Mr Du Arcade Tafel

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
marijn
Active Level:
Active Level:

Mr Du Arcade Tafel

Post by marijn » Tue Mar 11, 2014 10:53

Beste Forum leden mijn naam is Marijn en ik ben al jaren een fanatiek verzamelaar van NES games.
Nu heb ik een tijd geleden een Arcade Tafel gevonden. Volgens de vorige eigenaar is het spel erop Mr Du.
Nu doet op dit moment het scherm het niet (zie foto's). Aangezien ik een leek ben op het gebied van arcade kasten hoop ik hier wat informatie te kunnen vinden.

-Is het scherm makkelijk te maken/ te vervangen?
-Waar kan ik het beste onderdelen kopen?
-En als laatste wat is dit waard in deze staat en gerestaureerd? Zodat ik weet of het de moeite nog waard is.

Alvast bedankt !!

Image
Image
Image
Image
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Re: Mr Du Arcade Tafel

Post by Jinxz » Tue Mar 11, 2014 11:02

Welkom op het forum Marijn!
Dit is zeker de plek waar je de nodige info kunt vinden.

Gaaf project! Ik denk dat menig forum member daar graag ook eens aan zou willen werken.

Het kopen van onderdelen ligt een beetje aan waar je naartoe wilt met de cab. Wil je 'm autentiek houden en restoren, een NES inbouwen en 'm strippen of gewoon mooi maken zonder, mame-cab bouwen? Wil je 'm restaureren voor een winstgevende doorverkoop dan wordt het weer een heel ander verhaal.
De arcade hobby is niet gezegend met een one-stop-shop voor alle projecten dus het hangt echt af van je doel van de cocktail.

Met jouw NES interesse zou ik er gewoon een leuke NES cocktail van maken. Gewoon een NES inbouwen, PCB aan de NES hangen om de controls te koppelen aan de NES (MC Chtulhu met custom kabel). Misschien kun je zelfs een sleuf in de zijkant maken waar je je NES cardridges in kunt stoppen, dan lijkt het net een overgrown NES.
Vervolgens de cab netjes opschuren en strak maken en misschien zelfs in een NES stijl kleur geven etc.

PS het is wss MR DO in je cocktail.
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Tue Mar 11, 2014 11:12

Welkom Marijn. Ziet eruit als een Vsync probleem. Kijk of er ergens potmeters zijn waar je aan kunt draaien waar vhold of hhold staat. Succes!
marijn
Active Level:
Active Level:

Post by marijn » Tue Mar 11, 2014 11:14

Jinxz wrote:Welkom op het forum Marijn!
Dit is zeker de plek waar je de nodige info kunt vinden.

Gaaf project! Ik denk dat menig forum member daar graag ook eens aan zou willen werken.

Het kopen van onderdelen ligt een beetje aan waar je naartoe wilt met de cab. Wil je 'm autentiek houden en restoren, een NES inbouwen en 'm strippen of gewoon mooi maken zonder, mame-cab bouwen? Wil je 'm restaureren voor een winstgevende doorverkoop dan wordt het weer een heel ander verhaal.
De arcade hobby is niet gezegend met een one-stop-shop voor alle projecten dus het hangt echt af van je doel van de cocktail.

Met jouw NES interesse zou ik er gewoon een leuke NES cocktail van maken. Gewoon een NES inbouwen, PCB aan de NES hangen om de controls te koppelen aan de NES (MC Chtulhu met custom kabel). Misschien kun je zelfs een sleuf in de zijkant maken waar je je NES cardridges in kunt stoppen, dan lijkt het net een overgrown NES.
Vervolgens de cab netjes opschuren en strak maken en misschien zelfs in een NES stijl kleur geven etc.

PS het is wss MR DO in je cocktail.

Hartelijk dank voor je reactie. Het liefst zou ik hem helemaal restaureren. Omdat ik het toch als een stukje game geschiedenis zie wat ik liever behoud. En daar komt bij dat het me geweldig lijkt om hem te kunnen spelen net als vroeger.
Dus wat moet en kan ik het beste doen qua restauratie om te beginnen?
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Tue Mar 11, 2014 11:14

Welkom.

Een cocktail tafel is altijd geld waard. Zeker als je hem restaureert. Ik ben zelf niet voor modden, maar meer voor origineel houden. Maar smaken verschillen :)

Je monitor is niet kapot, zo te zien. Hooguit problemen met het signaal van de PCB (de game) of sync problemen oid. Ik gok dat dat nog wel te herstellen is.
marijn
Active Level:
Active Level:

Post by marijn » Tue Mar 11, 2014 11:16

Psykick wrote:Welkom Marijn. Ziet eruit als een Vsync probleem. Kijk of er ergens potmeters zijn waar je aan kunt draaien waar vhold of hhold staat. Succes!

Ik heb inderdaad aan een paar van deze meters gedraaid omdat ik ook hoopte dat het gewoon een kwestie was van de beeld afstelling. Dit leek echter niks te doen. Zou het nog wat anders kunnen zijn?
ElPancho
Active Level:
Active Level:

Post by ElPancho » Tue Mar 11, 2014 11:45

Mr. Du is idd (een bootleg?) van Mr. Do

Ik zou m ook lekker origineel laten maar wel Jamma maken zodat je wat makkelijker andere PCBees kan spelen.

