legaliteit van multi card's?

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
Jinxz
Active Level:
Active Level:

legaliteit van multi card's?

Post by Jinxz » Mon Dec 31, 2012 16:36

Ik vraag me al een tijdje af hoe het zit met de legaliteit van de 60-1, 121-1 ofwel multi cardridges. Ze worden door veel partijen/winkeliers openlijk verkocht en ik zie ze ook wel eens voorbij komen met SNK logo's etc. erop...
Ik vermoed dat ze 'illegaal' zijn maar is dat nu zo?
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:

Re: legaliteit van multi card's?

Post by ZeMMiK » Tue Jan 01, 2013 12:43

Er zal geen geld worden afgedragen aan de rechthebbende partij, en dus een copy zonder toestemming.
De meeste bedrijven hebben hun geld al lang terug verdiend en sommige bedrijven bestaan niet eens meer.
Zolang de rechthebbenden niet klagen zal dit niet echt aandacht krijgen.
De focus ligt meer op de WiiU -PS3 etc.
Marcooled_79
Active Level:
Active Level:

Post by Marcooled_79 » Tue Jan 01, 2013 15:19

Voor zover ik weet is het illegaal. Denk inderdaad dat andere platformen prio hebben, en ik denk dat ze ook leuk verdienen aan oude titels op compilations en DLC.
Image

Currently playing: Sexy Parodius (PCB), Herzog Zwei (MD), Micra door de APK krijgen
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Tue Jan 01, 2013 21:43

Ik denk dat het net zo illegaal is als dat je de naam Shadaloo gebruikt met bijpassend logo, maar daar hoor je toch ook niemand over?
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Wed Jan 02, 2013 11:01

Zeker illegaal, maar probeer maar eens een chinees te dagvaarden in China....Daar valt simpelweg niets te halen met het rechtssysteem (lees: corrupt as a mofo) wat daar gehanteerd wordt en autonome status van het land.

Daarnaast is er geen directe schade voor de gedupeerde bedrijven omdat het oude meuk is waar toch al niets meer aan wordt verdiend, dus dan zijn kostbare procedures/rechtzaken ook niet te verantwoorden. Zeker niet bij SNK, daar gaat het toch al zo fantastisch :).....

Ik denk overigens dat Shadaloo wel een naam is die je vrij kunt gebruiken en waar geen rechten aan verbonden zijn, maar om de images en lettertypes van de games legaal te hanteren voor je eigen onderneming moet je zeker wel even een briefje naar Capcom tikken als je het volgens het boekje wilt doen.
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:

Post by ZeMMiK » Wed Jan 02, 2013 11:38

ruderudie wrote:
Ik denk overigens dat Shadaloo wel een naam is die je vrij kunt gebruiken en waar geen rechten aan verbonden zijn, maar om de images en lettertypes van de games legaal te hanteren voor je eigen onderneming moet je zeker wel even een briefje naar Capcom tikken als je het volgens het boekje wilt doen.

Ja dan weten ze waar de factuur naartoe moet :-)
cabman
Active Level:
Active Level:

Post by cabman » Wed Jan 02, 2013 22:53

Een patent is maximaal 20 jaar geldig in de meeste landen. Software valt onder auteursrecht, dat een speciaal patent is met een geldigheid van 70 jaar. :lol:
Post Reply