Eerst de buitenkant: Ik had het ding met shell en al gekocht. Het examplaar dat ik kreeg was al volledig in elkaar gezet. Minpuntjes waren wel de stikker (paar luchtbelletjes eronder) en hoe goed de twee delen van de shell op elkaar aansluiten ( te zien op de foto). Het SD kaartje kun je aan de zijkant erin stoppen. Is even priegelen, maar ook niet iets wat je dagelijks hoeft te doen.

Mame zip files (voor empirische onderzoeks doeleinden

Ik heb de een SD met files erop in de NEOSD kaart gestopt en daarna in een 4 slot MVS systeem met supergun getest. Menuutje start op en je kunt kiezen. Ik heb een week Art of Fighting 3 erop laten staan (was even op reis) en die blijft er gewoon op staan. De kaart boot dan direct naar de game (tenzij je P1 start ingedrukt houdt, dan ga je weer naar het menu). Ik heb er een Samsung 16GB micro SD EVO UHS-I Class 10 (48 MB/S) voor gebruikt.

De NEOSD kaart is berucht om zijn lange laadttijden. Ik heb een paar games geprobeerd, o.a. iron clad en KOF2003. KOF2003 duurde het langst tot nu toe, ~26 seconden om te erasen, ~2.06 minuten om te flashen. Voor mij niet zón probleem, meestal duurt netbooten op de naomi ongeveer even lang.
Maar, wat mij vooral ook interesseerde was het flashen van homebrewn software zoals santaball en indiana jones. Met de command line versie zou je generieke zip files moeten kunnen omzetten. Ookal lijken de bin files in de zip op orde, geeft de command line versie een error

Tzt update ik de review met verder ervaringen. Als jullie speciek dingen willen weten dan laat het me weten.
Update 26 Maart 2017
Korte punten:
* Tijdens een spel A+D+start ingedrukt houden laat je terugkeren naar het menu (knopen combi is instelbaar).
* Start ingedrukt houden tijdens het opstarten van je MVS laat je naar het menu gaan (is instelbaar dacht ik).
* Voor de duidelijkheid: Nadat een game geflashed is gedraagt de kaart zich als een "echte" MVS cart, geen laadtijden e.d. of "flashing"

Wat betreft de laadtijden, hoe groter het spel hoe langer de laadtijd, maar dat gedraagt zich niet lineair lijkt het:

Ik heb een steekproef gedaan met de volgende spellen, stopwatch op mijn mobiel erbij, dus daar zit nog wel een kleine meet en analyse fout in. De tijd staat er in seconden (afgerond op gehele seconden).

Verder heb ik met eenbeetje hulp van de mensen van NEOSD vwb de command line convertor ook homebrewn software aan de praat gekregen. Eindelijk santaball op echte MVS hardware draaiend!!! Yeah!

...ja dat is een naomi universal cab in de reflectie van het scherm

Ik houd jullie op de hoogte van de verdere ervaringen.