What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Hoe het allemaal begon?

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Ken":1noyp802 said:
Psykick":1noyp802 said:
Eerste keer was op de plee met de Wehkamp op mijn schoot en voor het eerst een stick in mijn hand, toen begon alle ellende :lol:

Wat een mongool joh....

Muahahahaha wat een waus :lol:
 
Voor mij begon het met een Commodore 64, een MSX en een NES (zie mijn introductiebabbel).

Ik denk niet dat het uitmaakt of je van de NES generatie bent of niet. Het gaat erom dat je bent opgegroeid met gamen als hobby en of de eerste nou een NES of een PSX is, het maakt niet uit (maar wel moet je een fetisj voor Japanse computers en spellen hebben).....
:D
 
Als nieuweling van dit forum leek me dit een leuke thread om mee te beginnen.

Afijn, mijn gamehistory is begonnen met de Sinclair Spectrum (nog steeds in bezit). In het begin moesten we de games nog intikken en waren we die kwijt op het moment dat de homecomputer uit ging. In die tijd was ik ook regelmatig te vinden in de arcadehallen waar ik voornamelijk games als Galaga en Scramble speelde. Vooral op vakanties in Italie gingen er vele lires doorheen. Thuis ging ik later verder met de AtariST (ook nog steeds in bezit) en natuurlijk de PC. Pas begin 2000 kwam ik in aanraking met Mame en begon ik te werken aan arcadekasten. Omdat ik al veel met elektronika speelde én ik de nodige computerervaring had was dit voor mij de perfecte hobby. Een combi tussen games, elektronica en PC's. Ik ben nu drie cabs (woodies) verder waarin ik een paar varianten heb geprobeerd. Van ArcadeOS tot GameEX, dmame tot mame32, VGA tot AVGA (de gehackte versie!). Op dit moment probeer ik zoveel mogelijk monitoren te redden en deze geschikt te maken voor Arcade. Niets mooiers dan een scherpe en contrastrijke CRT in je cab!!
 
cotje":67sxau8k said:
..... Een combi tussen games, elektronica en PC's. Ik ben nu drie cabs (woodies) verder waarin ik een paar varianten heb geprobeerd.

Welkom Cotje.

Dat is nu exact dezelfde combi die mij zo aantrekt in deze hobby. Lekker knutselen aan kasten en consoles. Minstens net zo leuk als het gamen zelf.
 
cotje":3113g0ik said:
Op dit moment probeer ik zoveel mogelijk monitoren te redden en deze geschikt te maken voor Arcade. Niets mooiers dan een scherpe en contrastrijke CRT in je cab!!

Hehe een man naar mijn hart, precies hoe ik er ook over denk, er gaat niets boven een goede CRT!! Nog ff en we komen als item bij Man bijt hond hehe..
Welkom man, dat wordt nog lekker wat info en dergelijke uitwisselen op het forum ;)

Hasan
 
Bij mij begon het toen ik 6 jaar werd en voor mijn verjaardag een Videopac console kreeg. Toen ik voor het eerst zo'n bowling spelletje speelde vond ik dat zo fascinerend (waarom kan je nou bowlen via de tv en hoef je niet naar een bowlingbaan dacht ik toen) dat ikm speelde en speelde. Kreeg steeds meer games en zo begon langzaam maar zeker mijn fascinatie voor games en naar mate ik ouder werd ook computer- en informatietechnologie en de (game)industrie. Wat ik na de Viideopac kreeg waren de ZX spectrum, Atari 3600, C-64, Amiga, Msx, NES, SNES, Megadrive, N64, PSX, PS2, Dreamcast, Xbox, Xbox 360, WII, PS3 en daartussenin diverse pc's. Ik bezit nog iets van 8 consoles met hele verzameling games uit EU, USA en of course Japan.

Er gaat geen dag voorbij of ik lees over games, speel een spelletje (met of zonder vrienden) en probeer daarnaast toch een goed sociaal leven te hebben. Het gamen zal altijd blijven en de intresse hiervoor. Ook ben ik een PC-fan die graag gamed op de PC sorry guys :) En ben heel blij dat mijn vrouw ook graag potje gamed zo nu en dan en leuk vind dat ik zo'n hobby heb.
 
Kenshiro":37t9dwxd said:
Bij mij begon het toen ik 6 jaar werd en voor mijn verjaardag een Videopac console kreeg. Toen ik voor het eerst zo'n bowling spelletje speelde vond ik dat zo fascinerend (waarom kan je nou bowlen via de tv en hoef je niet naar een bowlingbaan dacht ik toen) dat ikm speelde en speelde. Kreeg steeds meer games en zo begon langzaam maar zeker mijn fascinatie voor games en naar mate ik ouder werd ook computer- en informatietechnologie en de (game)industrie. Wat ik na de Viideopac kreeg waren de ZX spectrum, Atari 3600, C-64, Amiga, Msx, NES, SNES, Megadrive, N64, PSX, PS2, Dreamcast, Xbox, Xbox 360, WII, PS3 en daartussenin diverse pc's. Ik bezit nog iets van 8 consoles met hele verzameling games uit EU, USA en of course Japan.

