demonteren MVS cab

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Xtincthed
Active Level:
Active Level:

demonteren MVS cab

Post by Xtincthed » Wed Dec 02, 2009 15:19

Hey,

ik ben nieuw en ben nog echt een noob op het gebied van arcade-gaming / kasten.. ben al wel een flinke tijd bezig met het verzamelen van games (voor NES en playstation), maar begeef me binnen kort voor het eerst in de wereld van de Neo Geo :)

Ik ga deze MVS aanschaffen:
Image

nu is mijn grote vraag.. kan ik deze cab demonteren zodat ik hem een paar trappen omhoog op mijn kamer kan zetten?
heeft iemand daar ervaring mee en tips hoe ik dit kan doen? want door het trappengat wordt erg moeilijk + de kans op beschadiging is dan gigantisch :(
Image
- Playstationcollecting.com .. The online Playstation Collecting Community
d
Active Level:
Active Level:

Post by d » Wed Dec 02, 2009 17:09

damn........ volgens mij is er veel gelijmd in die mvs (corrigeer me als ik ernaast zit), dus ik weet niet of demonteren uberhaupt een optie is.
Wat wel aan te raden valt is om de monitor en voeding eruit te halen om zo het gewicht te verminderen. Ideaal zo zijn om het tillen met z'n vieren te doen, want ik verwacht dat dat ding lood en lood zwaar is.
Kan ook met z'n tweeen, heb je een beetje spierpijn voor een paar dagen.
Pak hem desnoods een beetje in met een warme deken om beschadigingen te voorkomen. Nou, ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Als je bijvoorbeeld een Naomi Uni zou kopen....Die kan wel helemaal uit elkaar.
Xtincthed
Active Level:
Active Level:

Post by Xtincthed » Wed Dec 02, 2009 17:42

ja ik ben ook bang dat hij erg veel verlijmde componenten heeft..
het tillen is opzich niet het probleem, meer dat de kast best groot is (H190, B65, D77) en wij een draaiende trap omhoog hebben.. die ook nog eens niet super ruim is

ik was al van plan de tv eruit te halen.. als dat uberhaubt gaat want foto's van de achterkant (met de plaat eruit) laten zien dat de tv gewoon open is (of is dat altijd?)
kan de MVS zelf er uit en eventueel de glasplaat aan de voorkant?
hoe meer er los kan hoe groter de kans dat hij onbeschadigd boven komt
Image
goatboy

Post by goatboy » Wed Dec 02, 2009 17:51

Pfoeh! 1.90 m hoog en bijna 80 cm diep en een draaitrap? Denk niet dat je de draai kunt maken. Misschien als er in de hoogte veel ruimte is kun je hem recht omhoog steken maar draaien kun je denk ik vergeten.

Heb een Egret3 op een betrekkelijk ruime draaitrap in z'n geheel naar boven getild. Dit moest met 3 man en de cab heeft hierdoor wel een paar beschadigingen opgelopen. Die dingen zijn gewoon rete zwaar en onhandelbaar en hier ook niet voor gebouwd trouwens. Een Egret 3 is zekers minstens zo zwaar (120 KG) maar minder hoog 1.45m

Ik wens je succes!
d
Active Level:
Active Level:

Post by d » Wed Dec 02, 2009 18:06

Xtincthed wrote:en wij een draaiende trap omhoog hebben.

Had je niet gezegd he! :lol:
Zoals goatboy al zei, videokasten zijn onhandelbaar, ze zijn gemaakt om een klein stukje te rollen. die monitoren zijn altijd open ja. Als ie niet gelijmd is kan je misschien gaan schroeven, echter ben je dan misschien wel een pionier. :lol: Ik heb er nog nooit van gehoord.
Gaat het er perse om dat jij een mvs wilt of dat je perse een arcade kast daar wilt krijgen? Of wat is het motief? Misschien dat we met ideeen kunnen komen.
ElPancho
Active Level:
Active Level:

Post by ElPancho » Wed Dec 02, 2009 18:22

goatboy wrote:Pfoeh! 1.90 m hoog en bijna 80 cm diep en een draaitrap? Denk niet dat je de draai kunt maken. Misschien als er in de hoogte veel ruimte is kun je hem recht omhoog steken maar draaien kun je denk ik vergeten.

