japanse games op europese ps2
japanse games op europese ps2
Als ik japanse games wil afspelen op een europese ps2, moet hij dan per se worden omgebouwd of heb je hier iets voor?
Zelf heb ik mijn PS2 een fliptopcover gegeven en gebruik ik Swapmagic discs.
In plaats van een fliptopcover kan je ook een slidecard gebruiken met Swapmagic.
Het is minder fijn in gebruik dan ombouwen, maar wel wat goedkoper en het werkt prima in principe.
Wat je dan doet is het volgende: je geef je PS2 een nieuwe cover zodat je hem via een cdklep open kan doen ipv de CDlade. Je doet eerst de Swapmagic CD erin, dan verwissel je die cd met de game die je wil spelen en dan druk je op de X knop. Normaal als je een disc verwisselt via de CDlade checkt de console weer de regio etc. maar omdat je de CDlade nu niet opent, doet de console dit niet en kan hij dus wel werken met deze methode.
Swapmagic is dus gewoon een soort bootdisc.
Je moet de fliptopcover er ook zelf opzetten en in dit proces bestaat het gevaar dat je iets kapot maakt. Ik heb het zelf ook gedaan en ik ben zo ongeveer de meest a-technische persoon die je zal tegenkomen
. Maargoed het is me gelukt (na een paar uur kloten dat wel
). Maar als je iets sloopt in het proces, tsja dan heb je geen PS2 meer.
Mijn fliptopcover heb ik volgens mij gekocht op www.gbashop.nl dacht ik (kijk eerst goed welke versie je nodig hebt!!!!!).
Waar ik de Swapmagic disc gekocht heb weet ik niet precies meer.
Kosten:
Fliptopcover - ongeveer 20 euro
Swapmagic discs - ongeveer 30 euro
RGB Kabel (als je die niet al hebt) - ongeveer 8 euro
Ohja, op deze manier speelt hij alleen import en gekopieerde (ik gebruik het niet voor gekopieerde games, alleen voor import) PS2 games en geen PS1 games die import of gekopieerd zijn.
In plaats van een fliptopcover kan je ook een slidecard gebruiken met Swapmagic.
Het is minder fijn in gebruik dan ombouwen, maar wel wat goedkoper en het werkt prima in principe.
Wat je dan doet is het volgende: je geef je PS2 een nieuwe cover zodat je hem via een cdklep open kan doen ipv de CDlade. Je doet eerst de Swapmagic CD erin, dan verwissel je die cd met de game die je wil spelen en dan druk je op de X knop. Normaal als je een disc verwisselt via de CDlade checkt de console weer de regio etc. maar omdat je de CDlade nu niet opent, doet de console dit niet en kan hij dus wel werken met deze methode.
Swapmagic is dus gewoon een soort bootdisc.
Je moet de fliptopcover er ook zelf opzetten en in dit proces bestaat het gevaar dat je iets kapot maakt. Ik heb het zelf ook gedaan en ik ben zo ongeveer de meest a-technische persoon die je zal tegenkomen

Mijn fliptopcover heb ik volgens mij gekocht op www.gbashop.nl dacht ik (kijk eerst goed welke versie je nodig hebt!!!!!).
Waar ik de Swapmagic disc gekocht heb weet ik niet precies meer.
Kosten:
Fliptopcover - ongeveer 20 euro
Swapmagic discs - ongeveer 30 euro
RGB Kabel (als je die niet al hebt) - ongeveer 8 euro
Ohja, op deze manier speelt hij alleen import en gekopieerde (ik gebruik het niet voor gekopieerde games, alleen voor import) PS2 games en geen PS1 games die import of gekopieerd zijn.
Ja ok Muzzle, zover ik je verhaal kan volgen is dit hetzelfde systeem als wat je vroeger bij de saturn en Dc moest doen, discs swappen. Ik heb zo'n slimline ps2, die heeft al een klep, dan moet het lukken toch? Waarom zijn die discs zo duur joh, 30 euro? geef mij maar een kopietje dan
.
Ja ik wil graag Hokuto no Ken aanschaffen, helaas heb ik geen geld voor een atomiswave en zover ik weet is hij enkel nog in Japan uitgebracht??? Let me know!!

