What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Sega system16B Graphic ram BAD error (Cotton)

dexx

TATE Mode Pilot
Joined
Aug 6, 2009
Messages
503
Reaction score
0
heb een klein probleempje met een game (zie subject :P), spel werkt wel gewoon maar heb 2 foute kleuren bij de CRT test. zie hier: http://members.ziggo.nl/jpveenstra/Arcade/System16B/

het stoort niet in het spel zelf, maar bij de tussen "filmpjes" zie het wel.. de huid van die figuren zijn ROZE inplaats van hoe het normaal hoort te zijn. als arcade freak wil je dit perfect hebben. :P

wie kan me hiermee helpen?

alvast bedankt.
 
niemand?? er moeten hier wel experts zitten :)
 
corrosie op chip pootjes misschien? (ik ben wel de laatste persoon die je iets moet vragen over pcb technische zaken trouwens :P)
succes :) cotton is vet!
 
Weet niet of er een ROM test op zit, maar anders even draaien....
Volgens mij zit er een sub-board op, dus die kan je reseaten...
Verder... inderdaad ff met een vergrootglas/blote oog je board inspecten voor vage dingen....
 
Heb even wat zitten zoeken, en meest voorkomende oorzaken lijken slecht/kapot RAM te zijn. Wat zegt de zelftest? Je noemt de Graphic Ram BAD error. Geeft de PCB aan welke chip (positie) het is? Zo ja, dan die vervangen.

Kleurproblemen lijken vaak voor te komen door kapotte weerstand-arrays op het board.

Eerst maar eens meer te weten komen over de zelftest.
 
Cageman":34fhn80m said:
Heb even wat zitten zoeken, en meest voorkomende oorzaken lijken slecht/kapot RAM te zijn. Wat zegt de zelftest? Je noemt de Graphic Ram BAD error. Geeft de PCB aan welke chip (positie) het is? Zo ja, dan die vervangen.

Kleurproblemen lijken vaak voor te komen door kapotte weerstand-arrays op het board.

Eerst maar eens meer te weten komen over de zelftest.

ok, ik heb het al gezien, ik probeer er een foto van te schieten omdat die test zo snel voorbij is. :shock:

EDIT: pic gemaakt.. en ik word er niet veel wijzer van :( http://members.ziggo.nl/jpveenstra/Arca ... C02236.JPG
 
It's bad :( helaas je Graphic Ram is niet goed... ik zal ff googlen of ik wat kan vinden.
 
DLX":137rz8v9 said:
It's bad :( helaas je Graphic Ram is niet goed... ik zal ff googlen of ik wat kan vinden.

thanks :)

en trouwens, deze poging heb ik ook gedaan.. kom alleen uit op system16A borden.... misschien heb je meer SKILLS met google :mrgreen:
 
Back
Top