What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Role Players Realm

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Ik wil jullie even waarschuwen voor Star Ocean 3, oftewel Stront Beek 3. Wat een klote game zeg, het battlesysteem is gewoon broken, het is oer- en oersaai en die maps zuigen ook...laat ik dan maar niet over het verhaal en de muziek beginnen...echt jammer van mijn geld.

Ik hoop echt dat Romancing Saga en Dragon Quest 8 goed zijn...
 
DreamerNL":2l1970kh said:
Ik wil jullie even waarschuwen voor Star Ocean 3, oftewel Stront Beek 3. Wat een klote game zeg, het battlesysteem is gewoon broken, het is oer- en oersaai en die maps zuigen ook...laat ik dan maar niet over het verhaal en de muziek beginnen...echt jammer van mijn geld.

Ik hoop echt dat Romancing Saga en Dragon Quest 8 goed zijn...

ik ben momenteel bezig met SO3 en vind hem geweldig =)
Najah, ieder zn games zullen we maar zeggen, ik vind hem top :)
 
Gungrave":2pxsrffl said:
DreamerNL":2pxsrffl said:
Ik wil jullie even waarschuwen voor Star Ocean 3, oftewel Stront Beek 3. Wat een klote game zeg, het battlesysteem is gewoon broken, het is oer- en oersaai en die maps zuigen ook...laat ik dan maar niet over het verhaal en de muziek beginnen...echt jammer van mijn geld.

Ik hoop echt dat Romancing Saga en Dragon Quest 8 goed zijn...

ik ben momenteel bezig met SO3 en vind hem geweldig =)
Najah, ieder zn games zullen we maar zeggen, ik vind hem top :)

Dat is natuurlijk waar, maar ik ben van de oude stempel en ben beter gewend...
 
Ja zoals ik al zei het Ps2 aanbod valt best wel tegen als je de Ps1 gewend bent.

Als ik afwegingen maak dan;

FF7/8/9 > FFX/X2
Xenogears > Xenosaga
Suikoden 1+2 >Suikoden 3+4
Wild arms 1 > Wild Arms 3
Breath of Fire 3 > Dragon Quarter
Star Ocean 2nd > Star Ocean 3
Front Mission 3 > Front Mission 4

Is er wel een ps2 RPG die beter is dan zijn ps1 voorganger??
 
DreamerNL":2qmon7tr said:
GZA":2qmon7tr said:
Chrono Trigger heb ik gespeeld en die was inderdaad erg cool. Ik geloof ook dat ik die uitgespeeld heb. Daarnaast kom 'Tales of Eternia' volgens mij op de PSP en zal ik die dus zeker aanschaffen.

De RPG's op de PSX moet ik inderdaad ook nog eens gaan spelen. Daar zitten volgens mij ook een hoop goede RPG's tussen. Ik ben trouwens ook van plan 'Baten Kaitos' te proberen. Ik ben wel benieuwd hoe dat 'kaartsysteem' speelt.

Ik heb Baten Kaitos en ben dat kaartsysteem moe. De game doet me denken aan Chrono Cross qua presentatie, maar dat battlesysteem is dus niks. Maar het is wel de mooiste cube game tot nu toe en de muziek is ook super.

Ik heb Baten Kaitos ook serieus gespeeld maar nooit het einde gehaald. In het begin vond ik het kaart systeem echt venieuwend, maar het is niet echt diep en het is mij te random. Ik was het op den duur ook behoorlijk beu. Muziek is idd erg goed als ook de algehele sfeer. Maar RPG's gaan naast dat en verhaal toch ook vooral om de battles...en dan ging dus behoorlijk vervelen na een tijdje.
 
Baki":10me5gxr said:
DreamerNL":10me5gxr said:
GZA":10me5gxr said:
Chrono Trigger heb ik gespeeld en die was inderdaad erg cool. Ik geloof ook dat ik die uitgespeeld heb. Daarnaast kom 'Tales of Eternia' volgens mij op de PSP en zal ik die dus zeker aanschaffen.

De RPG's op de PSX moet ik inderdaad ook nog eens gaan spelen. Daar zitten volgens mij ook een hoop goede RPG's tussen. Ik ben trouwens ook van plan 'Baten Kaitos' te proberen. Ik ben wel benieuwd hoe dat 'kaartsysteem' speelt.

Ik heb Baten Kaitos en ben dat kaartsysteem moe. De game doet me denken aan Chrono Cross qua presentatie, maar dat battlesysteem is dus niks. Maar het is wel de mooiste cube game tot nu toe en de muziek is ook super.

