ik eraan denk dan krijg ik een kortsluiting in m'n hoofd. Als ik al de games nog moet kopen (met bijbehorende consoles) die ik nog wil spelen, dan ben ik rijp om afgevoerd te worden.
Tegenwoordig ben ik nog veel kritische wanneer ik games aanschaf. Ik koop belange niet zoveel meer dan vroeger en dat gaat me beter af. Ik bedoel: ik neem nu daadwerkelijk de tijd voor de games die ik echt wil spelen en laat de anderen, waar ik vaag geïnteresseerd in ben, links liggen. Ik denk er bijvoorbeeld al twee jaar aan om terug met een Japanse Saturn collectie te beginnen maar het schrikt me af. Wanneer ik er aan begin ben ik niet te stoppen waardoor ik geen enkel spel meer speel.
Tip die ik kan geven is: speel de games die je echt heel graag speelt en geef ze voldoende tijd. Neem af en toe de tijd om je ook met andere dingen bezig te houden en laat de games waar je vaag geïnteresseerd in bent, links liggen. Het werkt alvast bij mij.
We hebben nog nooit zoveel keuze's gehad: de talloze retro consoles, de huidige generatie consoles, vaak de keuze om uit verschillende regio's games te spelen, importeren is veel makkelijker dan vroeger, nieuwe handhelds, XBLA, PSstore en VC... Alleen al als ik eraan denk dan krijg ik een kortsluiting in m'n hoofd. Als ik al de games nog moet kopen (met bijbehorende consoles) die ik nog wil spelen, dan ben ik rijp om afgevoerd te worden.
Tegenwoordig ben ik nog veel kritische wanneer ik games aanschaf. Ik koop belange niet zoveel meer dan vroeger en dat gaat me beter af. Ik bedoel: ik neem nu daadwerkelijk de tijd voor de games die ik echt wil spelen en laat de anderen, waar ik vaag geïnteresseerd in ben, links liggen. Ik denk er bijvoorbeeld al twee jaar aan om terug met een Japanse Saturn collectie te beginnen maar het schrikt me af. Wanneer ik er aan begin ben ik niet te stoppen waardoor ik geen enkel spel meer speel.
Tip die ik kan geven is: speel de games die je echt heel graag speelt en geef ze voldoende tijd. Neem af en toe de tijd om je ook met andere dingen bezig te houden en laat de games waar je vaag geïnteresseerd in bent, links liggen. Het werkt alvast bij mij.
Ik moet wel toegeven dat er momenteel bar weinig op de markt is... Toch vermaak ik me het meest met de 360 op dit moment. Ik noem een GRAW 2 en VT3. En met name op Xbox Live natuurlijk. Want VT3 is absoluut goed, alleen vind ik de singleplayer gewoon teveel vanhetzelfde. Dus ik moet het echt van het online gedeelte hebben.
Verder ben ik twee weken geleden bij Sega Benelux geweest en daar heb ik The Club en de nieuwe Sega Rally in actie gezien. Dat gaan twee toffe games worden. Met name The Club!
Voor de rest speel ik vrij weinig op de Wii eerlijk gezegd. Puur en alleen omdat er op dit moment gewoon niks waardigs is. Ik zit te denken aan SSX Blur (die heb ik laatst gespeeld en sprak me wel aan). De nieuwe Paper Mario ga ik ook niet meer aan beginnen ... duurt te lang.
Dan rest er nog mijn Naomi cab... daar speel ik ook bar weinig op eigenlijk. Jammer maar je speelt er in de praktijk toch net iets minder op. Wel is het ideaal om even een uurtje te knallen!
Bottomline: wij worden gewoon ouder. En daarmee veranderd ook voor ons de gaming wereld. Ik mis ook de N64/DC tijd, maarja zo zal het wel nooit meer worden.
Dus vandaar dat retro mij enorm trekt op het moment. Of het nu VF4 op de Naomi cab is of Snatcher op de Mega CD....
Verder ben ik twee weken geleden bij Sega Benelux geweest en daar heb ik The Club en de nieuwe Sega Rally in actie gezien. Dat gaan twee toffe games worden. Met name The Club!
Voor de rest speel ik vrij weinig op de Wii eerlijk gezegd. Puur en alleen omdat er op dit moment gewoon niks waardigs is. Ik zit te denken aan SSX Blur (die heb ik laatst gespeeld en sprak me wel aan). De nieuwe Paper Mario ga ik ook niet meer aan beginnen ... duurt te lang.