Heb een Egret3 op een betrekkelijk ruime draaitrap in z'n geheel naar boven getild. Dit moest met 3 man en de cab heeft hierdoor wel een paar beschadigingen opgelopen. Die dingen zijn gewoon rete zwaar en onhandelbaar en hier ook niet voor gebouwd trouwens. Een Egret 3 is zekers minstens zo zwaar (120 KG) maar minder hoog 1.45m

Ik wens je succes!

Dito hier (brede draaitrap met een AWSD, Zelfde afmetingen als een E3.)
Traptrede hier is 102 cm.
Net aan allemaal minus de beschadigingen gelukkig.
Zou mooi een ander cabje halen .....

Welkom btw!
Team 15 kHz
ne0

Post by ne0 » Wed Dec 02, 2009 18:31

Ik heb ooit zo'n ding een draaitrap op proberen te krijgen. Afgezien van het feit dat het onhandelbaar groot is is het ook onhandelbaar zwaar, zelfs zonder monitor. Ik heb de mijne ook in 2 stukken moeten zagen toen en er maar een soort bartop van gemaakt.

Anyway, ga er maar vanuit dat je deze de trap niet op krijgt. Uit elkaar halen is ook geen optie met deze kasten.
almighty

Post by almighty » Wed Dec 02, 2009 18:46

Draaitrap en met deze afmetingen? Ga je een flinke klus aan krijgen en erg veel spierpijn.
Zelf hier ook 2 draaitrappen en een jaartje terug kwamen ze bij mij ook een een cab ophalen en hebben er een behoorlijke klus aan gehad om hem enigzins heel naar beneden te krijgen.Ook deze was dik 100KG en was kwa afmeting een stukje kleiner.
Het zou mooi zijn als je de crt eruit kunt halen en wat lose planken en misschien de cp kun demonteren.Zelf niet zo heel erg thuis in woody's maar weet wel dat die krengen echt loodzwaar zijn.
Misschien zijn er ook nog wel andere cabs waar je enigzins interesse voor hebt of gaat je voorkeur gewoon uit naar een MVS cab?Bedoel als je nog een beetje geduld hebt kun je misschien ook nog even wachten, 16 januari is er een arcade meeting in Apeldoorn en staan dan verschillende Candy Cabs tentoongesteld en zijn dan ook te koop.
Je kunt je dan ook eens laten voorlichten over de voor en nadelen van bepaalde cabs en er komen waarschijnlijk genoeg mensen hier van het forum om je eventueel te helpen met jou keuze :wink:
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Wed Dec 02, 2009 19:04

ne0 wrote:Ik heb de mijne ook in 2 stukken moeten zagen toen en er maar een soort bartop van gemaakt.

Pics or it didn't happen!
Xtincthed
Active Level:
Active Level:

Post by Xtincthed » Wed Dec 02, 2009 19:42

ik ga voor deze cab, omdat hij van een bevriende verzamelaar is en hij hem voor een zeer nette prijs weg wil doen (volgens mij, 220 inclusief 2 games)

mijn plan is om deze op mijn studentenkamer te zetten, zodat ik daar met huisgenoten/vrienden kan gamen.. wil ook niet echt een verzamelaar worden op dit gebied, meer dat ik 6 toffe games in mn cab heb (full kit liefst)

de trap is trouwens geen draaitrap in de zin van een spiraal

het is meer |____| .. dus met een stukje naar rechts.. dan recht omhoog en dan een stukje naar links, als een haakje.. het heeft wel wat hoogte dus hij kan redelijk recht op de trap staan denkik.. probleem is dat er dan geen ruimte is voor de dragers

ik heb een zeer zwaar en groot bankstel er via naar boven gekregen, maar dat was ook een hels karwei en heeft wat geweld gekost (wat ik natuurlijk niet wil bij die mvs)

