A
Anonymous
Guest
Ik wou graag even wat standaard basis informatie over de Japanse taal met jullie samenstellen.
Allereest maar even de begroetingen die wij al zovaak hebben gehoord. Corigeer mij gerust of voeg zelf iets toe.
Begroetingen
Hallo ~ Konnichiwa
Goedendag ~ Konnichiwa
Goedemorgen ~ Ohayou (gozaimasu)
Goedenavond ~ Konbanwa
Goedenacht ~ Oyasumi (nassai)
Welkom ~ Irashaii?
Bedankt ~ Doumo Arigatou (gozaimasu)
Dit zijn zo'n beetje de enige begroetingen die ik uit mijn hoofd weet. Zijn er nog meer of zijn er ook andere woorden met dezelfde betekenis?
Allereest maar even de begroetingen die wij al zovaak hebben gehoord. Corigeer mij gerust of voeg zelf iets toe.
Begroetingen
Hallo ~ Konnichiwa
Goedendag ~ Konnichiwa
Goedemorgen ~ Ohayou (gozaimasu)
Goedenavond ~ Konbanwa
Goedenacht ~ Oyasumi (nassai)
Welkom ~ Irashaii?
Bedankt ~ Doumo Arigatou (gozaimasu)
Dit zijn zo'n beetje de enige begroetingen die ik uit mijn hoofd weet. Zijn er nog meer of zijn er ook andere woorden met dezelfde betekenis?