Er was net een promo spotje op televisie van een Amerikaanse groep muzikanten. ‘Everybody go out and buy this CD so you can listen to it..and…it’s good for us to get the money’. Vlak na die opmerking hoorde je ‘noooo’ op de achtergrond en was het clipje afgelopen. Dat zal je leren, mooi dat ze deze versie gewoon gebruiken.
Deze spot zag ik op dezelfde televisie als vorig jaar in het appartement in Hamamatsuchou, met deze houten vloer onder m’n voeten en dezelfde wasmachine n de keuken. Eigenlijk is vrijwel alles hetzelfde aan deze kamer, het is dan ook net als vorig jaar eigendom van ‘Sky Court’. Ik ben blij weer wat meer ruimte en luxe voor mezelf te hebben. Het appartement is gelegen in de relaxte wijk Oomori, twee haltes met de Keihin Tohoku line van Shinagawa.
Gelukkig zit er in deze buurt niet alleen een winkel die vierentwintig uur open is, maar ook een winkelcentrum. Het is een soort V&D, maar dan ook met een supermarkt beneden. Je kunt dus overal afrekenen, maar daar lijkt het niet echt op. In dit winkelcentrum zit eigenlijk alles wat ik nodig heb, maar vooral de supermarkt is een verademing. Het is niet alleen stukken goedkoper dan een Lawson, Sunkus of 7/11, maar het heeft ook een ruimere keuze. Vooral aan de wat gezondere zaken als vis, fruit en groente geen gebrek. Ik durf zelfs te stellen dat deze supermarkt goedkoper is dan in Nederland. Je hebt het bijna niet meer door hoe belachelijk duur het is om een paar normale boodschapjes te doen in Nederland.
Gisteren in lange tijd weer eens wezen voetballen in Shinanomachi. De regen veroorzaakt door een voorbij razende tyfoon was gelukkig net op tijd opgehouden. Ik liep langs het ‘National Stadium’, waar Japan het opnam tegen het altijd lastige Trinidad & Tobago. Zelfs bij oefenwedstrijden gaan de Japanse fans compleet uit hun dak en zie je de oprechte trots voor hun helden. Helden kennen ze hier nog, die zijn in Nederland na de laatste wedstrijd van Bergkamp dan ook echt uitgestorven.
Ken
[main update: artikel] Ima Oomori ni sunde imasu
[main update: artikel] Ima Oomori ni sunde imasu
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
leuk deze verslaagjes, ... als je wat over Japan ziet dan is het heel vaak Tokyo en dan laten ze natuurlijk de sensatiezaken zien. Laast bij Veronica Travel en bij Discovery Channel lieten ze een winkel zien in Tokyo met meloenen van 1200 euro en dat soort ongein. Het beeld dat bij mij bleef hangen was...kolere hoe moet ik dat betalen, als ik ooit rijk ben dan ga ik wel en eet ik wel wat crackers...
Ik was ook stom verbaasd toen ik daar eenmaal was hoe goedkoop het eten daar was... en als je een dagje Amsterdam doet ben je zeker duurder uit!!
Ik was ook stom verbaasd toen ik daar eenmaal was hoe goedkoop het eten daar was... en als je een dagje Amsterdam doet ben je zeker duurder uit!!