In de kerstvakantie ga ik de cab ophalen en dan ga ik kijken hoeveel ik ervan kan demonteren.. tv eruit, voeding eruit etc

ik ben eigeniljk wel benieuwd wat de waarde van zo'n kast is.. mocht dat wel meevallen kan ik er altijd nog voor kiezen om hem proberen te "demonteren" door de lijmnaden open te maken (decoupeerzaag?) en later weer te lijmen
de waarde van de kast zal dan drastisch afnemen natuurlijk.. maarja het is misschien de enige optie
Image
DLX

Post by DLX » Wed Dec 02, 2009 19:54

Ik heb zelf een Killer Instinct 2 Cabinet. Woon 2 verdiepingen hoog in een flat. Geen lift, wel 4 trappen. Het komt dus neer op 1 trap, dan een plateau, weer een trap, etc. Net zo als bij jou denk ik...

Vervoer was al kiele, kiele in een VW Transporter, liggend. Maar het omhoog sjouwen van die kast met 4 man, was echt onmenselijk :)

Hij staat er, een kast van 180 kilo ofzo, onbeschadigd, trede voor trede. In het kort: 1 keer maar nooit meer ;)
Xtincthed
Active Level:
Active Level:

Post by Xtincthed » Wed Dec 02, 2009 20:02

ik ben nog benieuwd hoe zwaar dit apparaat is.. ik hoop gewoon vurig dat er veel van af kan. Vooral dat scherm alleen weegt al ongeveer 40 kg denk ik?
Image
rklok
Active Level:
Active Level:

Post by rklok » Wed Dec 02, 2009 20:14

Ik zou afzien van de koop en voor een NEO 19 gaan :):) veel compacter en hoeft helemaal niet uit elkaar...
Image
Xtincthed
Active Level:
Active Level:

Post by Xtincthed » Wed Dec 02, 2009 20:19

hehe.. de koop is al geschied :) moet het alleen nog ophalen
Image
Ratson
Active Level:
Active Level:

Post by Ratson » Wed Dec 02, 2009 20:25

Ik heb dezelfde kast en je kan de monitor,voor en achterplaten,top marquee,control panel allemaal demonteren .Hij zou dan licht genoeg moeten zijn om met 2 man te sjouwen.Ik heb geen flauw idee hoeveel werk het is om de monitor te demonteren maar de rest is niet veel werk.Cab zelf uit elkaar halen is geen goed idee.Kans is groot dat ie er gehandicapt uit komt
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
Xtincthed
Active Level:
Active Level:

Post by Xtincthed » Wed Dec 02, 2009 20:40

Ratson wrote:Ik heb dezelfde kast en je kan de monitor,voor en achterplaten,top marquee,control panel allemaal demonteren .Hij zou dan licht genoeg moeten zijn om met 2 man te sjouwen.Ik heb geen flauw idee hoeveel werk het is om de monitor te demonteren maar de rest is niet veel werk.Cab zelf uit elkaar halen is geen goed idee.Kans is groot dat ie er gehandicapt uit komt

top! hoopte al op zo'n reactie :) ik ga hem in de vakantie zoveel mogelijk uit elkaar halen.. het vervoer is eigenlijk geen probleem (mn pa heeft een zeer ruime bus) alleen echt die verdomde trap, maar je reactie geeft me moed :)
Image
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Wed Dec 02, 2009 21:21

Heb zelf ook een woody twee draaitrappen op gesjouwd, met 2 man. Ding was 1.80 x 65 x 80. Dus iets kleiner. Gewoon letterlijk je schouders eronder en gaan met die banaan. Met genoeg kracht en wilskracht kom je echt wel boven. Aangezien jij iets meer ruimte hebt op de trappen zou het misschien net kunnen. En anders huur je gewoon een verhuislift, en haal je 'm door een raam naar binnen :-)
Ratson
Active Level:
Active Level:

