Hallo allemaal dit is mijn eerste post hier op nozomi!
Ik ben altijd fan geweest van arcade games met name de Streetfighter reeks en heb niet zo heel lang geleden een arcade stick gemaakt. Toen ik deze had gemaakt smaakte het naar meer en ben al een tijdje aan het rondkijken naar een japanse arcade cabinet. Ik vind de Naomi Universal/netcity/new netcity heel erg mooi en de New Astro City.
Ik ben vandaag bij iemand op bezoek geweest om te kijken naar een Naomi Universal (naomi 2) maar eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe ik bijvoorbeeld een scherm moet beoordelen. (ik had beetje idee dat het scherm beetje dof was en niet echt vibrant qua colours). Misschien beetje blurry? Betekend dat het scherm zn best tijd heeft gehad of dat ik de verkeerde verwachtingen van een scherm heb? Ik ben natuurlijk scherpte van LCD schermen gewend geraakt en vind het moeilijk in te schatten wat een autentiek scherm voor uitstraling moet hebben en hoe ik de kwaliteit beoordeel. Hebben jullie daar misschien wat tips voor?
De verkoper wou er 550euro voor hebben maar de voorste poot ontbrak het gene wat mij eigenlijk tegen hield om hem te kopen. Voor de rest was het hier en daar een schroef die beetje was verroest. Het cabinet heeft schade aan de zijkanten (pijlers) de stickers die moeten worden vervangen. Verder was het vooral te zien dat hij verkleurd was. Ik heb hier een topic gelezen welke materialen je nodig hebt en hoe je het best een cabinet opnieuw kan witten/spuiten. (ik had het idee dat 550euro wel erg veel geld was maar hier kan ik mij natuurlijk in vergissen)
Ik wil graag een mame systeem maken (heb nog een oude laptop met een vga aansluiting waar ik niks meer mee doe). Heeft het uberhaupt nut om nog gebruik te maken van de naomi 2 die er in zit? Als ik deze besluit niet te gebruiken zou ik die dan eventueel kunnen verkopen? Wat leverd dat minimaal dan op?
Als jullie mijn vragen kunnen beantwoorden of een duwtje de goede richting willen geven welk materiaal een must read is zou ik daar erg dankbaar voor zijn.
Grtz,
Paul
Ik ben altijd fan geweest van arcade games met name de Streetfighter reeks en heb niet zo heel lang geleden een arcade stick gemaakt. Toen ik deze had gemaakt smaakte het naar meer en ben al een tijdje aan het rondkijken naar een japanse arcade cabinet. Ik vind de Naomi Universal/netcity/new netcity heel erg mooi en de New Astro City.
Ik ben vandaag bij iemand op bezoek geweest om te kijken naar een Naomi Universal (naomi 2) maar eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe ik bijvoorbeeld een scherm moet beoordelen. (ik had beetje idee dat het scherm beetje dof was en niet echt vibrant qua colours). Misschien beetje blurry? Betekend dat het scherm zn best tijd heeft gehad of dat ik de verkeerde verwachtingen van een scherm heb? Ik ben natuurlijk scherpte van LCD schermen gewend geraakt en vind het moeilijk in te schatten wat een autentiek scherm voor uitstraling moet hebben en hoe ik de kwaliteit beoordeel. Hebben jullie daar misschien wat tips voor?
De verkoper wou er 550euro voor hebben maar de voorste poot ontbrak het gene wat mij eigenlijk tegen hield om hem te kopen. Voor de rest was het hier en daar een schroef die beetje was verroest. Het cabinet heeft schade aan de zijkanten (pijlers) de stickers die moeten worden vervangen. Verder was het vooral te zien dat hij verkleurd was. Ik heb hier een topic gelezen welke materialen je nodig hebt en hoe je het best een cabinet opnieuw kan witten/spuiten. (ik had het idee dat 550euro wel erg veel geld was maar hier kan ik mij natuurlijk in vergissen)
Ik wil graag een mame systeem maken (heb nog een oude laptop met een vga aansluiting waar ik niks meer mee doe). Heeft het uberhaupt nut om nog gebruik te maken van de naomi 2 die er in zit? Als ik deze besluit niet te gebruiken zou ik die dan eventueel kunnen verkopen? Wat leverd dat minimaal dan op?
Als jullie mijn vragen kunnen beantwoorden of een duwtje de goede richting willen geven welk materiaal een must read is zou ik daar erg dankbaar voor zijn.
Grtz,
Paul