Kast Vervoer

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
ZiEk
Active Level:
Active Level:

Kast Vervoer

Post by ZiEk » Wed Apr 11, 2007 20:13

Ik ben van plan om een Neo Geo kast te kopen, zo'n upright multi game ding.

Maar toen kwam ik een probleem tegen, vervoer :?

Heeft iemand tips voor me ?

ben al bezig met homies te vragen of ze kunnen helpen, de afstand is iets van 123 Km.
Image
almighty

Post by almighty » Wed Apr 11, 2007 20:20

Mischien een idee als niemand je kan helpen en jij zelf in bezit bent van een rijbewijs kun je mischien een bestelbusje huren?
Zelf had ik het geluk dat ik een mercedes kon meenemen van het bedrijf anders had ik hetzelfde probleem.

succes!
ZiEk
Active Level:
Active Level:

Post by ZiEk » Wed Apr 11, 2007 20:31

jah zat ik ook aan te denken allen ben ik benieuwed hoe duur dat is.
Image
Gameholic

Post by Gameholic » Wed Apr 11, 2007 20:36

Dat varieert van de 100 tot 150 euro...

Of je huurt een boedelbak. Ik had het geluk dat ik een busje van het werk kon lenen
almighty

Post by almighty » Wed Apr 11, 2007 20:39

Het is voor mij al een tijdje terug dus kan daar helaas geen antwoord op geven, vaak moet je een borg betalen en bij aflevering de tank weer volgooien.Ook is een verzekering afsluiten geen overbodige luxe, je zult net zien dat uitgerekend iets gebeurd als jij een keer een auto huurt.

Denk zelf (incl. vezekering) voor een dag echt niet meer als 50/60 euro kwijt bent.(excl. brandstof)
d2

Post by d2 » Thu Apr 12, 2007 10:22

Het is wel altijd weer een avontuur, zo'n kast vervoeren.
Zorg dat je touw hebt zodat de achterklep open kan staan.
Zorg wel dat de kast er enigszins inpast.
Gewicht en omvang, je kan het niet alleen, vanwege het formaat, dus neem een mattie mee.
Het best is om de monitor boven te hebben, zodat hij rust op het chassis en niet op het glas, maar als het niet anders kan, dan maar op de kop.
Niet freaken als hij niet werkt, misschien is er tijdens transport een draadje losgeraakt.

I.p.v. een auto huren kan je ook vragen of de betreffende persoon hem wil leveren voor 150 of 200 euro! Dat is helemaal relaxt, dan kan je hem thuis uitproberen! Tja als je al zoveel kwijt bent aan huur en benzine, nodig hem dan uit voor gebak met koffie en 150 eurootjes.
RoOd
Active Level:
Active Level:

Post by RoOd » Thu Apr 12, 2007 12:03

d2 wrote:I.p.v. een auto huren kan je ook vragen of de betreffende persoon hem wil leveren voor 150 of 200 euro! Dat is helemaal relaxt, dan kan je hem thuis uitproberen! Tja als je al zoveel kwijt bent aan huur en benzine, nodig hem dan uit voor gebak met koffie en 150 eurootjes.

helemaal mee eens. Als je dat geld wilt uitgeven dan maar zo.
Ik heb mijn masterplay toen achterin de stationwagen van me pa vervoerd.
paste precies liggend erin, erg relaxed was dat. Dus misschien dat iemand in de buurt een stationwagen heeft en anders is het vragen wat die persoon er voor wil hebben.

als je zelf al 150 euro gaat bieden zegt die persoon natuurlijk meteen ja terwijl de helft misschien ook een optie is. Een auto huren voor een middagje is een hoop werk en kost je teveel tijd en moeite (vind ik)
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
ZiEk
Active Level:
Active Level:

Post by ZiEk » Thu Apr 12, 2007 18:55

Begint aardigg mooie tutorial te worden :twisted:

zover heb ik al een matti, probeer nu wel achtertekomen hoe zwaar zon ding is.

mischien moet ik nog een extra homie meenemen voor die shit.

Het plan zover is met een jag met beugels die shit ophalen, kast vastbinden en met een zijl eromheen (mischien een kussen op de monitor voor vliegende steentjes ofzow).
Image
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Mon Apr 16, 2007 07:33

Ik heb een zelfde kast met een stationwagen opgehaald, maar dan zag je dus echt niks meer op de weg. Boedelbak huren bij een pompstation is rond de 30 euro, veel makkelijker.
ZiEk
Active Level:
Active Level:

Post by ZiEk » Mon Apr 16, 2007 16:51

yo, begin te twijvelen over die kast.

