Vragen betreft japanse Ps2

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
lowen.f

Vragen betreft japanse Ps2

Post by lowen.f » Wed Feb 11, 2009 19:44

Hallo allemaal,

Had wat vraages betreft een jp ps2.. Ben er pas sinds een week of 2 er achter gekomen dat games als ibara, do don pachi en Mushihimesama, etc bestaan. Nooit eerder had ik interesse in de ps2 getoond maar nu MOET ik dus een japanse ps2 hebben :D Ook games als last blade, samurai spirits, etc voornamelijk games voor de neo geo vind ik erg vet. En stiekem ben ik ook een fanboy van Naruto :P

Duss.... nu mijn vragen:
- Wat is een goede plek om een japanse ps2 aan te schaffen? Ik vond Play Asia, maar helaas hebben ze wel 45,- verzendkosten (maarja dat moet ik maar sowieso aannemen, right?) en verder hebben ze games als ibara & Mushihimesama niet te koop.
- Ik had al begrepen dat USA/EU spellen niet op een JP ps2 kunnen worden gespeeld, misschien dat ik later toch wel bepaalde rpg's als de FF series erop zou willen spelen.. Bestaat er iets als http://store.videogamecentral.com/ps2fltopcoli.html maar dan visa versa? :lol: dus EU games op JP ps2
- Heeft iemand ervaring met dat converter ding op http://store.videogamecentral.com/ps2fltopcoli.html? Ben toch altijd bang dat bepaalde games het niet doen ofzo. Het blijft een optie als alles toch iets buiten m'n budget ligt.

Op het moment heb ik verder niet zoveel vragen.. maar die komen vast later wel :wink: Bij voorbaat dank!
ckong

Post by ckong » Wed Feb 11, 2009 20:32

Jr wilt dus alleen een ps2 om die mooie japanse games te kunnen spelen? Volgens mij kun je dan gewoon een europese ps2 kopen (tweedehands zijn ze erg goedkoop) en er een modchip in zetten. Of je koopt een kant en klaar gechipte ps2. Dan kun je games uit iedere regio spelen. Je moet natuurlijk wel originele games kopen, geen illegale back ups gebruiken (bovendien staat een originele game beter in je gamekastje dan een gebrand DVD-tje, als je dat belangrijk vindt).
almighty

Post by almighty » Wed Feb 11, 2009 20:44

pooyan wrote:Je moet natuurlijk wel originele games kopen, geen illegale back ups gebruiken (bovendien staat een originele game beter in je gamekastje dan een gebrand DVD-tje, als je dat belangrijk vindt).

totally agreed 8)
Wombat
Active Level:
Active Level:

Post by Wombat » Thu Feb 12, 2009 09:36

Iets wat meer kost; maar wel echt relax is... haal een Japanse (launch) PS3. Dan kan je de oude PS2 games spelen met een wireless gamepad!

Plus de PS3 is regio-vrij voor PS3 games!
S-E-G-A 8)
lowen.f

Post by lowen.f » Thu Feb 12, 2009 10:26

Robert wrote:Iets wat meer kost; maar wel echt relax is... haal een Japanse (launch) PS3. Dan kan je de oude PS2 games spelen met een wireless gamepad!

Plus de PS3 is regio-vrij voor PS3 games!

ik dacht dat de ps3 niet backwards compatible was met de ps2? Dan kan dus alleen de (eerste) japanse versie wel ps2 games spelen? Zonder problemen?

Ben tot nu eigenlijk nog niet zo gecharmeerd van de ps3 games..

Zo'n gemodde ps2 is natuurlijk een uitkomst
almighty

Post by almighty » Thu Feb 12, 2009 10:38

Misschien gaat dit je helpen om een keuze te maken;
http://forum.nozomi.nl/viewtopic.php?t=1642
lowen.f

Post by lowen.f » Thu Feb 12, 2009 11:20

almighty wrote:Misschien gaat dit je helpen om een keuze te maken;
http://forum.nozomi.nl/viewtopic.php?t=1642

thx voor de link! Denk dat ik toch maar gewoon voor de jp witte of rode versie ga :D

ff lijstje games musthaves gemaakt voor mezelf:
(kan ik later ook als referentie dan gebruiken ;))
Dodonpachi Dai ou Jou
Mushihimesama
Espgaluda
Street Fighter III 3rd Strike
KOF (weet alleen nog niet welke)
Naruto Shippuuden: Narutimate Accel 2
R-Type Final
Last Blade pack
Samurai Spirits Tenka
Raiden III

Ibara valt denk ik af als ik lees dat de port niet zo goed is...

Als iemand nog echte shmups of fighter wilt toevoegen graag :D

Kent iemand anders nog sites/ebay sellers waar je een jp ps2 vandaan kunt halen. Ken alleen Play asia..
almighty

Post by almighty » Thu Feb 12, 2009 12:30

Raiden III moet ik ook nog hebben maar op een of andere manier kan ik het niet met de prijzen eens worden op ebay etc. :lol:
Ibara is zeker de minste, maar om de collectie compleet te maken mag hij zeker niet missen in de collectie.
Echt een duidelijke shop heb je niet op ebay die een ntsc-j console te koop heeft staan en ben een zeikerd betreft de staat, dus heb bewust voor play-asia gekozen.
Post Reply