Dan rest er nog mijn Naomi cab... daar speel ik ook bar weinig op eigenlijk. Jammer maar je speelt er in de praktijk toch net iets minder op. Wel is het ideaal om even een uurtje te knallen!
Bottomline: wij worden gewoon ouder. En daarmee veranderd ook voor ons de gaming wereld. Ik mis ook de N64/DC tijd, maarja zo zal het wel nooit meer worden.
Dus vandaar dat retro mij enorm trekt op het moment. Of het nu VF4 op de Naomi cab is of Snatcher op de Mega CD....
ik heb vorige week mijn xbox360 verkocht en zit nu met een kansloze HD-tv
wat mij betreft is console gaming een afgesloten hoofdstuk en dat is absoluut niet omdat ik in een "gamedip" zit.
Enige wat nu nog rest is arcade gaming, alleen vind ik het balen dat je niet gewoon een nieuwe (minte
) arcadekast/SEGA astro city kan kopen anders had ik er gelijk een gehaald!

Enige wat nu nog rest is arcade gaming, alleen vind ik het balen dat je niet gewoon een nieuwe (minte

Ik had een tijd gelede een x360 willen aanschaffen maar uiteindelijk toch niet gedaan... ik wilde toen een saturn (pal) aanschaffen (na enig research) en kwam tot de conclusie dat de real stuff voor deze console alleen in Japan uitgekomen is.. dus dan maar een japanse saturn bij de rest van de verzameling gezet... en daarop volgde nog een japanse Megadrive.
Der ging toen min of meer een nieuwe wereld open van import titels voor consoles (ik had wel een een Neo Geo bord met een aantal games dus ik wist wel dat deze shit uit Japan komt) .. was altijd al een fan van Arcade-based games op bv. de ps1. zoals R-type Delta en de fighting games.
Dus met de aanschaf van deze consoles nog genoeg te ontdekken dus op dit moment niet zeker niet zaai voor mij... die x360 komt later wel eens een keer als ie bijna voor niks is.
Der ging toen min of meer een nieuwe wereld open van import titels voor consoles (ik had wel een een Neo Geo bord met een aantal games dus ik wist wel dat deze shit uit Japan komt) .. was altijd al een fan van Arcade-based games op bv. de ps1. zoals R-type Delta en de fighting games.
Dus met de aanschaf van deze consoles nog genoeg te ontdekken dus op dit moment niet zeker niet zaai voor mij... die x360 komt later wel eens een keer als ie bijna voor niks is.
Ik kan me goed voorstellen, waarom velen hier gamen saai beginnen te vinden. Zoals al werd genoemd met gamen heeft niet meer "blast of the past", het is gewoon niet meer vernieuwend genoeg. De ontdekking om iets te besturen met je controller heb je nu niet meer zo, volgens mij. "Kijk ik druk hierop en hij springt!"
Er wordt naar mijn mening te weinig geexperimenteerd en er is (te) weinig ruimte voor creativiteit in games. Logisch dat dit niet kan. Door de jaren zijn er talloze bedrijven falliet gegaan, omdat zij games maakten die maar weinig mensen konden waarderen. Fallout bijv.
Ik wil weer met een grijns op mijn gezicht zitten voor de beeldbuis en ontdekken, wat ik allemaal kan doen in een rare wereld waar ik mijn fantasie in kwijt kan. En niet de zoveelste shooter spelen die gdx3bloom X10 ondersteund XD
Er wordt naar mijn mening te weinig geexperimenteerd en er is (te) weinig ruimte voor creativiteit in games. Logisch dat dit niet kan. Door de jaren zijn er talloze bedrijven falliet gegaan, omdat zij games maakten die maar weinig mensen konden waarderen. Fallout bijv.
Ik wil weer met een grijns op mijn gezicht zitten voor de beeldbuis en ontdekken, wat ik allemaal kan doen in een rare wereld waar ik mijn fantasie in kwijt kan. En niet de zoveelste shooter spelen die gdx3bloom X10 ondersteund XD
Of het echt saaier wordt weet ik niet, dat het vroeger beter was heeft denk ik ook veel met sentiment te makien. En goede titels moeten nog uitkomen voor de huidige generatie consoles.
Wat gamen wel anders voor mij heeft gemaakt is dat ik vroeger op de middelbare school altijd met vrienden zat te gamen. Met de komst van de playstation kwamern er steeds meer 1 player games en die trend zet zich nog steeds door. Na de dreamcast was ik een paar jaar gestopt. Op een gegeven moment toch weer wat gegamed met wat vrienden en zo kwam ik erachter dat vooral het samen gamen gamen veel leuker maakt, niet alleen over het internet, maar vooral met echte real life vrienden.