Ik ga dit weekend di kast ophalen met de volgende games voor 295:
> > > Bust a Move
> > > ninja masters
> > > metal slug X
> > > metal slug 2

is het nou een goede prijs ?
en is er nou verschil tussen een groene of zon silver goud achtige, zelf vind ik groen wel dope uitzien maar weet niet of silver juist nep is of meer echt of zeldzamer of of of ?

Image
Image
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Mon Apr 16, 2007 16:55

Sorry, maar ik vind het een lelijk ding.
Gameholic

Post by Gameholic » Mon Apr 16, 2007 17:07

Ken wrote:Sorry, maar ik vind het een lelijk ding.

x 2

Kan je beter voor wat meer euri's een fatsoenlijke kast kopen
almighty

Post by almighty » Mon Apr 16, 2007 17:15

Gameholic wrote:
Ken wrote:Sorry, maar ik vind het een lelijk ding.

x 2

Kan je beter voor wat meer euri's een fatsoenlijke kast kopen

Mee eens, niet dat ik de beste arcade cab heb, maar Ken heeft mij ook eens duidelijk gemaakt geen europeese shit te kopen, dan kun je toch echt beter gaan voor een japanse cab.Het kost wel iets meer maar dan heb je ook echt iets beters.Mijn volgende kast zal dan ook zeker weer een japanse zijn.(hou nozomi goed in de gaten :) )
Ik kon toendertijd ook een kast kopen met een 4 slot mvs en 2 games voor 150 euro dus ik vind deze best aan de prijs.
ZiEk
Active Level:
Active Level:

Post by ZiEk » Mon Apr 16, 2007 17:21

tjah maar meeste jap cabs zijn sit down, ben ik niet echt mee opgegroeid :/

dedicated 80's machines en deze shit. de prijs valt dus erg tegen ?

want voor mij is ditt wel een rip uit mijn lijf lol, dacht dat het met die spellen erbij wel goed zat.
Image
almighty

Post by almighty » Mon Apr 16, 2007 17:29

Maar uiteindelijk moet jij gewoon kopen wat jij mooi vindt.
Ben zelf ook nooit opgegroeid met japanse cabs :wink:
ZiEk
Active Level:
Active Level:

Post by ZiEk » Mon Apr 16, 2007 17:44

ja precies maar ik heb mijn twijvels daarom vraag ik ook ff aan de experts een naomi ziet er wel sick uit maar de prijs is ook erg sick en ik hou niet van cd media dus dat zit ook al tegen.

Ik dacht dat het wel een redelijke prijs is, ik denk dat niemand van jullie voor 250 een 4 slot bord verkopen met but a move, ninja masters, metal slug x en metal slug 2.

leijk tjah vind die neo geo bord wel cool en ik denk dat met een neo geo marquee het ook al een stuk mooier zou worden, de staat van die kasten is ook niet echt top, dus zou niet eens erg zijn om sanwas erin te doen ofzow.

maar alsnog twijvel ik heel erg over deze shizzle :S
Image
almighty

Post by almighty » Mon Apr 16, 2007 18:00

ja precies maar ik heb mijn twijvels daarom vraag ik ook ff aan de experts een naomi ziet er wel sick uit maar de prijs is ook erg sick en ik hou niet van cd media dus dat zit ook al tegen.

Ook niet mijn voorkeur en daar komt nog bij dat die games behoorlijk aan de prijs zijn.Ik hou het wel liever bij mvs/jamma :wink:

Ik dacht dat het wel een redelijke prijs is, ik denk dat niemand van jullie voor 250 een 4 slot bord verkopen met but a move, ninja masters, metal slug x en metal slug 2.

true.
ZiEk
Active Level:
Active Level:

Post by ZiEk » Mon Apr 16, 2007 22:54

Denk dat ik het daar moet beslissen met de kast voor me, even voelen en nadenken.

Bedankt voor het advies, meer is altijd welkom.
Image
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Tue Apr 17, 2007 09:28

Ik vind het wel vrij duur als die kast niet in goede staat is. Dit zijn van die kasten die ze in België altijd hebben, staan ook erg vaak op marktplaats voor een prikkie. ik zou zeggen haal een kast uit Nederland. Gewoon een high tech ziet er nog beter uit vind ik, misschien even op www.flipperkast.nl of iets dergelijks kijken.
Ik had een 2 slots high tech via marktplaats gekocht voor 225 met 3 games en die was in zeer goede staat. Hij staat nu bij Muzzle (ook actief op dit forum) en hij is er ook zeer tevreden mee. Ik vind bij deze kasten alleen het nadeel dat je zo'n verzonken scherm hebt met een glasplaat ervoor, maar ieder zijn meug.
d2

