What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Sega Naomi, irritante brom

NeTaXe

Candy Cab Regular
Joined
Sep 27, 2005
Messages
266
Reaction score
0
Sinds kort een sega naomi, werkt perfect echter er komt een irritante luide brom via de speakers. Ligt niet aan de versterker lijkt me aangezien iets anders aansluiten geen brom genereert.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
 
is het geluid meteen van de Naomi met tulp?
 
Kan zijn dat er een stekker of kabel in je cab hangt die iets raakt en sluiting maakt.
 
dus het komt uit het naomi moederbord?
In stereo of slechts 1 kanaal?
Vergezocht, maar het zou heel misschien een power issue kunnen zijn. M.a.w. krijgt het naomi moederbord wel voldoende stroom?
Misschien handig om een video te maken die de symptomen heel precies laten zien.
Ik zou het naomi moederbord uit elkaar halen, stofzuigen en weer in elkaar zetten.
Misschien moet er ergens een ground (gnd) draadje aangesloten worden.
 
Heb de de tulpen van de naomi even direct aan me TV gehangen. Zelfde brom op beide kanalen.

Naomi werkt verder prima. Kan het dan de spanning zijn?

Zal hem is uit elkaar halen en schoonmaken. *fingers crossed*
 
Filterbordt eraf halen en cleanen met een droge kwast bv en lucht
En anders een andere filterbordt proberen kan je zo verwisselen
 
Probleem gevonden! Was baantje doorgefikt op filterbord. Nieuw baantje en geluid weer perfect! :)
 
NeTaXe":27ktc573 said:
Probleem gevonden! Was baantje doorgefikt op filterbord. Nieuw baantje en geluid weer perfect! :)
Gefelliciteerd. Goed bezig! Je hebt zeker niet toevallig een fotootje gemaakt van die afgefikte baan? Ben benieuwd waar je dat precies kan zien.
 
Nope sorry, geen foto gemaakt maar kan ik later nog wel ff doen. Zie je meteen het herstel.
 
Back
Top