Mushihimesama eindelijk budget!

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
General Wong
Active Level:
Active Level:

Mushihimesama eindelijk budget!

Post by General Wong » Sat Jul 29, 2006 01:11

Over een aantal dagen komt Mushihimesama in de Taito Best serie uit in Japan. Ik dacht dat het voor de shmups liefhebbers die hier zitten en hem nog niet in huis hebben gehaald misschien wel interessant kon zijn, ook omdat de game lange tijd niet leverbaar is geweest op een aantal import sites. Jammer van het godsgruwelijk lelijke doosje, maar je betaalt nu natuurlijk ook de helft minder...

Image

Onder andere hier te koop:

http://www.play-asia.com/paOS-13-71-r-7 ... -1e6z.html
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sat Jul 29, 2006 05:40

Belachelijk, niemand die dit soort games koopt in Japan omdat het origineel tweedehands ook wel vrij makkelijk en cheaper te vinden is dan de nieuwprijs.
Taito verdient veel aan export met dit soort games.
General Wong
Active Level:
Active Level:

Post by General Wong » Sat Jul 29, 2006 09:55

Ken wrote:Belachelijk, niemand die dit soort games koopt in Japan omdat het origineel tweedehands ook wel vrij makkelijk en cheaper te vinden is dan de nieuwprijs.
Taito verdient veel aan export met dit soort games.

Tsjah, ik wilde hem een tijdje terug al bestellen, maar bij zowel Play-Asia als Lik-Sang was hij er al een hele tijd niet meer. Dan maar the next best thing.
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Sat Jul 29, 2006 13:09

Ik heb ze al een lange tijd, mushi, ibara, daioujou etc.

Ik moet nu alleen een kleine tv hebben voor tate.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sun Jul 30, 2006 01:32

Het is te hopen dat Espgaluda 2 nog binnen afzienbare tijd op de PS2 wordt gereleased, gisteren nog even bekeken en het is gewoon een wereldgame.
Fonzi

Post by Fonzi » Sun Jul 30, 2006 09:55

Tja, de boxart is idd om te huilen. Maar omwille van persoonlijke redenen (met financiële gevolgen) heb ik al een tijdje geen imports meer kunnen kopen en was ik genoodzaakt om enkel reviewcopies aan mijn collectie toe te voegen. Nu ik er eindelijk weer wat bovenop ben, merk ik niet waar ik aan moet beginnen. Er zijn zoveel japanse games uitgekomen die ik graag zou willen hebben. Daarom ga ik toch voor de budget release, boxart of niet. Naast Mushimesama moet ik Ibara nog, Taito Memory Collection (voor Elevator Action Returns), Ultimate Ghost and Goblins, Under Defeat, King of Fighters XI enz...

Een aangenaam prijskaartje gaat nu even voor...
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sun Jul 30, 2006 10:01

De shmups voor PS2 zijn hier overal wel te krijgen maar hebben inderdaad nog steeds vergeleken met andere games een hoog prijskaartje. Om maar niet te beginnen over de Appreciate DVD's, zoals die van Ketsui. Wel heftig natuurlijk. Fonzi, je kan altijd even laten weten in de Community Store wat je zoekt, dan kan ik altijd even een prijsopgave maken dude. Budget of niet, dat moeten jullie maar zelf weten.
General Wong
Active Level:
Active Level:

Post by General Wong » Wed Aug 09, 2006 00:01

Kreeg hem gisteren binnen, vandaag voor het eerst gespeeld.

Eerste indrukken waren echt geweldig, ik was het eerste half uur echt zwaar onder de indruk van de gameplay en de ontwerpen. Op de een of andere manier liet het spel me daarna los en ben ik na een uurtje gestopt met spelen. Ga er morgen denk ik nog eens goed voor zitten. Ook erg jammer trouwens dat het spel geen optisch geluid ondersteund.

Waar ik me ook over heb verbaasd is trouwens dat ik geregeld geraakt leek te worden aan de ziekelijk (coole) stortvloed aan kogels, maar daardoor niet 'dood' ging. Kun je een bepaald aantal keer geraakt worden of misten deze kogels toch nét hun doel?
Fonzi

Post by Fonzi » Wed Aug 09, 2006 08:16

General Wong wrote:Waar ik me ook over heb verbaasd is trouwens dat ik geregeld geraakt leek te worden aan de ziekelijk (coole) stortvloed aan kogels, maar daardoor niet 'dood' ging. Kun je een bepaald aantal keer geraakt worden of misten deze kogels toch nét hun doel?

Alles hangt ervan af waar je zogenaamde hitbox is en hoe groot hij is. Dit is de plaats waar je karakter geraakt kan worden en is niet altijd gelijk aan bv het hele ruimteschip of het hele lichaam van het personage. In het eerste geval kan dit bv de cockpit zijn en in het tweede geval het hoofd. Heb Mishihimesama nog niet gespeeld maar check anders eerst enkele faqs over het spel.
General Wong
Active Level:
Active Level:

Post by General Wong » Wed Aug 09, 2006 13:28

Thanks voor de tip, had eigenlijk van een shmup nog nooit een faq doorgelezen, maar na die van Mushihimesama doorgenomen te hebben weet ik zeker dat ik dat vaker ga doen. Stonden dit keer erg handige tips in.

De reden dat kogels me soms wel raakten, maar dat ik niet dood ging lag hoogstwaarschijnlijk omdat je in de Arrange mode als je geraakt wordt automatisch een bom gooit en niet dood gaat (bommen vervullen in deze modus dus een soort van life-savers). In deze mode ben ik er inderdaad op gaan letten, hoewel ik dacht dat het ook in de Arcade modus gebeurde, maar toen kreeg ik slechts het idee en had ik er nog niet opgelet. Ga er vanavond maar even voor zitten.

-edit- Heb het vanmiddag nog even kunnen testen en nog steeds lijkt het alsof kogels ook de prinses raken. Helaas kan ik het de komende dagen niet meer testen, aangezien ik een blessure in mijn pols heb opgelopen en van de fysio rust moet houden.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sun Aug 20, 2006 20:24

In Mushihimesama hebben de bullets ook hun eigen hitbox, wat betekend dat het midden van de bullet precies de hitbox van jou moet raken.
Post Reply