[update main artikel]Ken hoeft geen debat om z'n paspoort

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
Mildoe
Active Level:
Active Level:

[update main artikel]Ken hoeft geen debat om z'n paspoort

Post by Mildoe » Sat Jul 01, 2006 18:05

Het is alweer zeven maanden geleden dat ik terug kwam uit Japan. Aan de ene kant lijkt het net vorige week, aan de andere kant lijkt het of tien maanden Japan afgelopen nacht gedroomd zijn. Hoe meer de nieuwe periode in Japan dichterbij komt, hoe surrealistischer de tien maanden zijn geweest vorig jaar. Het is moeilijk voor te stellen terug te gaan naar die situatie. Het levenspatroon zal iets anders zijn, omdat ik nu ook op een universiteit zal moeten gaan studeren. Toch zal ik weer dezelfde mensen zien, dezelfde dingen gaan doen en over dezelfde dingen gaan schrijven als vorig jaar.

In de laatste week van juli ben ik van plan het vliegtuig in te stappen. Enkele leden van het forum hebben het nu over hun trip in september en hoe ze daar nu al niet meer op kunnen wachten. Dit gevoel heb ik nog niet zo, misschien wel omdat het inmiddels de vijfde keer is dat ik naar Japan ga. Ik was vorige keer zo gedreven dat het me echt niets kon schelen wat ik allemaal achterliet. Wat ik heb gemerkt is dat je hele kleine simpele dingen uit je vertrouwde omgeving gaat missen. Een flauwe Dirk-Jan strip of Rembo & Rembo DVD op z’n tijd is gewoon nodig. Je compleet omdompelen in een nieuwe omgeving is niet erg, maar vergeet niet je thuisfront in de gaten te houden en het contact te onderhouden. Ik lees vaak op blogs en sites als deze dat mensen zich verontschuldigen voor het weinige contact met thuis. Ik weet nu al dat als ik voet aan wal zet ik mezelf voor me kop sla waarom ik ooit had kunnen twijfelen aan de gedrevenheid om weer naar Japan te gaan.

Begrijp me niet verkeerd, ik doe niets liever, maar toch is het een vreemde gewaarwording. Alsof het nooit meer ging gebeuren, zoiets. Niets is minder waar en ik neem dat ook de maximale termijn die mogelijk is. Acht maanden lang zal Nozomi weer vanuit Japan komen met nog meer pics en verhalen. Daarnaast zal er in september een soort mini meeting komen van een paar leden van het forum die naar de Tokyo Game Show komen. Het gaat allemaal weer volop heftig worden en als ik dan naar een debat op televisie kijk om een paspoort ben ik blij dat ik er eentje heb en dat ik die onzin achter me kan laten. Het kan me niks schelen, net zo min als het pietluttig verloren WK, de viezeriken in Luik, de pedopartij waar ze de leden van tegen de muur moeten zetten, Ayaan Hirsi Ali (of was het nou…?), PAL games, de file naar Den Haag, Mc Donalds, letterlijke regen na zonneschijn en de nu al Tour de Flop. Ik ga er nog eens goed van genieten deze maand.

Ken
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
Post Reply