What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

[NEWS] Street Fighter Alpha 3 Max aangekondigd voor de PSP!

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
A

Anonymous

Guest
Capcom heeft vandaag aangekondigd dat de Street Fighter franchise haar debuut op de PlayStation Portable zal maken met Street Fighter Alpha 3 Max. Dit zal een directe conversie zijn van de arcade versie van Street Fighter Alpha 3.

De Max in de titel staat er echter niet voor niets, het spel zal extra opties bevatten speciaal ontworpen voor het draagbare systeem. Naast de 30 originele karakters zullen 4 nieuwe karakters beschikbaar zijn en het spel zal ook beschikken over een Wi-Fi functie, zodat er draadloos tegen elkaar gestreden kan worden.


Screenshots
56524.jpg

56519.jpg

56517.jpg

56523.jpg


Bron; InsideGamer
 
Ik heb deze game op de Tokyo Game Show gedaan en ik vond em er leuk uitzien, maar onspeelbaar. En niet onspeelbaar in de zin van 'ik kan alleen spelen met een arcade stick', maar gewoon door de layout van de PSP. Misschien dat het een add-on waarmee je van de PSP een soort controller kan maken beter te doen zal zijn, maar de speelsessie die ik had was zeer teleurstellend. Ik had in de Pro nog gezet na de E3 dat ik de game had gemist op de vloer en het was de eerste game die ik testte, maar ook meteen de grootste teleurstelling.
 
Waar is Street Fighter (Alpha) 4? Ik word echt spuugziek van Capcom, steeds diezelfde games uitbrengen zonder echt veel toe te voegen.
 
Al zou er een SF4 game komen, Capcom USA heeft dat nu onder haar hoede dus verwacht er niet teveel van. Ik schreef ook in de Pro in de Capcom Fighting Jam review: is dit nu de manier waarop Capcom afscheid neemt van de fans? Wanproduct.
 
Dat Capcom SF nu heeft heeft volgens mij alleen te maken met de comics ofzo. Maar wat de reden daar ook voor is, ik wil gewoon een NIEUWE 2D Street Fighter. En waar of door wie het ook wordt gemaakt boeit me niet. Zolang het maar trouw blijft aan de serie terwijl het toch iets nieuws brengt.

De 2D beat 'em up fan binnen in mij is nu al bijna een jaar levenloos. Ik ben nu echt officieel na al die jaren uitgekeken op Third Strike en ik moet gewoon iets nieuws.
 
Ik denk dat je dan maar moet wachten op Hokuto no Ken voor de Atomiswave.
Echt veel meer zit er niet meer in de pipeline op 2D fighting gebied.

Capcom vs SNK 3 zou ook geen verkeerde keus zijn trouwens om aan te beginnen, zou erg heftig kunnen zijn op Atomiswave.
 
Ik moet het eerst zien met Hokuto no Ken. Ik ben Pietje Precies als het gaat om beat 'em ups, 2D of 3D. Net zoals met 3D beat 'em ups waar Virtua Fighter het enige is wat mij kan boeien is Street Fighter het enige wat mij echt kan boeien bij de 2D beat 'em ups. De SNK games kunnen mij over het algemeen niet boeien, dus ook de fighters niet. En de Guilty Gear games vind ik ook niks.
 
Ik begrijp echt niet hoe Guilty Gear je niet kan boeien, als er een diepere 2D fighting game is dan die hoor ik het graag...
 
Niet alles draait om diepgang. Het moet me ook aanspreken. Ik zeg niet dat GG slecht is. Ik bedoel alleen dat ik het niet waard vind om alles uit het spel te halen wat er in zit.
 
Ken":2x3ihsst said:
Ik denk dat je dan maar moet wachten op Hokuto no Ken voor de Atomiswave.
Echt veel meer zit er niet meer in de pipeline op 2D fighting gebied.

Capcom vs SNK 3 zou ook geen verkeerde keus zijn trouwens om aan te beginnen, zou erg heftig kunnen zijn op Atomiswave.

Lijkt me sterk dat capcom op een (inmiddels) sega board games gaat uitbrengen.
Aan de andere kant zal SNK vs Capcom Chaos 2 meer voor de hand liggen.
Na NGBC (waar ik heilig van overtuigd ben dat die op SVC engine gebouwd is) kan je zien wat er mogelijk is met SNK op de AW. Geef mij maar SNK boven Capcom USA any day. Al ben ik vroeger met SF2 begonnen en ben ook helemaal weg van SFA3 denk ik dat SNK op hret moment beter werk afleverd!
Maar Capcom USA mag me best verassen :P

Ken":2x3ihsst said:
Ik begrijp echt niet hoe Guilty Gear je niet kan boeien, als er een diepere 2D fighting game is dan die hoor ik het graag...

GG is voor de gemiddelde capcom player te snel en ingewikkeld. :lol:
Ik weet zeker dat iemand die van capcom games houd en een stapje hoger/iets meer wilt na een paar dagen spelen anders praat over GG.
Enige wat mij niet echt ligt is wacky chars. Net iets tuh...
Capcom heeft er trouwens ook een handje van. Net iets tuh..
 
Legztec Capcom vs SNK 1 en 2 waren ook op SEGA hardware dus die theorie gaat niet helemaal op...
 
