Zoals Ken voorstelde in Ruderudie's topic, maak ik even een apart topic voor mijn vragen met betrekking tot arcade kasten.
Ik heb nu zelf een High Tech Neo Geo MVS arcade kast. High Tech is het merk, de kast zelf ziet er totaal niet ' High Tech' uit

Toen ik deze kast kocht van Ruderudie zat alles er al in en ik hoef dus alleen maar MVS cartridges erin en eruit te doen om te kunnen spelen. Meer weet ik er dan ook echt niet van af en ik ben ook totaal niet technisch.
Ik woon nu nog bij mijn ouders, maar binnen 3 jaar verwachten mijn vriendin en ik wel dat we kunnen gaan samenwonen in een huis waar wel voldoende ruimte is voor een aparte gamekamer, dus ruimte voor nog een arcade kast.
Dan wil ik er graag een Japanse arcadekast bij, met 6 knoppen sowieso (aangezien Street Fighter een van mijn favoriete franchises is). Ook moet het een 2 player kast zijn. Ik heb zelf toen ik in Japan was ook een aantal keer in de arcade gezeten uiteraard en ik vond eigenlijk alle kasten die daar stonden wel prima.
Ik heb echter een aantal vragen:
- Is een arcadegame aansluiten technisch moeilijk? Een CPS II board bijvoorbeeld of een Jamma PCB?
- Bijvoorbeeld bij de New Astro Cities die Ruderudie wil gaan importeren, zit daar al een Capcom kickharnass in of niet, en is dit moeilijk te krijgen / te installeren?
- Hebben de New Astro Cities Japanse of Westerse stroomstekkers? Is een stepdownconverter voldoende in het geval van een Japanse stekker?
- Hoe groot is een New Astro City? Ik vind de OK Baby van Almighty bijvoorbeeld erg gaaf (als je die kast ooit weg doet Almighty, laat het me weten

Verder is eigenlijk alle basis informatie over arcade kasten welkom. Misschien staat er ergens al een kant en klare uitleg op het internet, dan is dat uiteraard ook goed.
Iedereen alvast bedankt voor het delen van zijn kennis.