Anderzijds mss worden we wel gewoon ouder en vinden we andere dingen belangrijker, mss wil je gewoon het echte huisje boompje, beestje?
Wat gamen wel anders voor mij heeft gemaakt is dat ik vroeger op de middelbare school altijd met vrienden zat te gamen. Met de komst van de playstation kwamern er steeds meer 1 player games en die trend zet zich nog steeds door. Na de dreamcast was ik een paar jaar gestopt. Op een gegeven moment toch weer wat gegamed met wat vrienden en zo kwam ik erachter dat vooral het samen gamen gamen veel leuker maakt, niet alleen over het internet, maar vooral met echte real life vrienden.
Anderzijds mss worden we wel gewoon ouder en vinden we andere dingen belangrijker, mss wil je gewoon het echte huisje boompje, beestje?
Keep on Dreaming
Ouder worden heeft er zeker mee te maken, maar dat gaat dan weer gepaard met het jeugsentiment wat je hebt met bepaalde games. De lange rijen achter de mortal kombat kasten, kwijlende gezichten boven de nieuwste neo games, de eerste Daytona racers, virtua fighter etc. Allemaal echte happenings met arcadeoorsprong, en ook het feit dat je thuisconsole niet kon tippen aan "the real thing" zorgde ervoor dat je als het ware lag te dromen van bepaalde games. Met het uitsterven van de arcades die de moeder was van alle nieuwe games is het "magische" er vanaf. Niks baanbrekends meer tegenwoordig zoals van 2d naar 3d, van sprites naar polygonen maar alleen oude stront in een nieuw jasje. De menigte koopt het toch wel. Jammer...........
Heb je het weer buiten gezien???
Is ook niet gek dat je dan een gamedip krijgt
Wat betreft leeftijd.... ik ben nu 28 en speel net zo graag als dat toen ik 14 was.
Ik moet zeggen dat ik weer zin in Raiden 3 heb gekregen.
Het aanbod van nu is minder spannend lijkt wel.
Heb uit verveling C&C 3 gekocht waar ik ook alleen het sentiment van de vorige uit heb gehaald.
Wow blijft me trouwens boeien, maar dat is ook grotendeels het sociale aspect van de game.
Games waar ik nu op wacht is GOW op PSP, veschillende downloadable snk spellen voor PSP, en zou graag mijn handen leggen op een aantal cave shooters die ik nog niet heb gespeeld.
Gamen is nog steeds niet saai.
Is ook niet gek dat je dan een gamedip krijgt

Wat betreft leeftijd.... ik ben nu 28 en speel net zo graag als dat toen ik 14 was.
Ik moet zeggen dat ik weer zin in Raiden 3 heb gekregen.
Het aanbod van nu is minder spannend lijkt wel.
Heb uit verveling C&C 3 gekocht waar ik ook alleen het sentiment van de vorige uit heb gehaald.
Wow blijft me trouwens boeien, maar dat is ook grotendeels het sociale aspect van de game.
Games waar ik nu op wacht is GOW op PSP, veschillende downloadable snk spellen voor PSP, en zou graag mijn handen leggen op een aantal cave shooters die ik nog niet heb gespeeld.
Gamen is nog steeds niet saai.
2d fighting rules
Gamedips heb ik niet meer, het is meer uitzondering dan regel dat ik een opleving heb. Soms kan ik me er echt weer helemaal ingooien, vooral arcade waarvoor de liefde nooit zal verdwijnen, maar bijv. de PS3, 360 en Wii staan echt serieus stof te happen op een enkel potje hier en daar met maten na dan.
Om deze walging te doorbreken heb ik besloten dat het vanavond tijd is voor een vrijdag van hardcore shit.
Om deze walging te doorbreken heb ik besloten dat het vanavond tijd is voor een vrijdag van hardcore shit.
Mijn PS3 gebruik ik alleen als machine op mijn PAL PS2 titels mee af te spelen. De Xbox 360 staat al twee maanden uit. De Wii staat bij de ouders van mijn vriendin (ook al 2 maanden niets te doen).
Momenteel speel ik The Legend of Zelda: The Wind Waker op de Cube, Final Fantasy XII op de PS2, Final Fantasy III op de DS, Pokemon Diamond op de DS en Golden Sun op de GBA.
Momenteel speel ik The Legend of Zelda: The Wind Waker op de Cube, Final Fantasy XII op de PS2, Final Fantasy III op de DS, Pokemon Diamond op de DS en Golden Sun op de GBA.