Om het nog even extra in te wrijven, hier een lijstje van alle Capcom games op Naomi en Naomi GD Rom. :roll: Zelfs op de SEGA ST-V zijn 2 Capcom games uitgebracht, they must love each other.
Naomi

Cannon Spike / Gunspike
Capcom Vs. SNK : Millennium Fight 2000
Gigawing 2
Gun Survivor 2 : Biohazard Code Veronica
Heavy Metal : Geomatrix
Marvel Vs Capcom 2
Mobile Suit Gundam : Federation VS Jion
Power Stone
Power Stone 2
Project Justice / Moero! Justice Gakuen
Spawn

GD Rom

Capcom Vs. SNK 2 : Millionaire Fighting 2001
Capcom Vs. SNK : Millennium Fight 2000 Pro
Mobile Suit Gundam : Federation VS Jion DX
Street Fighter Zero 3 Upper
 
Ken":3eo5i5d3 said:
Ik begrijp echt niet hoe Guilty Gear je niet kan boeien, als er een diepere 2D fighting game is dan die hoor ik het graag...

Ik vermaak me ontzettend met GG games maar characters als Faust en Potemkin staan me toch echt wel heel erg tegen. Ik heb niet zo veel met van die over-the-top characters die nog erger zijn dan wat er al in zit (die imo op het randje zitten). Zo heb ik ook een hekel aan bijvoorbeeld Blanka en Dhalsim in SF en Nightmare in SC...

Verder zit ik niet te wachten op weer een SF poepgame maar wil ik weer eens wat nieuws. enige pluspuntje wat ik kan bedenken voor deze titel is dat doordat je zoveel chars hebt je ook T-hawk kan gebruiken :)
 
Ken":322mnggn said:
Om het nog even extra in te wrijven, hier een lijstje van alle Capcom games op Naomi en Naomi GD Rom. :roll: Zelfs op de SEGA ST-V zijn 2 Capcom games uitgebracht, they must love each other.
Naomi

Cannon Spike / Gunspike
Capcom Vs. SNK : Millennium Fight 2000
Gigawing 2
Gun Survivor 2 : Biohazard Code Veronica
Heavy Metal : Geomatrix
Marvel Vs Capcom 2
Mobile Suit Gundam : Federation VS Jion
Power Stone
Power Stone 2
Project Justice / Moero! Justice Gakuen
Spawn

GD Rom

Capcom Vs. SNK 2 : Millionaire Fighting 2001
Capcom Vs. SNK : Millennium Fight 2000 Pro
Mobile Suit Gundam : Federation VS Jion DX
Street Fighter Zero 3 Upper

Ken, je mag het van mij er extra goed in wrijven jongen!
Ik ben nu nog blijer dat ik een AW bezit. :lol:

Dusss... wrijv a.u.b. nog ff door.

lol
 
Capcom vs SNK suckt best wel, vond Pro op de DC dan nog wel de leukste. SvC Chaos was helemaal een verschrikking. Meest ongebalanceerde fighter ooit?

Nee geef mij maar de echte SF shit als SF3, daar kan ook GG niet tegenop. GG is erg goed mede doordat Sammy tenminste wel voor hi res ging en de soundtrack knalt wel lekker, maar in beweging vind ik SF vloeiender en ook staan veel GG characters me niet echt aan.. het is me te veel drag-queenerij. Zelf leek de gameplay me niet zo diep eigenlijk, De Destroys vond ik nooit zo'n goed idee en de Faultless defence halen het niet bij de parrys imo. Die aircombo launchers zijn nog wel lachen. SF3 lijkt mij eerlijk gezegd niet minder ingewikkeld dan GG. Ik heb GGX2 op de ps2, en heb me er een tijdje in verdiept (coole story mode trouwens).. maar zal het eens zwaarder on de loep nemen.

btw Rival Schools/Project Justice.. daar mogen ze van mij wel een 3e deel van maken. Ook mag capcom wel die marvel license terug halen en een lekkere MvC op de atomiswave uitbrengen (met wel betere achtergronden en muziek dan MvC2 aub).
 
Capcom vs SNK 2 is na SSF2X zonder twijfel mijn favoriete Capcom fighter.
Zeer ondergewaardeerd, zeer diep, maar toch ook weer simpel in te stappen voor nieuwkomers. Bovendien een zeer goede line-up van characters en nog betere balans tussen SNK en Capcom fighters.

Ook al is SVC Chaos niet de meest gebalanceerde game en zijn sommige characters of veel te goed (Chun-li) of veel te slecht (Bison, pal naam), toch stond mij de stijl van de game wel aan. De manier waarop Capcom characters in SNK stijl zijn neergezet is gewoon wel aardig en de game speelt op de Neo Geo overigens veel beter dan op de PlayStation2. Daar zit absoluut een verschil in en niet alleen door de stick.
 
Vind het jammer dat velen de GGX serie niet kunnen waarderen. Ik ben dan ook geen pro en heb het lang geleden weer aktief gespeeld, maar het blijft een heerlijke game als je Street Fighter zat bent (totaal geen bezwaar trouwens, SSF2X is ook een favoriet bij mij). Characters en muziek spreekt me ook zeker aan.

Over de PSP port: Ach ja het zat er aan te komen, enige vernieuwing na de verloop van ports is SNK wannabe Ingrid. Verder zal ik deze titel best willen na verloop van tijd als ik al een PSP had en had ik liever iets nieuws gezien op het Capcom 2D fightersgebied. Jammer.
 
Back
Top