Post by d2 » Tue Apr 17, 2007 10:45

ZiEk, koop een Master play.
Geloof me. Deze kan je voor redelijk cheap krijgen en het is in mijn ogen de beste niet-candy die je in Nederland kan kopen. Groot scherm en het scherm kan je roteren. joysticks en knoppen kan je makkelijk vervangen door sanwa's.
http://cgi.benl.ebay.be/arcade-kast-met ... dZViewItem
Muzzle

Post by Muzzle » Tue Apr 17, 2007 11:24

ruderudie wrote:Ik vind het wel vrij duur als die kast niet in goede staat is. Dit zijn van die kasten die ze in België altijd hebben, staan ook erg vaak op marktplaats voor een prikkie. ik zou zeggen haal een kast uit Nederland. Gewoon een high tech ziet er nog beter uit vind ik, misschien even op www.flipperkast.nl of iets dergelijks kijken.
Ik had een 2 slots high tech via marktplaats gekocht voor 225 met 3 games en die was in zeer goede staat. Hij staat nu bij Muzzle (ook actief op dit forum) en hij is er ook zeer tevreden mee. Ik vind bij deze kasten alleen het nadeel dat je zo'n verzonken scherm hebt met een glasplaat ervoor, maar ieder zijn meug.

Ik ben inderdaad wel tevreden met die High Tech kast :). Ik vind het een lelijk ding, maar hij speelt erg lekker vind ik zelf.

Je hebt hem wel mooi met aardige winst aan mij doorverkocht dan (ik heb er 300 voor betaald met 2 games) ;). Hehe, naja ook gewoon mijn eigen fout, ik wilde erg graag een kast en ging dus gewoon snel akkoord.
Maar ik heb er zeker geen spijt van. Zeker sinds ik er wat meer toffe games voor heb staat de kast regelmatig aan :).
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Tue Apr 17, 2007 12:32

Ja Muzzle klopt dat ik hem met winst heb doorverkocht, ik heb hem wel in Nijmegen op moeten halen wat ook wel aardig wat heeft gekost. Alles bij elkaar dus aantal tientjes op verdient. 300 is ie zeker waard, verkoop je hem zo weer voor. Maar goed, dat is een beetje mijn bijverdienste he, beunen in computerland :wink: , moet wel om je hobbies te kunnen bekostigen.

Al met al denk ik toch met weemoed terug aan mijn high tech, echt een lelijk maar degelijk ding en veel lol mee gehad. Tot mijn pc doorfikteen ik snel geld moest hebben..... Ik ben het volledig met Ziek eens dat wij altijd op een stan up kast hebben gespeeld en dit dus gevoelsmatig aantrekkelijker is dan een candy.
Muzzle

Post by Muzzle » Tue Apr 17, 2007 13:02

ruderudie wrote:Ja Muzzle klopt dat ik hem met winst heb doorverkocht, ik heb hem wel in Nijmegen op moeten halen wat ook wel aardig wat heeft gekost. Alles bij elkaar dus aantal tientjes op verdient. 300 is ie zeker waard, verkoop je hem zo weer voor. Maar goed, dat is een beetje mijn bijverdienste he, beunen in computerland :wink: , moet wel om je hobbies te kunnen bekostigen.

Al met al denk ik toch met weemoed terug aan mijn high tech, echt een lelijk maar degelijk ding en veel lol mee gehad. Tot mijn pc doorfikteen ik snel geld moest hebben..... Ik ben het volledig met Ziek eens dat wij altijd op een stan up kast hebben gespeeld en dit dus gevoelsmatig aantrekkelijker is dan een candy.

Zelf verkoop ik ook wel eens iets door met winst natuurlijk :). Vind ik ook logisch.

Ik ben er nogsteeds erg tevreden mee :) ik hoop dat hij nog een tijd meegaat.
ZiEk
Active Level:
Active Level:

Post by ZiEk » Tue Apr 17, 2007 17:25

zo'n hih tech vind ik wel minder eruit zien.

en ja pinball.nl daar ga ik dus heen daar staan deze kasten.

tjah zou beter zijn als het een street fighter dedicated was, maar die zie je nergen in nederland.

ook grappig er is nu een gast op marktplaats die die simpsons kast voor 800 wil verkopen gesproken over winst lol.

Ik ga alsnog ff kijken bij pinball, vind die masterplay niet mooierr jammer genoeg, de prijs is wel mooi daarnietvan maar die mvsjes erbij vind ik ook cool.

nogmaals bedankt voor de meningen, begin wel een beter plaatje te krijgen
Image
almighty

Post by almighty » Tue Apr 17, 2007 18:21

Een masterplay is ook niet te tillen en als die naar boven zou moeten heb je echt een probleem.
Zie trouwens niet meer die advertentie staan op martplaats, heb mischien nog intresse in wat mvs/jamma games.
Post Reply