Ik heb Baten Kaitos ook serieus gespeeld maar nooit het einde gehaald. In het begin vond ik het kaart systeem echt venieuwend, maar het is niet echt diep en het is mij te random. Ik was het op den duur ook behoorlijk beu. Muziek is idd erg goed als ook de algehele sfeer. Maar RPG's gaan naast dat en verhaal toch ook vooral om de battles...en dan ging dus behoorlijk vervelen na een tijdje.

ik heb nooit geweten van een kaartsysteem, maja dat komt misschien omdat ik me nooit zo verdiept heb in de NGC. Hoe werkt dit systeem precies dan? Dat zou ik toch graag willen weten omdat het verhaal en de gfx me erg aanstonden.. :)
 
Pff het is ff geleden dus Dreamer als ik iets mis heb plz correct me ;)

Iedere chara heeft een deck. In het begin uiteraard een klein deck met niet echt speciale cards. Je kan in het begin ook maar 3 cards per beurt (attack) gebruiken. Je hebt attack, heal, etc cards. Iedere card heeft ook een 'kleur' net als bij een normaal stock kaarten alleen is dat nu fire, ice, wind en nog iets als ook wapens die op de cards staan. De cards hebben ook nummers. In het begin slechts in 1 of 2 en later in alle hoeken. Deze kun je dus combineren omdat je als je een card selecteerd om te gebruiken je de hoek en dus het nummer van de card kan kiezen. Ik zal nu even een aantal voorbeelden geven hoe je je attack cards kan gebruiken.

Stel je gebruikt sword 7, fire 3 en ice 2. Je doet nu niks speciaals om je attack sterker te maken echter 1 ding doe je nu wel om het weaker te maken. de fire en ice card cancellen elkaar. Dus is je fire card bv 10 damage en je ice 8 dan zal dat van elkaar afgehaald worden en heb je dus over 2 kaarten maar een attack van 2.

Stel je gebruikt fire 3, wind 4 en sword 5. Nu heb je dus 3 opvolgende kaarten en dit zorgt ervoor dat je attack over deze 3 kaarten aanzienlijk sterker zal worden. Later in de game kun je 7 cards achter elkaar gebruiken en als je die opvolgend hebt (dit kun je beinvloeden door je deck slim op te zetten en naar mate je lv stijgt kun je ook meer cards in je deck hebben).

Je kan ook 3 (of meer) cards van hetzelfde nummer gebruiken. Ook dit versterkt je attack in die beurt.

Dan heb je nog de defensive cards. Als je chara wordt aangevallen mag je per attack van de enemy een defensive card gebruiken (dit moet je echter wel snel doen). Ook dit kan door opvolgende nummers of dezelfde nummers. Nogmaals je deck slim opzetten is noodzakelijk maar niet echt moeilijk.

Je kan ook special cards gebruiken. Deze zullen altijd je beurt beeindigen. Dus ook al kun je nogmaal 7 cards gebruiken, gebruik je als 3de card een special dan is de beurt voorbij. Dus pas als laatste gebruiken en als het kan in een straat, dan doe je serieuze damage. Verder kun je door speciale combinaties tijdens je beurt ineens een andere nieuwe card krijgen. Dit zijn vaak super sterke attacks cards die heel veel damage doen en ook een vette animatie tot gevolg hebben. Deze cards verdwijnen na de fight ook weer uit je deck. Dus goed onthouden wat je deed is ook handig.

Ik denk dat ik nu wel zo'n beetje het principe heb uitgelegd, als je nog vragen hebt hoor ik het graag.
 
Als ik het zo hoor is het helaas toch niks voor mij, bedankt voor de uitleg!
Nee, cardgames en battlesystems zijn niks voor mij. Ik heb een tijdje tcg's gespeeld maar dat is nu echt helemaal over, en ik ben nu echt meer een tunr-based mannetje en evt. real-time battlesystem.
Jammer, ik had nog goede hoop voor deze game :(
 
Voor mij ook niet echt maar het sprak me juist om die reden wel aan. Eens een keer wat anders dan turn based, etc. Alleen hoe verder ik kwam in de game hoe saaier het werd met het card systeem. Nee de huidige generatie RPG's zijn niks meer voor mij en ik heb de hoop dan ook maar opgegeven. Ik heb er teveel geprobeerd die me zijn tegen gevallen. Ik speel voortaan lekker shooters, fighters, racers en de classic shit...hmm en Zelda :P
 
Baki":3h4d0hw2 said:
Voor mij ook niet echt maar het sprak me juist om die reden wel aan. Eens een keer wat anders dan turn based, etc. Alleen hoe verder ik kwam in de game hoe saaier het werd met het card systeem. Nee de huidige generatie RPG's zijn niks meer voor mij en ik heb de hoop dan ook maar opgegeven. Ik heb er teveel geprobeerd die me zijn tegen gevallen. Ik speel voortaan lekker shooters, fighters, racers en de classic shit...hmm en Zelda :P

Hehe ik ga nog volop door, ook in deze generatie ^^ Final Fantasy XII, DQ8, Tales of... serie voor mn NGC, PS2, GBA SP en PSP. De oude Final Fantasy games voor mn collectie =)
Genoeg te kopen en spelen nog, ik ben nog jaren zoet =D
 
Back
Top