Ken
High Score Hunter
Wat ik vind van de Xbox 360
Ik heb de Xbox 360 nu twee weken in hui. Om te beginnen snap ik niet waarom er in het uiterlijk van de Core en de Premium edities iets veranderd is. De witte lade van het Core pakket vind ik namelijk veel beter staan dan de zilveren van de Premium pack. Natuurlijk gaat het bij een launch van een console niet alleen om de games, maar ook om de controller. De controller is een groot pluspunt van de Xbox 360, hij ligt gewoon erg prettig in de hand en zowel de racegames als First Person Shooting games die ik tot nu toe heb gespeeld zijn er prima mee te doen. Het is leuk om je console uit te kunnen breiden zoals je zelf wilt. Sommigen noemen het geldklopperij, ik vind dat op deze manier de dure hardware die je toch nooit gebruikt je niet door de strot worden geduwd.
De manier waarop Microsoft is omgegaan met de verzorging van beeld- en geluidskwaliteit kan de concurrentie nog een puntje aan zuigen. Eigenlijk is de Xbox 360 op dat gebied zijn tijd een beetje vooruit. De games die ik tot nu toe heb gespeeld zijn Ridge Racer 6 die bij mij altijd wel in de smaak valt, Call of Duty 2 waar ik nu nog steeds oorsuizingen van heb en de vermakelijke, doch enigszins zichzelf herhalende Project Gotham Racing 3. Dan komen we aan bij Perfect Dark Zero, waar ik tijdens de presentatie in de Xbox Lounge in Tokyo nog wel van onder de indruk was, maar thuis op de bank gewoon door het ijs zakt. Ze hebben nou zo lang de tijd gehad om deze game een waardig opvolger te maken van de Nintendo 64 game, het lijkt net of het ‘Zero team’ alleen maar Halo heeft zitten spelen al die tijd. Een onspeelbaar, ongeïnspireerd, slap aftreksel van Bungie’s masterpiece, anders kan ik het niet noemen. Lekker laten liggen dus.
De andere launchgames heb ik niet gespeeld en dat hoeft van mij ook niet zo nodig. Aan de ene kant is de Xbox 360 een stap in de toekomst, aan de andere kant heb ik toch het idee dat de software er gewoon nog niet klaar voor was. Tot nu toe heb ik daar gelukkig alleen met PDZ last van gehad, want de manier waarop Call of Duty 2 en PGR 3 die goedmaken is gewoon best goed te noemen voor een launch van een console. Het is echt geen straf om in een donkere kamer Call of Duty 2 op de beamer te knallen met VGA en 5.1 dolby digital. Het zijn echt een beetje arcade achtige games, gewoon plug in and play. Gelukkig voor Microsoft is het aanbod van de PlayStation2 en helemaal die van de Gamecube ondermaats.
Een prijsdaling zal er met de tekorten (lees: marketing) niet snel inzitten, dus wachten heeft ook weinig zin. Itagaki’s Dead or Alive 4 zal echt laten zien waar de Xbox 360 tot toe in staat is, trust me on that one. Mochten we ons toch gaan vervelen met al dat ‘next-gen’ geweld, dan zijn er in de toekomst altijd nog de downloadbare arcade games. Eind volgend jaar de PlayStation3 in Japan, 2007 in Europa, dan zal eind 2007/begin 2008 wel Microsoft’s nieuwe console in de winkel liggen om de PlayStation3 een genadeloze klap te geven. Tijd om te gaan slapen…
Ik heb de Xbox 360 nu twee weken in hui. Om te beginnen snap ik niet waarom er in het uiterlijk van de Core en de Premium edities iets veranderd is. De witte lade van het Core pakket vind ik namelijk veel beter staan dan de zilveren van de Premium pack. Natuurlijk gaat het bij een launch van een console niet alleen om de games, maar ook om de controller. De controller is een groot pluspunt van de Xbox 360, hij ligt gewoon erg prettig in de hand en zowel de racegames als First Person Shooting games die ik tot nu toe heb gespeeld zijn er prima mee te doen. Het is leuk om je console uit te kunnen breiden zoals je zelf wilt. Sommigen noemen het geldklopperij, ik vind dat op deze manier de dure hardware die je toch nooit gebruikt je niet door de strot worden geduwd.
De manier waarop Microsoft is omgegaan met de verzorging van beeld- en geluidskwaliteit kan de concurrentie nog een puntje aan zuigen. Eigenlijk is de Xbox 360 op dat gebied zijn tijd een beetje vooruit. De games die ik tot nu toe heb gespeeld zijn Ridge Racer 6 die bij mij altijd wel in de smaak valt, Call of Duty 2 waar ik nu nog steeds oorsuizingen van heb en de vermakelijke, doch enigszins zichzelf herhalende Project Gotham Racing 3. Dan komen we aan bij Perfect Dark Zero, waar ik tijdens de presentatie in de Xbox Lounge in Tokyo nog wel van onder de indruk was, maar thuis op de bank gewoon door het ijs zakt. Ze hebben nou zo lang de tijd gehad om deze game een waardig opvolger te maken van de Nintendo 64 game, het lijkt net of het ‘Zero team’ alleen maar Halo heeft zitten spelen al die tijd. Een onspeelbaar, ongeïnspireerd, slap aftreksel van Bungie’s masterpiece, anders kan ik het niet noemen. Lekker laten liggen dus.
De andere launchgames heb ik niet gespeeld en dat hoeft van mij ook niet zo nodig. Aan de ene kant is de Xbox 360 een stap in de toekomst, aan de andere kant heb ik toch het idee dat de software er gewoon nog niet klaar voor was. Tot nu toe heb ik daar gelukkig alleen met PDZ last van gehad, want de manier waarop Call of Duty 2 en PGR 3 die goedmaken is gewoon best goed te noemen voor een launch van een console. Het is echt geen straf om in een donkere kamer Call of Duty 2 op de beamer te knallen met VGA en 5.1 dolby digital. Het zijn echt een beetje arcade achtige games, gewoon plug in and play. Gelukkig voor Microsoft is het aanbod van de PlayStation2 en helemaal die van de Gamecube ondermaats.
Een prijsdaling zal er met de tekorten (lees: marketing) niet snel inzitten, dus wachten heeft ook weinig zin. Itagaki’s Dead or Alive 4 zal echt laten zien waar de Xbox 360 tot toe in staat is, trust me on that one. Mochten we ons toch gaan vervelen met al dat ‘next-gen’ geweld, dan zijn er in de toekomst altijd nog de downloadbare arcade games. Eind volgend jaar de PlayStation3 in Japan, 2007 in Europa, dan zal eind 2007/begin 2008 wel Microsoft’s nieuwe console in de winkel liggen om de PlayStation3 een genadeloze klap te geven. Tijd om te gaan slapen…