Ja ik wil graag Hokuto no Ken aanschaffen, helaas heb ik geen geld voor een atomiswave en zover ik weet is hij enkel nog in Japan uitgebracht??? Let me know!!
Ik zit er ook over na te denken om een Japanse PS2 te kopen, of gewoon een europese om te laten bouwen. Ben er nog niet helemaal over uit.
Naast Fist of the Northstar lijkt Rumble Fish mij ook wel tof.
Ik heb Rumble Fish wel eens gespeeld in een Center Parcs 2 jaar geleden ofzo, op arcade (weet niet veel van arcade, dus ook niet wat voor).
Characterdesigns vond ik wel tof, alleen van de gameplay weet ik niet meer zoveel, en ik lees ook verschillende dingen over het spel. Ik ga er ook vanuit dat 'ie alleen voor de Japanse PS2 blijft.
Naast Fist of the Northstar lijkt Rumble Fish mij ook wel tof.
Ik heb Rumble Fish wel eens gespeeld in een Center Parcs 2 jaar geleden ofzo, op arcade (weet niet veel van arcade, dus ook niet wat voor).
Characterdesigns vond ik wel tof, alleen van de gameplay weet ik niet meer zoveel, en ik lees ook verschillende dingen over het spel. Ik ga er ook vanuit dat 'ie alleen voor de Japanse PS2 blijft.
Gewoon ombouwen als je de mogelijkheid hebt. Sony consoles zijn heel modchip friendly. Mijn PSX is ook zo'n kleine 10 jaar geleden omgebouwd, speelt alles zonder ouwehoeren af. Met de Ps2 is dit hetzelfde geval.
De hz output wordt ook softwarematig geregeld bij PS consoles, dus een JP import zal gewoon 60hz draaien op een PAL console.
De hz output wordt ook softwarematig geregeld bij PS consoles, dus een JP import zal gewoon 60hz draaien op een PAL console.
Ik zelf heb de Matrix Infinity 1.38 chip en ik ben er tevreden over. Het schijnt wel dat de nieuwe chips voor de Slimline duurder zijn dan de oudere chips voor het oude model. Enige nadeel die ik met mijn chip heb ondervonden, is dat als je na een tijd intensief imports er op draaide en je wil een PAL game spelen, hij dan een 'Disc Error' aan geeft. Dit is zoweer verholpen door opnieuw op te starten.
Laat die Swap Disc zitten, ken mensen die er alleen maar trammelant mee hebben. Ook is het verstandig om alleen echte import titels te draaien op je gemodde PS2. Van CD-R's wordt de lens namelijk niet bepaalt vrolijk van. Probleem is dat je wel 10 á 20 keer je PS2 op moet starten als je CD-R/bootleg game werkt. Ga er niet van uit hoor dat je het doet maar een gewaarschuwt persoon telt voor twee.
Wordt trouwens weer eens tijd dat ik wat PS2 NTSC-J games ga kopen...
Laat die Swap Disc zitten, ken mensen die er alleen maar trammelant mee hebben. Ook is het verstandig om alleen echte import titels te draaien op je gemodde PS2. Van CD-R's wordt de lens namelijk niet bepaalt vrolijk van. Probleem is dat je wel 10 á 20 keer je PS2 op moet starten als je CD-R/bootleg game werkt. Ga er niet van uit hoor dat je het doet maar een gewaarschuwt persoon telt voor twee.
Wordt trouwens weer eens tijd dat ik wat PS2 NTSC-J games ga kopen...
R-Type wrote:Gewoon ombouwen als je de mogelijkheid hebt. Sony consoles zijn heel modchip friendly. Mijn PSX is ook zo'n kleine 10 jaar geleden omgebouwd, speelt alles zonder ouwehoeren af. Met de Ps2 is dit hetzelfde geval.
Persoonlijk ben ik minder fan van ombouwen met de Ps consoles, want de lens houdt er soms snel mee op en dan heb je een stuk schroot.
De optie waar nog niet naar gekeken is, is trwouens een ntsc j Ps 3 aanschaffen.
Keep on Dreaming