What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Enkele Arcade vraagjes

Hoi hoi,

maar weer even een reactie van mij. De voeding van mijn Arcadekast is kapot. Ik heb de zekering al vervangen en daarna brandde die gelijk weer door. Ik weet ook dat het probleem eigenlijk niet te repareren is (een vriend van me die electrien is heeft er al naar gekeken) en die raadde mij een nieuwe voeding aan.

Nu heeft hij voor mij geprobeerd een normale PC voeding om te bouwen, maar dit lukt hem niet, gezien de voeding pas spanning geeft wanneer de PC aanstaat. En hij heeft ook al geprobeerd de voeding te laten denken dat de computer aanstaat door het circuit weerd rond te maken, maar de zekering brandde dan telkens weer door.

Weet iemand dus toevallig een plaats waar je (goedkoop) aan een voeding kan komen die de normale Arcade kast aansluitingen heeft (waar je de draadjes dus op kan draaien) of een PC voeding die wel makkelijk om te bouwen is? Ik ben ze op internet ook al tegen gekomen, maar dan kosten die krengen al gauw 70 euro, wat iets te veel van het goede is voor een arme sloeber zoals ik.

Alvast bedankt voor het advies :)
 
wibraman":2snmm23d said:
Hoi hoi,

maar weer even een reactie van mij. De voeding van mijn Arcadekast is kapot. Ik heb de zekering al vervangen en daarna brandde die gelijk weer door. Ik weet ook dat het probleem eigenlijk niet te repareren is (een vriend van me die electrien is heeft er al naar gekeken) en die raadde mij een nieuwe voeding aan.

Nu heeft hij voor mij geprobeerd een normale PC voeding om te bouwen, maar dit lukt hem niet, gezien de voeding pas spanning geeft wanneer de PC aanstaat. En hij heeft ook al geprobeerd de voeding te laten denken dat de computer aanstaat door het circuit weerd rond te maken, maar de zekering brandde dan telkens weer door.

Weet iemand dus toevallig een plaats waar je (goedkoop) aan een voeding kan komen die de normale Arcade kast aansluitingen heeft (waar je de draadjes dus op kan draaien) of een PC voeding die wel makkelijk om te bouwen is? Ik ben ze op internet ook al tegen gekomen, maar dan kosten die krengen al gauw 70 euro, wat iets te veel van het goede is voor een arme sloeber zoals ik.

Alvast bedankt voor het advies :)

Jezus, is je cab nu al verrot?
Al contact opgenomen met de seller?
 
ManoRevolver":1njwwnxw said:
wibraman":1njwwnxw said:
Hoi hoi,

maar weer even een reactie van mij. De voeding van mijn Arcadekast is kapot. Ik heb de zekering al vervangen en daarna brandde die gelijk weer door. Ik weet ook dat het probleem eigenlijk niet te repareren is (een vriend van me die electrien is heeft er al naar gekeken) en die raadde mij een nieuwe voeding aan.

Nu heeft hij voor mij geprobeerd een normale PC voeding om te bouwen, maar dit lukt hem niet, gezien de voeding pas spanning geeft wanneer de PC aanstaat. En hij heeft ook al geprobeerd de voeding te laten denken dat de computer aanstaat door het circuit weerd rond te maken, maar de zekering brandde dan telkens weer door.

Weet iemand dus toevallig een plaats waar je (goedkoop) aan een voeding kan komen die de normale Arcade kast aansluitingen heeft (waar je de draadjes dus op kan draaien) of een PC voeding die wel makkelijk om te bouwen is? Ik ben ze op internet ook al tegen gekomen, maar dan kosten die krengen al gauw 70 euro, wat iets te veel van het goede is voor een arme sloeber zoals ik.

Alvast bedankt voor het advies :)

Jezus, is je cab nu al verrot?
Al contact opgenomen met de seller?

Nee, de cab was al kapot toen ik hem kocht. Ik heb hem getest met een voeding uit een andere cab en toen deed hij het gewoon weer. Maarja, ik kan moeilijk 1 voeding voor 2 cabs gebruiken :roll:
 
Ik heb het wel eens gedaan met een oude ATX voeding.
Maar AT voedingen zijn iets makkelijker aangezien daar een schakelaar aan zit.
 
Hey, ik heb een vraagje. Ik heb een poos geleden een 4 slot MVS aangeschaft via Marktplaats. Toen ik hem wilde gaan testen deed hij het niet en gaf hij een video-ram error aan. Nu wilde ik dus mijn geld terug van de verkoper maar die wimpelde mij af met een smoes en reageert nu dus niet meer.

Maar nu wil ik het board nog wel werkend krijgen. Weet iemand waar dat dan aan kan liggen dat hij deze error aangeeft? Alvast bedankt.
 
Heb je geprobeert de ports en carts helemaal schoon te maken?

En die verkoper moet aan het gas, dus geef even z'n gegevens!
 
Ik maakte ze altijd schoon met een beetje pure Alcohol.
Pak een wattenstaafje en doop die in de pure alcohol en ga voorzichtig over de contact punten heen.(van links naar rechts)
Niet te hard drukken maar er rustig over heen wrijven en je ziet meteen het resultaat.(de wattenstaafjes kleuren dan bruin/teminste als ze smerig zijn 😉 )

Mischien dat iemand anders het hier op een andere manier doet, maar bij mij heeft het altijd succes.(mvs carts/snes/nes)
 
Back
Top