je arcade stick rotsvast zetten
je arcade stick rotsvast zetten
Ik zit al een tijdje te denken hoe ik mijn neo stick solide kan plaatsen zonder dat hij kan gaan schuiven. Op het moment leg ik aan iedere kant van de stick een schijf van 10 kilo maar er moet een andere oplossing zijn. Hoe doen jullie dat? zuignappen?
- d
- Active Level:
Het is grappig dat je hier over begint.
Het is de reden waarom ik nooit behoefte heb gehad voor een joystick.
-a) je moet aan een tafek zitten
-b) je moet die stick ook neg zelf in bedwang houden.
Klinkt een beetje negatief, maar heb je wel eens gedacht aan een kast?
Dan zit 'ie sowieso rotsvast.
Mischien is het inderdaad een idee om een heel zwaar gewicht aan de binnenkant van de joy te klemmen zodat hij veel zwaarder is. Dan i.c.m. die zuignappen zit je misschien ook wel goed
Het is de reden waarom ik nooit behoefte heb gehad voor een joystick.
-a) je moet aan een tafek zitten
-b) je moet die stick ook neg zelf in bedwang houden.
Klinkt een beetje negatief, maar heb je wel eens gedacht aan een kast?
Dan zit 'ie sowieso rotsvast.
Mischien is het inderdaad een idee om een heel zwaar gewicht aan de binnenkant van de joy te klemmen zodat hij veel zwaarder is. Dan i.c.m. die zuignappen zit je misschien ook wel goed

Ervaar het https://www.nationaalvideogamemuseum.nl/ in Zoetermeer
Ik heb een cab gehad, dat ging inderdaad beter. Op mijn schoot met een stick vind ik niet lekker spelen, maar ik ga nog even uitvogelen wat het best werkt. Ik heb ook wat andere materialen gezien die zeggen niet te schuiven dus die moeten we maar even uitproberen.
Het is niet zo dat ik hard ram, maar ik speel graag een beetje door snap je, ik heb geen zin om die stick met een fluwelen handje te bedienen. In het heetst van de strijd kan het er nogal eens rau aan toe gaan
Het is niet zo dat ik hard ram, maar ik speel graag een beetje door snap je, ik heb geen zin om die stick met een fluwelen handje te bedienen. In het heetst van de strijd kan het er nogal eens rau aan toe gaan

ruderudie wrote:Ik heb een cab gehad, dat ging inderdaad beter. Op mijn schoot met een stick vind ik niet lekker spelen, maar ik ga nog even uitvogelen wat het best werkt. Ik heb ook wat andere materialen gezien die zeggen niet te schuiven dus die moeten we maar even uitproberen.
mss toch met een meer fluwelen touch spelen, dan heb je gelijk ook meer controle over de stick.
Er zitten trwouens toch ook van die ronde rubbertjes onder die stick, die zouden de stick op de plaats moeten houden.
Keep on Dreaming
Hier bij de Action (goedkope spullen winkel) hadden ze een tijd terug van die werkbankjes voor 12 of 13 euro. Zoiets als een workmate.
Poten beetje bijgezaagd voor de goede hoogte.
En dan kan je je arcade stick mooi ertussen klemmen met die noppen.
Af en toe wiebelt het wel een beetje maar de stick blijft verder op zijn plek.
Alleen heb ik zo'n kleine neo geo arcade stick en net die blijft niet zo goed tussen die noppen zitten
Maar voor al me andere sticks werkt het best fijn.
En je kan de workmate ook makkelijk aan de kant zetten door 'm in te klappen. Maar je moet er dus wel ruimte voor hebben of maken.
Poten beetje bijgezaagd voor de goede hoogte.
En dan kan je je arcade stick mooi ertussen klemmen met die noppen.
Af en toe wiebelt het wel een beetje maar de stick blijft verder op zijn plek.
Alleen heb ik zo'n kleine neo geo arcade stick en net die blijft niet zo goed tussen die noppen zitten

Maar voor al me andere sticks werkt het best fijn.
En je kan de workmate ook makkelijk aan de kant zetten door 'm in te klappen. Maar je moet er dus wel ruimte voor hebben of maken.
- d
- Active Level:
Eigenlijk moet je miosschien zon'soort breakfast in bed dienblad hebben dat dan gewoon op je bank rust met poten ofzo. Dat zou super zijn. Je zit op de bank en je speelt met stick die vast zit aan een groter geheel dat niet op je schoot rust.
En dan komt je familie binnen............
En dan komt je familie binnen............
Ervaar het https://www.nationaalvideogamemuseum.nl/ in Zoetermeer
Vroeger toen ik een Amiga 1200 had, had ik een stuk afgezaagde plank op mijn schoot en daar speelde ik met de muis op. Hij stond namelijk gewoon op zolder op een TV aangesloten (Amiga setup is behoorlijk anders dan PC). Speelde best lekker tijdens Cannon Fodder.
Dat kwam weer een beetje naar boven toen ik bovenstaande post las
Dat kwam weer een beetje naar boven toen ik bovenstaande post las