Post by Ratson » Wed Dec 02, 2009 22:26

Dat raam moet dan wel minstens 77cm doorgang hebben(de kast is 76 breed als ik het goed heb)
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
ckong

Post by ckong » Thu Dec 03, 2009 09:33

Xtincthed wrote:top! hoopte al op zo'n reactie :) ik ga hem in de vakantie zoveel mogelijk uit elkaar halen.. het vervoer is eigenlijk geen probleem (mn pa heeft een zeer ruime bus) alleen echt die verdomde trap, maar je reactie geeft me moed :)

Heb respect voor je, zal een klus worden. Zorg in ieder geval voor genoeg hulp, zodat er nog iemand over is om foto's te maken. Ben namelijk erg benieuwd hoe je 'avontuur' er uit gaat zien (niet spottend bedoeld). :o
S913
Active Level:
Active Level:

Post by S913 » Thu Dec 03, 2009 09:56

Drifter heeft deze Magnum bij Jaguarwong1 opgehaald. Moest ook 2 hele smalle draaitrappen af. Alleen de 28" monitor eruitgehaald en daarna gewoon passen, meten en voorzichtig de trappen af.

http://www.gratistrekken.nl/magnum/P1010151.jpg

Ik had toen nog last van mijn hernia, maar Jaguarwong1 en Drifters zwager deden dat erg goed .... terwijl wij met een drankje erbij stonden te kijken :mrgreen:
When altering ones mind becomes as easy as programming a computer, what does it mean to be human?
d
Active Level:
Active Level:

Post by d » Thu Dec 03, 2009 12:21

Als laatste tip, bedenk wel goed hoe je hem naar boven tilt. Ik bedoel naar welke kant het control panel gericht staat. Een beetje lullig als je er bijna boven achter komt dat je hem toch beter andersom naar boven had kunnen tillen. En qua tillen van cabs, the more the marrier. Succes. Nu willen we ook zeker een pic zien als ie bij jou daar boven eenmaal staat the schitteren.
Xtincthed
Active Level:
Active Level:

Post by Xtincthed » Thu Dec 03, 2009 12:44

haha ja ik was zeker van plan er een foto verslag van te maken.. deze epische queeste moet natuurlijk voor het nageslacht vastgelegd worden

ik weet dat het veel werk is.. maar ik heb het er voor over :) kan niet wachten tot hij op mijn kamer staat te schitteren en we er hard op kunnen gamen :p
Image
cthulhu
Active Level:
Active Level:

Post by cthulhu » Thu Dec 03, 2009 13:42

Ben vorig jaar verhuisd en moest een flipperkast en een New Astro City naar zolder hebben, twee trappen op met beide één draai. Helaas konden beide apparaten niet de draai maken aangezien de trap naar zolder dusdanig een draai maakt in het begin, dat ik op de trap naar de eerste verdieping net een paar centimeter tekort kwam. Flipperkast heb ik de kopkast eraf moeten halen en dus ook alle bedrading moeten loshalen, pokkewerkje want er zitten wel erg veel draden in...uiteindelijk nog met 3 mensen naar boven gesjouwd. De Astro staat sindsdien in de woonkamer. Later nog een Astro gekocht (van Ronnie via Marktplaats), helemaal gedemonteerd en in stukjes naar boven gebracht.
Veel succes met de MVS kast als die niet echt goed te demonteren valt.

New Astro in delen:
Image

Image
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Thu Dec 03, 2009 15:12

Kan met een woody ook, maar dan heb je naast een schroevendraaier ook deze nodig:

Image
Xtincthed
Active Level:
Active Level:

Post by Xtincthed » Thu Dec 03, 2009 18:58

volgens Ratson kan er behoorlijk wat gedemonteerd worden waardoor hij gewicht verliest en minder ernstige beschadigingen oploopt

ik wil de decoupeer voorlopig achterwegen laten :P
Image
Post Reply