What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Jpop (oftewel Japanse popmuziek)

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
A

Anonymous

Guest
Sinds enkele weken luister ik regelmatig muziek van japanse/aziatische artiesten. Het luisteren van Jpop is eigenlijk begonnen met het kijken van Anime, verschillende intro's en outro's van anime series vond ik toch wel zeer mooi en ben me daardoor meer gaan verdiepen in de Jpop-scene.
Enkele artiesten waar ik regelmatig naar luister zijn: Utada Hikaru, Youhna, Hitomi, Do as Infinity en Akeboshi. En de volgende nummers kan ik zeker aanraden:

Utada Hikaru - Deep River
Utada Hikaru - Colors
Utada Hikaru - Simple and Clean (Kingdom Hearts)
Akeboshi - Wind
Youhna - Houkiboshi
Hitomi - Bokutachi no Yuku
Do as Infinity - Rakuen

Nou is mijn vraag eigenlijk of er nog meer forumleden zijn die ook naar Jpop luisteren en zoja naar welke artiesten.
En het leek mij misschien ook wel leuk als Ken misschien wat meer zou kunnen vertellen over de muziek scene in Japan, tenminste ik neem aan dat Ken toch ook wel regelmatig dit soort muziek te horen krijgt in Japan? 😉 :D
 
Het is misschien geen Jpop maar Ken Ishii vind ik echt super! Lekkere techno imo. (hij heeft ook 1 nummer voor Rez gemaakt)
 
Nou, ik luister niet echt naar J-pop, maar ik vind Ayumi Hamasaki wel goed. Misschien dat jullie Ayutrance kennen?

Ayumi Hamasaki - Connected (Ferry Corsten remix) die kennen we allemaal toch???
 
Ben niet zo'n Jpop fan meer. Stond lange tijd op mp3 speler, maar heb het er een maand of 2 geleden afgegooit. Vind een aantal nummers nog steeds wel leuk (Lain - Duvet) van BoA. Maar ben niet echt popfan. Jrock daarintegen kan ik wel weer goed naar luisteren. L'arc-en-ciel, Asian Kung-fu Generation, Luna Sea en me favoriet Dragon Ash.

Edit: Oh wacht, BoA was Koreaans niet?
 
Dem.":10qq5qwy said:
Ben niet zo'n Jpop fan meer. Stond lange tijd op mp3 speler, maar heb het er een maand of 2 geleden afgegooit. Vind een aantal nummers nog steeds wel leuk (Lain - Duvet) van BoA. Maar ben niet echt popfan. Jrock daarintegen kan ik wel weer goed naar luisteren. L'arc-en-ciel, Asian Kung-fu Generation, Luna Sea en me favoriet Dragon Ash.

Edit: Oh wacht, BoA was Koreaans niet?

Dragon Ash is J-Rap.

BoA is Koreaans, maar zingt in het Japans en is daarom ook erg beroemd in Japan en zuidelijk Azié.
 
Mathijs":15sm03d7 said:
ManoRevolver":15sm03d7 said:
Ik luister alleen J-Punk.

Zijn er misschien nummers die je kan aanraden?

Nummers? Geen idee, gewoon cd's kopen als je mp3's kan vinden en je het tof vind 😉.
Check me website, is van een Japanse band, Balzac. Verder word ik wel wild van o.a. Sledgehammer (Oi!), Miburo (streetpunk), Mad Capsule Markets (technopunkhardcoremetal), The Williard (horrorpunk), Sobut (skatepunk) etc...
 
Kan hier niet echt over mee praten, maar twee schieten mij te binnen :

The 5,6,7,8's (van de Kill Bill film) en Hotei (stond een nummer van op Onimusha)
 
GWAR":3211jjnl said:
Hotei (stond een nummer van op Onimusha)
Je bedoeld als je Onimusha 2 voor de eerste keer opstart (en dus geen save file hebt) komt Hotei's clip van Russian Roulette voorbij (ook in optiemenu te vinden).
Fantastisch nummer van een behoorlijk populaire zanger hier, ook al slaan z'n show helemaal nergens op, zeker niet als ie zich tooit in een of ander zilver pakje en 'more Lock 'n Loll' probeert te zijn.
 
Thanx, wist niet zeker meer of het deel 1 of 2 was. Wat een gast die Hotei haha
 
GWAR":360t0mqo said:
Wat een gast die Hotei haha
TomoyasuHotei-ElectricSamurai.jpg
 
Wat ik een heel mooi nummer vind is:

UVERworld - D.Tecno-life (2e Openings theme van Bleach)
 
Back
Top