What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

'Hardcore gamer', wanneer?

• Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Dat is ook de beste manier Gungrave, one thing at a time.
Sommige mensen hebben een overkill aan stuff wat ze toch niet allemaal tegelijk kunnen opnemen in 'het brein' waardoor ze afhaken als ze merken dat het teveel is.

Dus ik zou zeker gewoon doen waar jij je interesses hebt, maar toch ook eens bepaalde onderwerpen die op het forum aan bod komen nader uit te zoeken op internet, zoals de SEGA Saturn. Om maar eens iets te noemen dan he...

Ken":1khwif5q said:
Dat is ook de beste manier Gungrave, one thing at a time.
Sommige mensen hebben een overkill aan stuff wat ze toch niet allemaal tegelijk kunnen opnemen in 'het brein' waardoor ze afhaken als ze merken dat het teveel is.

Dus ik zou zeker gewoon doen waar jij je interesses hebt, maar toch ook eens bepaalde onderwerpen die op het forum aan bod komen nader uit te zoeken op internet, zoals de SEGA Saturn. Om maar eens iets te noemen dan he...

Ik sta overal voor open, en wil ook meer dan Final Fantasy. Als ik iets leuks zie zal ik dit ook niet zomaar voorbij laten gaan voor iets anders, maar ik bekijk het even rustig en dan zie ik wel of eht iets voor mij is :)

De oude consoles ben ik ook nog steeds in geinteresseerd, dus weer even wachten op een rommelmarkt zodat ik kan kijken voor wat leuke aanbiedingen :) Een NES, SNES, PSX, Dreamcast en Saturn bijvoorbeeld wil ik nog steeds wel, maar ik zie wel wanneer. Als het toevallig voor een leuke prijs voorbij komt zal ik interesse tonen, maar ik ga er niet echt naar op zoek. Dat doe ik wel met Final Fantasy momenteel :)

De meeste mensen hier zijn ongeveer dezelfde leeftijd heb ik gezien (ik ben 23, volgende maand 24), dus hebben we ook de beste tijd qua gaming meegemaakt. Eerste PC en Commodore 64 games en daarna het gouden tijdperk van de NES en SNES.

Voor de nieuwere onder ons is het een goed idee om eerst info te verzamelen per console om je vervolgens erop te storten...kennis komt met de jaren.

ManoRevolver":x01ls0ry said:
Dus 'underground gamers' die spelen ook retro?
Volgens mij spelen wij (ik kan gerust wij zeggen want ik heb wel een idee wie hier allemaal zitten en hoe oud iedereen is) alleen retro omdat we dat tijdperk ook daadwerkelijk hebben meegemaakt, en toen ook al fanatiek gamede. Stukje sentiment.
Ik kan me best voorstellen dat een kid van pakweg 10, 11 jaar daar geen moer om geeft, PSX en zelfs PS2 al zijn waarschijnlijk zijn 'jeugdherinneringen', en als hij een PSP in zijn knuisjes heeft wat boeit hem dan klassiekers als Bomberman of Bust-a-Move. De Tekkens en Ridge Racer's zijn zijn klassiekers. Importeren stelt ook al niks meer voor, whats left?

Ik denk dat underground gamers eigenlijk wel een synoniem is voor retro gamers. Retro en underground hoort namelijk bij elkaar.

Fabrikanten die miljoenen consoles hebben verkocht en 100x zoveel games noem ik geen underground, maar goed :roll:.
Een Neo-Geo AES vind ik wel 'underground' (heb er zelf helaas geen). Het selecte volk dat een AES echt interessant vind, de in soms gelimiteerde oplages van games, de verzameldrang en consoles die genummerd zijn, dat is underground.

ManoRevolver":1i2espsx said:
Fabrikanten die miljoenen consoles hebben verkocht en 100x zoveel games noem ik geen underground, maar goed :roll:.
Een Neo-Geo AES vind ik wel 'underground' (heb er zelf helaas geen). Het selecte volk dat een AES echt interessant vind, de in soms gelimiteerde oplages van games, de verzameldrang en consoles die genummerd zijn, dat is underground.

Ik heb mij AES zelfs gemod, prima console. Op dit moment zijn de Japanse Saturn en de SFC zeer zeker underground, dus ik denk dat je met je logica toch fout zit.

Retro NES is inderdaad niet echt underground...maar wel weer als je enkele van de zeldzaamste games voor de Famicom hebt. Zo zie je maar weer, het kan alle kanten uitgaan.

Trouwens, die gelimiteerde oplages wat je bedoelt...als dat van die zelda edition NDS dingen zijn, dan is dat niet underground. Maar weer wel wanneer dit Japan-only Biohazard koffers zijn. Dit is ook meer hardcore dan underground.

Underground en Retro is idd te rijmen. Kijk de mensen die nu allemaal PS2 en Xbox spelen, zitten over een paar jaartjes op oa de Ps3. De hardcore blijft echter nog steeds voor die ouwe ps2 kopen en spelen. Die blijft het zeg maar waarderen.

Het gros van de zogenaamde "playstation generatie" speelt allang niet meer met de PSX. Ik oa nog wel.. en ik koop er ook nog steeds voor.

Ik denk dat PC Engine ook redelijk undergrond is. Zeker omdat er nog zoveel titels zijn die niemand kent. Het is bijna onmogelijk om er een archief van te maken omdat NEC zelf niet eens weet wat er allemaal op uit is gekomen etc. Ik heb er zelf 1 omdat er gewoon tering veel vette old skool shooters op uit zijn gekomen en ook een aantal hele vette aktie spellen waaronder Dracula X. Alleen het begin van de intro al: "In den guten alte zeit lebten die menschen" etc etc. Ook een hele vette soundtrack.

De PC Engine ben ik niet aan begonnen, omdat het nu een console is die veel mensen ontdekken om de verkeerde redenen. Jij geeft de juiste redenen aan Baki, maar hoeveel mensen kopen half Ebay niet leeg om er op een goedkoper manier ook bij te willen horen? De dag dat Ebay wordt afgeschaft is de dag dat ik de slingers in de kamer ophang. Ik ben er al maanden niet meer opgeweest en het is typerend voor de verloedering in de gamescene en dan vooral de hardcore import scene.

Ken":25w86syg said:
De dag dat Ebay wordt afgeschaft is de dag dat ik de slingers in de kamer ophang..

Hahahah! :lol: daar moest ik echt van lachen...

Helaas zal die dag er nooit komen, omdat Ebay een goudmijn is.

Back