Succes restaureren is een tijdrovende klus (en geen goedkope vaak)
Team 15 kHz
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Wed Mar 12, 2014 00:24

Grappig dat er een Mr. Du bestaat :) Doet de verkoopwaarde niet veel goeds denk ik, maar toch.
Ik denk als je de cocktail in een mooie staat wilt krijgen dat het verchromen van de poten nog het kostbaars is.
Metaal opschuren tot op het metaal, in een harde zijdeglans zetten. Hout ff wat opschuren en in een olie zetten. Dan ben je er al een heel stuk.
dexx
Active Level:
Active Level:

Post by dexx » Tue Mar 18, 2014 20:16

Jinxz wrote:Grappig dat er een Mr. Du bestaat :) Doet de verkoopwaarde niet veel goeds denk ik, maar toch.
Ik denk als je de cocktail in een mooie staat wilt krijgen dat het verchromen van de poten nog het kostbaars is.
Metaal opschuren tot op het metaal, in een harde zijdeglans zetten. Hout ff wat opschuren en in een olie zetten. Dan ben je er al een heel stuk.

mr. Du is een bootleg, speelt wel net zo goed als mr. Do ;)
wat ik zou doen is em gewoon lekker restoren, het spel is gewoon leuk en doet me vooral aan digger denken :mrgreen:
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Wed Mar 19, 2014 20:51

Bjt wrote:
Nu heb ik een tijd geleden een Arcade Tafel gevonden. Volgens de vorige eigenaar is het spel erop Mr Du.

Mr Do! Denk ik

http://www.arcade-museum.com/game_detai ... me_id=8767

Dacht ik ook maar Dexx had gelijk:
http://www.arcade-museum.com/game_detail.php?game_id=8774
cocobolo
Active Level:
Active Level:

Post by cocobolo » Sat May 10, 2014 08:42

Ik heb minstens 30 van dat soort tafeltjes gehad, naast nog veel meer dedicated videokasten. De monitor is inderdaad niets mis mee. Kan zijn dat je inderdaad even aan de sync knopjes op je monitor moet zitten (voorzichtig aub, staat dodelijke hoeveelheid spanning op en dat kan zelfs nog steeds vastgehouden worden als de stekker er uit is).
Het zou ook kunnen dat er een probleempje in je bedrading zit in het sync kabeltje. Zelfs het even schoonmaken van de contacten op je Mr. Du bootleg pcb en dan weer inserten is bij mij al heel vaak voldoende geweest om storingen als deze op te lossen. Ik had ruim 600 pcb's tot een aantal jaar geleden, alles is weer op te lossen en aan het werk te krijgen :-)

Als je hem op jamma wilt overzetten dan kun je (naar mijn mening) dat het beste doen door een verloopje voor jouw kast te maken naar Jamma. Heb ik heel vaak gedaan, dan hou je de kast in originele staat. Ik sluit een foto bij van hoe ik ze maakte, dat is alleen "andersom" verloopje, hiermee kon je in een jamma kast toch een pre-jamma pcb installeren. Maar het principe is het zelfs, aan de ene kant een plat printplaatje die in je (bijvoorbeeld) 2x18 pins connector schuift, en dan met gekruisde draden naar een standaard 2x28 jamma connector.

Image
d
Active Level:
Active Level:

Post by d » Sat May 10, 2014 13:47

Ik zit ook te denken aan een sync probleem. Misschien inderdaad alles nog een keer los en weer vast klikken, maar het kan ook ergens een draadbruek zijn en natuurlijk, omdat het een bootleg is kan de game pcb ook issues hebben.
Probeer ook vooral (als dat mogelijk is) de pcb een beetje meer dan 5Volt te geven. 5,1 of 5,2 volt en kijk of je een verandering teweeg brengt in het beeld.
Het blijft lasting troubleshooten. Mooiste zou zijn om een andere pcb te proberen om zo schakels uit te sluiten. Succes

Vraag: heb je wel audio? Doet de game wel iets naar jouw gevoel. Probeer een paar credits toe te voegen en klik op start en draai het volume een beetje open.
marijn
Active Level:
Active Level:

Post by marijn » Tue Aug 26, 2014 19:08

Het was toch inderdaad een afstellingsprobleem. Heb hem aan de gang!

Image
Image
Image

Iemand die me een indicatie van de waarde kan geven? Ik ga hem namelijk niet houden want ik heb de plek er helaas niet voor.
Da Dude
Active Level:
Active Level:

Post by Da Dude » Tue Aug 26, 2014 22:01

mooi dat ie het weer doet. Waardes weet ik niet, maar blijven leuke dingen
Anunaki
Active Level:
Active Level:

Post by Anunaki » Wed Aug 27, 2014 06:07

ik kon laatst een Universal tafeltje kopen voor 150 euro

ik vind dit wel een leuk ding ook, sowieso is Mr Do een tof spel
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Wed Aug 27, 2014 08:46

Leuk kastje! En als je de game zat bent kan je er altijd nog een Mr. BBQ van maken :mrgreen:

Image

Image

Image
ChapDDR
Active Level:
Active Level:

Post by ChapDDR » Wed Aug 27, 2014 09:46

Een vraagje over zo'n cocktail, zijn vertical Shmups er degelijk op te spelen? Gezien de grote van zo'n monitor kan ik mij voorstellen dat games zoals DDP niet te spelen zijn :P

(Het zijn toch 15khz monitors ook al zijn ze pre-jamma?)
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
Anunaki
Active Level:
Active Level:

Post by Anunaki » Wed Aug 27, 2014 10:05

of DDP er goed op te spelen is weet ik niet, maar de afmeting is meestal14" of 19" dacht ik en gewoon 15k idd
Post Reply