What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

New Astro (crt spring 1 sec. uit) fixed

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
A

Anonymous

Guest
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Heel soms spring de crt ineens uit en is eigenlijk nog geen sec.
Heb de stekkers nagelopen en kan niks vinden.

Kan dit aan de stepdown converter liggen?
Eigenlijk is dit nooit eerder voorgekomen en is van de laatste 2 dagen.

Hoop dat er iemand is die die probleem kent of wat ik er eventueel aan kan doen.

Gaat hier om een tri-sync chassis.Hoor een klik en meteen weer een klik dat hij aanspringt.
 
Heb ik ook wel vaker gehad met zo'n trisync chassis. Op de een of andere manier lijkt ie zijn sync of zoiets compleet kwijt te zijn of kan hij de pieken niet aan en lijkt het wel een soort beveiliging.
Had je het toevallig met veel actie of contrastrijk materiaal op het beeld?
Voorlopig heeft het nog niet geleidt tot iets fataals en ik heb het toch al meerdere malen gehad op meerdere trisync schermen, ik zou me geen echte zorgen maken.
 
Psykick":lgm63ccw said:
.... ik zou me geen echte zorgen maken.

Wel lastig als je net een bullethell SHMUP aan het spelen bent. :o
 
Psykick":1xc5djg3 said:
Had je het toevallig met veel actie of contrastrijk materiaal op het beeld?
Ja met Esp II, als het scherm propvol ligt met kogels en er punten van maak.
Lijkt idd wel een soort van beveiliging en gebeurt ook niet constant.
Dus iets waar ik me geen zorgen over hoeft te maken...
 
flyback transformer : screen volts.

Deze iets lager gezet.

Ook niet onbelangrijk de +5 volt even doorgemeten, deze was iets aan de lage kant.
 
Psykick":188yuebn said:
Heb ik ook wel vaker gehad met zo'n trisync chassis. Op de een of andere manier lijkt ie zijn sync of zoiets compleet kwijt te zijn of kan hij de pieken niet aan en lijkt het wel een soort beveiliging.
Had je het toevallig met veel actie of contrastrijk materiaal op het beeld?
Voorlopig heeft het nog niet geleidt tot iets fataals en ik heb het toch al meerdere malen gehad op meerdere trisync schermen, ik zou me geen echte zorgen maken.
Gewoon aarden Hasan, probleem is dan definitief weg.
had dit ook al gepost op AO en hij kan idd zijn pieken niet kwijt.

Raar trouwens dat deze cabs eigenlijk standaard niet ge'aard zijn :?
Heb dus gewoon alles goed ge'aard en een snoer doorgetrokken naar de stepdown (tijdelijke oplossing) want koop hier wel even een paar stekkers voor want dat staat wel net zo netjes.
 
Back
Top