What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Moeilijke toppers?

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
A

Anonymous

Guest
Welk spel vond of vind je nog steeds een topper, maar heb je nog nooit uit kunnen spelen?

Wat nu zo in me opkomt:

- Final Fantasy 6 (SNES): prachtige game, met een meesterlijk verhaal en idem muziek en ik ben ontzettend ver gekomen. Maar ik had/heb het geduld niet om telkens weer die random battles te doen en te levelen. Geloof het of niet, maar mijn moeder lust er pap van en heeft me erbij geholpen... haha Die speelt wél al dit soort rpg´s uit 8)

- Probotector (Contra)(MegaDrive): moeilijk moeilijk... ik ga binnenkort weer eens een poging ondernemen.

- Super Ghouls ´n Ghosts (SNES): friggin moeilijk!!!! Nu ik hem weer heb op de Capcom Classic Collection heb ik de draad weer opgepakt. Damn wat zijn we verwend tegenwoordig.

Zo, dit is een start. Ik zal eens verder denken :) Misschien brengen jullie me nog op een idee.
 
Megadrive probotector. Ik stuitte altijd op de laatste baas. De eerste 3, 4 levels kon ik uitspelen zonder te continuen maar toch was het nooit genoeg, net te weinig levens. Alien Solder en Gunstar Heroes heb ik ook nog nooit uitgespeeld.
 
Ikaruga :D

Ik kom wel steeds wat verder maar man .. wat gaat het erop in het 4e hoofdstuk/level.. pff

Ik blijf het wel proberen overigens
 
Probotector op de NES en Contra 3 op de SNES kon ik met een maat wel makkelijk uitspelen. Maar super ghouls n ghosts snes, dat is gewoonweg echt niet te doen...
 
super ghouls 'n ghost heb ik nu op de GBA...ben bij de laatste level...het is echt een te moeilijk spel...zoals we vroeger van capcom gewend waren :D
 
Alien Soldier... begin er niet over... Laatste eindbaas is ongelofelijk KUT. Ik heb gewoon dagen gedaan over de laatste baas. Blijft 1 van de bese spellen ooit gemaakt.
 
Radiant Silvergun..... eerste 3 levels dat je speelt is geen probleem voor mij op Normal. Maar dat vierde level.... Op het begin lukt alles nog wel een beetje met het chainen, maar na het eerste stuk gaat echt alles mis wat maar mis kan gaan.
 
Mildoe":52gdzwjh said:
super ghouls 'n ghost heb ik nu op de GBA...ben bij de laatste level...het is echt een te moeilijk spel...zoals we vroeger van capcom gewend waren :D

Ja maar weet je dat je het pas hebt uitgespeeld als je het voor de tweede keer hebt uitgespeeld (achter elkaar dus), want na de eerste ronde krijg je een ketting waarmee je in de tweede ronde pas tegen de echte hoofdbaas moet :D En dat was ik niet echt van Capcom gewend 😉
 
nog een paar:

Zombie Revenge, imo een absoluut topspel door zijn moeilijkheidsgraad; de game is namelijk te "masteren". Weten waar je precies moet staan, wat je moet gebruiken en wanneer je moet blocken. Kon ik bijna nooit uitspelen.

Maximum Carnage, nog zo'n lekker oneerlijk spel, speelde ik vroeger een paar keer uit maar dat lukt me nu hell no niet meer.

Seperation Anxiety, same story.
 
DreamerNL":29tw8mag said:
Probotector op de NES en Contra 3 op de SNES kon ik met een maat wel makkelijk uitspelen. Maar super ghouls n ghosts snes, dat is gewoonweg echt niet te doen...

Gaan dan snel Probotector op de Megadrive spelen... (Speel toch liever Contra Hardcorps omdat ie betere chars heeft).
 
Contra Spirits op de SFC en Contra:SS op de PlayStation2.
Typische games die met 1 credit uit te spelen zijn, maar voordat je weet hoe je dat voor elkaar krijgt ben je een half leven verder. Prachtig.

Eigenlijk is dit met veel echt moeilijke games. Door spontaan te spelen (zoals je bijv. bij Mario bros wel kan) kom je gewoon nergens. Patronen leren kennen en weten waar je op ieder moment in de game moet zijn. Dan krijg je dus video's als Ikaruga die met 1 credit wordt uitgespeeld. Iets wat ik inmiddels meerdere keren heb gezien in diverse hallen.
 
Er zijn best wat goeie spelen in mijn collectie die ik waarschijnlijk nooit zal kunnen uitspelen (zonder continues te gebruiken dan):

Ikaruga, Gradius V, alle Cave shooters, Metal slugs, Contra, etc. Gelukkig zijn ze zo goed dat ik het graag de rest van m'n leven blijf proberen :)
 
loempiavreter":27mk90cj said:
DreamerNL":27mk90cj said:
Probotector op de NES en Contra 3 op de SNES kon ik met een maat wel makkelijk uitspelen. Maar super ghouls n ghosts snes, dat is gewoonweg echt niet te doen...

Gaan dan snel Probotector op de Megadrive spelen... (Speel toch liever Contra Hardcorps omdat ie betere chars heeft).

Ik vind de robots juist cooler :D

Maar MD probotector maakt de SNES versie lijken op super mario, die game is dan opeens veel te rustig. En er zijn gelukkig geen top down view levels.
 
Back
Top