Er gaat geen dag voorbij of ik lees over games, speel een spelletje (met of zonder vrienden) en probeer daarnaast toch een goed sociaal leven te hebben. Het gamen zal altijd blijven en de intresse hiervoor. Ook ben ik een PC-fan die graag gamed op de PC sorry guys :) En ben heel blij dat mijn vrouw ook graag potje gamed zo nu en dan en leuk vind dat ik zo'n hobby heb.

Ik lees niets over Arcade :? :(

Welkom btw
 
Psykick":3nm7nrj0 said:
Ik lees niets over Arcade :? :(

Welkom btw

Maar hij kreeg wel een fucking Videopac op z'n 6e en ik niet. :twisted:
 
Psykick":3sl44qiw said:
Kenshiro":3sl44qiw said:
Bij mij begon het toen ik 6 jaar werd en voor mijn verjaardag een Videopac console kreeg. Toen ik voor het eerst zo'n bowling spelletje speelde vond ik dat zo fascinerend (waarom kan je nou bowlen via de tv en hoef je niet naar een bowlingbaan dacht ik toen) dat ikm speelde en speelde. Kreeg steeds meer games en zo begon langzaam maar zeker mijn fascinatie voor games en naar mate ik ouder werd ook computer- en informatietechnologie en de (game)industrie. Wat ik na de Viideopac kreeg waren de ZX spectrum, Atari 3600, C-64, Amiga, Msx, NES, SNES, Megadrive, N64, PSX, PS2, Dreamcast, Xbox, Xbox 360, WII, PS3 en daartussenin diverse pc's. Ik bezit nog iets van 8 consoles met hele verzameling games uit EU, USA en of course Japan.

Er gaat geen dag voorbij of ik lees over games, speel een spelletje (met of zonder vrienden) en probeer daarnaast toch een goed sociaal leven te hebben. Het gamen zal altijd blijven en de intresse hiervoor. Ook ben ik een PC-fan die graag gamed op de PC sorry guys :) En ben heel blij dat mijn vrouw ook graag potje gamed zo nu en dan en leuk vind dat ik zo'n hobby heb.

Ik lees niets over Arcade :? :(

Welkom btw


LOL, er was 1 arcade/gokhal waar ik woon, en daar speelde ik vaak in de pauze, toen ik op de middelbare school zat. Heel veel guldens in de Mortal Kombat 1 en 2, Killer Instinct, Tekken, Ridge racer 1 en Area-51 gegooid. Maar toen eenmaal de consoles krachtiger werden dan de arcades, stierf het uit in NL. En tja wat ik genoot ik van de arcades in Japan. Heel wat 100 yen muntjes verspild aan Guilty Gear deeltje zoveel, Drum-mania, Half-Life 2 DM en nog meer. Dus arcade is er ook bij deze jongen geweest :D :D :D
 
Kenshiro":2xye8faz said:
Bij mij begon het toen ik 6 jaar werd enLOL, er was 1 arcade/gokhal waar ik woon, en daar speelde ik vaak in de pauze, toen ik op de middelbare school zat. Heel veel guldens in de Mortal Kombat 1 en 2, Killer Instinct, Tekken, Ridge racer 1 en Area-51 gegooid. Maar toen eenmaal de consoles krachtiger werden dan de arcades, stierf het uit in NL. En tja wat ik genoot ik van de arcades in Japan. Heel wat 100 yen muntjes verspild aan Guilty Gear deeltje zoveel, Drum-mania, Half-Life 2 DM en nog meer. Dus arcade is er ook bij deze jongen geweest :D :D :D

Kijk nu kan ik rustig naar bedje toe ;)
 
In het begin had ik een Atari 2600 maar vond het allemaal niet zo speciaal en gaf ook nog niet echt veel om games. Maar toen de NES net uitkwam had een school vriendje deze meteen gekocht of gekregen van zijn ouders. Diezelfde week ging ik bij hem thuis op de NES spelen "Mario Bros" Ik vond het zo ontzettend leuk dat ik mijn ouders diezelfde dag helemaal gek heb gemaakt en twee dagen later kreeg ik dan ook een NES. Sinds de dag dat ik de NES heb gekregen is het voor mij ook begonnen, niet meteen zo erg als tegenwoordig, want dat ik elke game wou spelen en wou hebben is bij mij echt in het 16 bit tijdperk gekomen. Sinds het 16 bit tijdperk ben ik ook helemaal weg van fighting games.
 
Bij mij is het allemaal begonnen met Mooncresta(spacewar)in de snackbar in den haag (Wim en Hetty)Daarna zomer's lang bij hommerson gespeelt.
 
Ratson":826oy8bt said:
Bij mij is het allemaal begonnen met Mooncresta(spacewar)in de snackbar in den haag (Wim en Hetty)Daarna zomer's lang bij hommerson gespeelt.

Ja, geweldige game, moon cresta. Heb ik vroeger ook helemaal stuk gespeeld. Ik heb net vorige week de originele game PCB op de kop getikt. Nu nog even een jamma adapter maken en dan gooi ik hem in mijn woody cab. :lol:
 
Vet cool,die game wil ik ook nog wel eens hebben met jamma adapter.
 
Back
Top