Ken
High Score Hunter
Wie heeft er vanavond op Nederland 3 dat programma over de toekomst van het gamen gezien? Dit soort programma's doen mij er bijna toe zetten helemaal te kappen met alles wat met videogaming te maken heeft. Wat een kansloos zooitje, en wat een kippelip die VoO of hoe die dan ook heet. Professioneel gamer noemt ie zichzelf, maar wel van school gegaan om het full time te kunnen doen. Waar zit je verstand? In je holle kies? Als een klein kind met z'n hoofd tussen z'n schouders jankend achter een toetsenbordje zitten nadat ie 'slechts' 100.000 dollar had gewonnen, en niet de eerste plek van 150.000. Gaat zeker om de eer? Nou, bij een potje voetbal kan ik me nog indenken dat je na het verliezen van een finale teleurgesteld bent, maar met een potje knallen op een pc, doe lekker gezond man. Stelletje kneuzen zijn het, die fopgamers, argh!
En dan interviewen ze een dik Haags jochie uit de Schilderswijk van 13 jaar die alleen maar thuis zit te Warcraften. Met een vader die zegt dat computers de toekomst hebben, dus laat em er maar achter zitten. Dan ben je toch compleet gestoord mensen. Achter dat beeld vandaan en met je dikke reet op straat!! Volgens het dikke jochie was het buiten te gevaarlijk, want ze wonen vlakbij de Schilderswijk. Z'n vriendjes had ie nog wel maar die zag ie nooit meer. Pleur je kind dan op een sport of kijk uit het raam of een crimineel em van ze voetbal beroofd, maar het is natuurlijk lekker makkelijk om een kind achter een beeldscherm te flikkeren. 37 uur achter elkaar gamen was z'n record, pathetic. En bovendien al die aandacht voor pc gamen, flikker daar nou toch eens asjeblieft mee op. Pc gamen is in mijn ogen niet eens videogamen. Videogamen doe je op de bank voor de tv met een stel maten, en niet achter je beeldschermpje een sociaal leven opbouwen met dat fopelvenkutspel van Warcraft. Maar goed, tot zover kan ik dan nog wel accepteren, je zult er nou eenmaal altijd de onwetenden bij houden.
Alle fora van Nederland zijn overspoeld met de walgelijke mainstream klerezooi die vooraan staat bij de Media Markt en de Free Record Shop. Kots. Ik ben het zo verschrikkelijk zat elke keer maar weer te moeten aanhoren van zogenaamde specialisten hoe het allemaal wel niet in elkaar steekt. De ene leugen na de ander wordt je voorgekauwd, en het wordt allemaal geaccepteerd. Net zoals de beste muziek nooit in de top 40 komt, zal een gemiddelde gamer ook geen goede games spelen. Of wat zeg ik, zelfs gamers met een redelijke kennis van games hebben nog steeds geen idee waar ze over lullen. Het is altijd hetzelfde riedeltje waar ze op uitkomen. Warcraft, GTA, Fifa, Sims, lekker veilig achter je pc'tje verscholen zitten, fuck off!
Wanneer worden kinderen weer eens kinderen? Wanneer houdt de media eens op om maar gamen zo mainstream mogelijk te maken? En wanneer houdt die VoO eens op met dat gezanik van em. Zo, dat moest er even uit, game on.
En dan interviewen ze een dik Haags jochie uit de Schilderswijk van 13 jaar die alleen maar thuis zit te Warcraften. Met een vader die zegt dat computers de toekomst hebben, dus laat em er maar achter zitten. Dan ben je toch compleet gestoord mensen. Achter dat beeld vandaan en met je dikke reet op straat!! Volgens het dikke jochie was het buiten te gevaarlijk, want ze wonen vlakbij de Schilderswijk. Z'n vriendjes had ie nog wel maar die zag ie nooit meer. Pleur je kind dan op een sport of kijk uit het raam of een crimineel em van ze voetbal beroofd, maar het is natuurlijk lekker makkelijk om een kind achter een beeldscherm te flikkeren. 37 uur achter elkaar gamen was z'n record, pathetic. En bovendien al die aandacht voor pc gamen, flikker daar nou toch eens asjeblieft mee op. Pc gamen is in mijn ogen niet eens videogamen. Videogamen doe je op de bank voor de tv met een stel maten, en niet achter je beeldschermpje een sociaal leven opbouwen met dat fopelvenkutspel van Warcraft. Maar goed, tot zover kan ik dan nog wel accepteren, je zult er nou eenmaal altijd de onwetenden bij houden.
Alle fora van Nederland zijn overspoeld met de walgelijke mainstream klerezooi die vooraan staat bij de Media Markt en de Free Record Shop. Kots. Ik ben het zo verschrikkelijk zat elke keer maar weer te moeten aanhoren van zogenaamde specialisten hoe het allemaal wel niet in elkaar steekt. De ene leugen na de ander wordt je voorgekauwd, en het wordt allemaal geaccepteerd. Net zoals de beste muziek nooit in de top 40 komt, zal een gemiddelde gamer ook geen goede games spelen. Of wat zeg ik, zelfs gamers met een redelijke kennis van games hebben nog steeds geen idee waar ze over lullen. Het is altijd hetzelfde riedeltje waar ze op uitkomen. Warcraft, GTA, Fifa, Sims, lekker veilig achter je pc'tje verscholen zitten, fuck off!
Wanneer worden kinderen weer eens kinderen? Wanneer houdt de media eens op om maar gamen zo mainstream mogelijk te maken? En wanneer houdt die VoO eens op met dat gezanik van em. Zo, dat moest er even uit, game on.