"consolizen" van MVS boards

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Tue Jan 23, 2007 11:31

Ik bespaar me de moeite om het uit te besteden, en die sitdown komt er misschien nog wel maar daarvoor moet ik eerst een ander huis hebben want ik ga hier niet nog een keer een cabinet naar boven en beneden slepen. Ik heb het nu 2 keer gedaan en het is altijd weer een drama want mijn wenteltrapje is iets meer dan een meter breed. Dit MVS board blijft volledig geschikt om in een cab te proppen dus alle opties blijven open.

En natuurlijk als je het zelf kunt en wilt doen moet je dat gewoon proberen. Als je een beetje technische achtergrond hebt lukt dat misschien wel, maar alsnog ik betaal liever voor de arbeid.
almighty

Post by almighty » Tue Jan 23, 2007 15:15

Ken wrote:Bespaar jezelf al die moeite en doe het gelijk goed en speel gewoon op een Japane sitdown.

Moet je er ook plek voor hebben :wink:
En voor dat geld koop ik liever ander spul voor m'n collectie.
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Tue Jan 23, 2007 16:28

Als ik geld, plek en een volmacht van mijn vriendin heb koop ik er morgen nog een :D
almighty

Post by almighty » Tue Jan 23, 2007 17:45

ruderudie wrote:Als ik geld, plek en een volmacht van mijn vriendin heb koop ik er morgen nog een :D

Helaas bij mij geen plek, de andere zijn voor mij geen probleem 8)
wibraman
Active Level:
Active Level:

Post by wibraman » Sun Feb 11, 2007 20:42

Toch maar even dit topic een klein kickje omhoog geven.

Ik denk er serieus over na om zelf ook een MVS board te "consolizen" maar dan niet noodzakelijk op rudierudie's manier waarin alles is weggewerkt in het board zelf. Ik heb mezelf al ingelezen en zie dat het enige probleem eigenlijk het videosignaal wordt.

Nu kan je het MVS board gewoon aansluiten op een Arcademonitor of op de monitor van een oude Atari, maar ik wil hem gewoon graag op de tv aansluiten.

Ik heb dan ook even internet rondgezocht en vond info over het zelf maken van een RGB to NTSC adapter die ook PAL zou moeten ondersteunen. Deze adapter moet een composiet en S-video signaal sturen zodat ik hem gewoon kan aansluiten op de tv.

Echter heb ik gekeken wat de onderdelen zijn die ik nodig heb en daarbij stuit ik op 2 items, namelijk de AD725 chip en de NTSC Oscillator. De andere onderdelen moeten wel goed vindbaar zijn, maar bij die 2 heb ik geen idee waar ik ze zou moeten halen. Bij de NTSC Oscillator denk ik dat ik op zoek moet gaan naar een Crystal Clock Oscilattor en van de AD725 chip heb ik totaal geen idee.

Iemand een idee waar ik deze 2 dingen kan vinden?
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Sun Feb 11, 2007 21:49

Een RGB to NTSC adapter is ook gewoon los te verkrijgen, maar dan betaal je er wel rond de 100 euro voor. Voor mij een beter alternatief, maar ben benieuwd of je er een in elkaar kunt knutselen. Komt die info toevallig van benheck.com :wink: ?
wibraman
Active Level:
Active Level:

Post by wibraman » Sun Feb 11, 2007 22:23

Daarom wil ik er zelf 1 maken. Bovendien lijkt het me ook wel leuk om te doen. De info komt (via Google) van Engadget overigens. Nu ik op die site van Benheck kijk zie ik wel een paar knappe console mods, zou wel relaxt zijn, zo'n portable Neo Geo MVS :roll:
RoOd
Active Level:
Active Level:

Post by RoOd » Wed Feb 14, 2007 13:13

gezien het feit dat er best wel veel van deze mods gedaan worden zou je denken dat er wel iemand een goeie lijst heeft van onderdelen en hoe ze in elkaar te zetten?
Op zich lijkt me voor mij een console versie van een mvs een goed idee aangezien dat toch ruim een vierkante meter ruimte scheelt. Op een huis van 55 m2 is dat een hoop hehehe.

binnenkort zal ik mij er ook eens voor gaan interesseren als ik de tijd heb, kunnen we een hobby clubje beginnen. Dutch MVS Consolizers Hobby Club :P
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Wed Feb 14, 2007 17:19

Waarschijnlijk is volgende week mijn mvs ge-consolized of wat de vervoeging ook moge zijn, zal dan even een foto posten en de maker vragen wat de precieze lijst met onderdelen is. Hoop voor jullie dat hij zo vrijgevig is om dit aan mij door te geven, anders kun je altijd een mail sturen naar de gasten van neotropolis.com, die sturen je zo een lijstje met benodigdheden.
wibraman
Active Level:
Active Level:

Post by wibraman » Wed Feb 14, 2007 20:56

Een lijstje met onderdelen is van Engadget af te halen, alleen zit ik vast op die 2 onderdelen. Er zijn namelijk veel verschillende oscillatoren en die chip is voor mij ook niet echt vindbaar. Voor de rest zag het er goed te doen uit, gewoon "Monkey see, Monkey do" en je hebt een consolized MVS board, hoop ik :roll:
almighty

Post by almighty » Mon May 28, 2007 20:19

Post Reply