"Having a Blast"
Als het originele Blast schermen zijn dan ja want dit zijn Toshiba CRT's.
De beste tri-sync monitor die ik tot nu toe gezien heb.
Je hebt ze in 2 varianten. Bij de eerste lichting Blast City's (Nanao MS-2930) moet je handmatig de frequentie schakelen d.m.v. jumpers. (Deze zitten makkelijk bereikbaar onder het control panel) Dit type is maar een jaar geproduceerd en vervangen met een auto-sync chassis.
En dus als 2e (Nanao MS-2931) de versie met digitaal chassis, onscreen display en auto-sync.
Opmerking: Bijna iedere MS-29xx heeft last van convergence 'problemen' in de hoeken van het scherm. Dit betekend dat de hoeken iets onscherp kunnen zijn oftewel de RGB lijnen zijn niet helemaal mooi uitgelijnt. Gezien de algemeen hoge kwaliteit van het scherm is dit eigenlijk te verwaarlozen of je moet een zeikerd zijn en een nieuw scherm verwachten in een cab van 13 jaar oud. Je kunt natuurlijk geluk hebben en een Blast treffen met weinig of geen speel uren.
Anyhoe, Originele Blast schermen zijn de beste tri-syncs die je in je cab kunt wensen.

Je hebt ze in 2 varianten. Bij de eerste lichting Blast City's (Nanao MS-2930) moet je handmatig de frequentie schakelen d.m.v. jumpers. (Deze zitten makkelijk bereikbaar onder het control panel) Dit type is maar een jaar geproduceerd en vervangen met een auto-sync chassis.
En dus als 2e (Nanao MS-2931) de versie met digitaal chassis, onscreen display en auto-sync.

Opmerking: Bijna iedere MS-29xx heeft last van convergence 'problemen' in de hoeken van het scherm. Dit betekend dat de hoeken iets onscherp kunnen zijn oftewel de RGB lijnen zijn niet helemaal mooi uitgelijnt. Gezien de algemeen hoge kwaliteit van het scherm is dit eigenlijk te verwaarlozen of je moet een zeikerd zijn en een nieuw scherm verwachten in een cab van 13 jaar oud. Je kunt natuurlijk geluk hebben en een Blast treffen met weinig of geen speel uren.

Anyhoe, Originele Blast schermen zijn de beste tri-syncs die je in je cab kunt wensen.
Een vraagje aan de kenner
:
Is een Blast nu makkelijk te demonteren en zijn er nog dingen waar je op moet letten?
En past een Blast een beetje makkelijk in een auto
31kHz games zien er dus geweldig uit maar ik ben ook wel heel nieuwschierig hoe de 15kHz games het erop doen.(kleuren, scanlines, etc.)
Eigenlijk nooit op een Blast gespeeld en dat terwijl ik ze wel vaak gezien heb.

Is een Blast nu makkelijk te demonteren en zijn er nog dingen waar je op moet letten?
En past een Blast een beetje makkelijk in een auto

31kHz games zien er dus geweldig uit maar ik ben ook wel heel nieuwschierig hoe de 15kHz games het erop doen.(kleuren, scanlines, etc.)
goatboy wrote:Opmerking: Bijna iedere MS-29xx heeft last van convergence 'problemen' in de hoeken van het scherm. Dit betekend dat de hoeken iets onscherp kunnen zijn oftewel de RGB lijnen zijn niet helemaal mooi uitgelijnt.
Zie mijn post in Arcade voor hoe dat er uitziet (NAC met een Toshiba CRT, Rodotron Chassis): http://www.nozomi.nl/forum/viewtopic.php?t=2565
549 euro.. Alleen het scherm + chassis is de prijs al waard. Je krijgt er eigenlijk gewoon een Blast-behuizing bij

Craig Walker verkoopt het Nanao MS2931 chassis nog los, tegen een niet gering bedrag: http://www.giz10p.co.uk/Monitors/Chassis/Nanao-MS2931-Tri-Sync-Chassis/prod_171.html
Craig Walker verkoopt het Nanao MS2931 chassis nog los, tegen een niet gering bedrag: http://www.giz10p.co.uk/Monitors/Chassi ... d_171.html

Daar koop ik dan liever een 2'de cab voor.
almighty wrote:Een vraagje aan de kenner:
En past een Blast een beetje makkelijk in een auto![]()
Tis een Sega kast dus is makkelijk te demonteren net zoals een NAC. Denk niet dat ie 'makkelijk' in een boodschappen autootje past.

Je kunt de BC opsplitsen in een voorkant en achterkant. Aan de voorzijde zit ook de meeste bedrading. Deze delen zijn ongeveer 15cm langer/hoger dan een NAC.
Om de Blast op te splitsen moet je niet alleen de achterkant losschroeven maar ook de bodemplaat en de wieltjes. Haal van te voren wel de monitor eruit want dit maakt alles een stuk veiliger / lichter.
De bezel heeft helemaal geen schroeven meer en is makkelijk te verwijderen door het panel te openen en de 2 lipjes naar onderen te trekken. Zo wordt de bezel ontgrendeld en kan je hem eruit halen.
Om de monitor te verwijderen moet je alleen maar de powercord eruit trekken, 4 bouten verwijderen en kunt je hem eruit tillen. Dit is echt een stuk lastiger als bij de Astro want het scherm ligt veel dieper in de cab en je hebt bijna geen ruimte voor je vingers. Het is aan te raden dit met z'n tweeen te doen.
Dus snel effe taten is er helaas niet bij zoals bij de NAC.
31K games zijn inderdaad erg strak op een MS-2931 scherm en 15K games zijn net zo fantastisch maar dit is PCB afhankelijk. Bijvoorbeeld bij PGM boards (Galuda, Ketsui etc.) zijn de scanlines wel een beetje overdreven maar dit is op de NAC ook zo bij deze boards. Oudere en nieuwe Cave boards zien er subliem uit behalve Ibara dan (Tja)
Je zult over het algemeen dus wel iets grovere scanlines hebben als bij een 15K only scherm. Maar dit is iets wat je echt zelf moet bekijken.