What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

[Gezocht] crt monitor 25/27"

nicke36

Cabinet Dweller
Hallo,

Iemand die nog een goed werkende 25/27" arcade crt monitor heeft staan?

Ik ga namelijk beginnen om een identieke replica Killer instinct kast na te bouwen en een crt erin is eigenlijk een must maar moeilijk te vinden de dag van vandaag blijkbaar. Worden ook niet meer nieuw verkocht ergens?


Alvast bedankt 👍
 
Leuk project :)

Maar zoals je zelf al aangeeft liggen de arcade monitoren niet voor het oprapen, misschien is het ook een optie om voor een goede beeldbuis uit een recentere Sony Trinitron TV te gaan?
 
Idd,

Denk dat ik zoiets moet overwegen.

Hoe zalig zou het zijn om nog een nieuwe arcade crt te kunnen bemachtigen. Er moeten er toch nog ergens nieuwe in de doos opgeslagen liggen zou ik denken...
 
Nieuw lijkt me niet. Maar zeker op de engels forums (forum.arcadeotaku.com en ukvac.com) kom je nog wel monitoren tegen hoor.
Maar de suggestie van Pascal is zeker de moeite waard. Gemiddelde 2de hands winkel heeft ze staan voor een prikkie.

Arcade monitor (29") begint bij 300,-, tenzij je mazzel hebt.
Hier staat er een van 19" voor 150GBP http://www.ukvac.com/forum/19-hantarex-mtc900-chassis-tube_topic375455.html

Belgie staat ook nog wel eens wat op de forums.
 
Ja idd een gewone beeldbuis televisie lijkt het makkelijkst,

Enkel die scart naar vga kabel moet die dan zelf gemaakt worden of kan je deze gewoon kopen?

Pctje heb ik staan met zowel vga als hdmi aansluiting.

Grts👍
 
Ik heb de laatste weken nog wel met enige regelmaat arcade monitoren op marktplaats voorbij zien komen.
Gewoon dagelijks even automaten -> overige checken, of een search instellen.
 
Of koop zo'n classic ouwe verrotte woody op MP voor 50 piek en sloop de monitor eruit :-)

Vast nog ergens in een hoekje te vinden
 
Idd, oude tv's zijn er nog genoeg te vinden zo te zien, dus dat zal het dan worden.

Ik heb nog een pc staan om in te bouwen,

Is dit een oplossing om van hdmi naar scart te gaan zodat ik mooi (arcade) beeld heb op het scherm?

Alvast bedankt gasten 👍
 
Hey Pascal,

Een Pc zal voldoende zijn. Zo een KI pcb zoeken ga ik me niet meer aan wagen...

En als ik er al 1 vind dan betaal ik mezelf waarschijnlijk blauw 🙂
 
Ligt er aan beetje aan wat je wilt dan, die scart/hdmi adapters is gewoon rommel.
Als je toch voor een PC gaat dan kun je ook native 15k output doen zodat je geen adapters nodig hebt.
Weet echter niet welke emulators Killer Instinct goed draaien, daar ben ik verder niet in thuis ;)
 
Kwestie van emulators draaien kan ik men weg zeker vinden, ben er al mee bezig sinds 2002 ofzo.

Ik ga dit gewoon via mame doen, deze is arcade perfect voor Killer Instinct.

Enkel om een pc een goede scart verbinding te laten maken naar een crt monitor heb ik me nooit echt in verdiept.

Heb ooit zelf 2x Killer instinct en 1x Killer instinct 2 cabinet In bezit gehad.

Zo zonde dat ik die verkocht heb helaas😩
 
Back
Top