Even voorstellen topic / introduce yourself!

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Da Dude » Tue Oct 27, 2020 17:14

Welcome!!!!!
MsG
Active Level:
Active Level:
Posts: 16
Joined: Tue Nov 03, 2015 14:10

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by MsG » Wed Nov 18, 2020 11:12

Ook even voorstellen.

MsG hier, uit het hoge noorden. Heb al 12 jaar een Neo-geo multislot arcade die een tijdje heeft stilgestaan en ik nu weer wat aan het opknappen ben. Gaat om een Italiaanse Nova Compactscreen. Inmiddels al wat meer elektronicakennis om het een en ander er aan te doen.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Da Dude » Thu Nov 19, 2020 21:31

Welkom. NeoGeo. Altijd goed :-)
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by waiwainl » Fri Nov 20, 2020 09:11

Welkom! Klinkt als een goed project.
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by RoOd » Mon Nov 23, 2020 11:38

Da Dude wrote:
Thu Nov 19, 2020 21:31
Welkom. NeoGeo. Altijd goed :-)
zijn er andere arcade dingen dan? :lol: :rofl:
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
User avatar
Trailblazer
Active Level:
Active Level:
Posts: 775
Joined: Thu Jan 08, 2009 21:15
Location: Breda - NL

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Trailblazer » Sat Jan 09, 2021 11:35

Hey peeps, alles ok?
All your base are belong to us and I will kill your dicks! Thank you Mario, would you kindly? Well the cake is a lie and btw, our princess is in another castle!
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Da Dude » Sun Jan 10, 2021 21:24

ZEKER. nogal stil hier de laatste tijd
User avatar
Ratson
Active Level:
Active Level:
Posts: 1699
Joined: Sun Jan 18, 2009 14:48
Location: Dordrecht

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Ratson » Mon Jan 11, 2021 16:54

Ja alles ok, niks te klagen.
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by cthulhu » Mon Jan 11, 2021 20:54

Beetje verslaafd aan Call of Duty Warzone op dit moment, verder alles okee.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Da Dude » Tue Jan 12, 2021 13:26

cthulhu wrote:
Mon Jan 11, 2021 20:54
Beetje verslaafd aan Call of Duty Warzone op dit moment, verder alles okee.
Ik ook, tot Cyberpunk uitkwam. Man wat een vette game is dat toch.
Ik zit er een goeie 50 uur in sinds de release
stevuns
Active Level:
Active Level:
Posts: 506
Joined: Thu Jul 28, 2011 20:57

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by stevuns » Sun Mar 14, 2021 13:44

Hoi allemaal.

Weer even terug. Alles goed hier?
Weer de hobby opgepakt gezien we veel thuis zijn.
Speel veel switch en ps4 ( retro games / indie games).


Gr stevuns
User avatar
Ratson
Active Level:
Active Level:
Posts: 1699
Joined: Sun Jan 18, 2009 14:48
Location: Dordrecht

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Ratson » Sun Mar 14, 2021 13:59

Hey man, ja alles goed hier.
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Da Dude » Tue Mar 16, 2021 16:11

Ik ken het. Door het vele thuiszitten kom je wel aan je game backlog toe hahahaha

Welkom weer
stevuns
Active Level:
Active Level:
Posts: 506
Joined: Thu Jul 28, 2011 20:57

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by stevuns » Tue Mar 16, 2021 17:34

Thanks! Ja het blijft leuk om te gamen. Paar jaar gestopt maar op een gegeven moment gaat het weer kriebelen. :|
User avatar
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:
Posts: 617
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:10

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by ZeMMiK » Thu Mar 18, 2021 00:54

zit helemaal in de yakuza games (en de Sega Arcade games in Yakuza..)).
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Da Dude » Fri Mar 19, 2021 14:51

Ik heb Cyberpunk 2077 uitgespeeld. Plus 100 uur, en 5 endings doorlopen. Wat een geweldige game. Nu weer druk met Mad Max op PC
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Baki » Sun Mar 21, 2021 11:45

Zoals ik vaak heb met die games, ik trek ze niet zo lang. Had dat vroeger nooit.
Dus nog meer bezig met retro dan ik al deed.
stevuns
Active Level:
Active Level:
Posts: 506
Joined: Thu Jul 28, 2011 20:57

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by stevuns » Sun Aug 01, 2021 10:39

Ja voor mij ook retro. Kan het geduld voor andere games niet opbrengen en ook het gebrek aan tijd..
User avatar
the_knives
Active Level:
Active Level:
Posts: 6
Joined: Sun Mar 06, 2022 15:33
Location: Nijmegen

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by the_knives » Sun Jun 26, 2022 19:38

Waarom besluit je op je 44e een Sega Astro City te kopen en lid te worden van het Nozomi forum? :think: Dat was de vraag die ik mezelf stelde bij het schrijven van dit stukje.

Al vanaf mijn prilste game herinneringen ben ik gefascineerd door shmups. Wij hadden een MSX thuis en Knightmare en Nemesis waren mijn favorieten. Bij een vriendje speelde ik Armalyte op de C64. In mijn Amiga jaren vond ik Battle Squadron en Apidya fantastisch. Ik heb toen een hele periode minder shmups gespeeld, maar hervond deze interesse zo rond 2015 toen ik op het idee kwam om game consoles te gaan kopen die ik in mijn jeugd had willen hebben, maar niet had. Ik kocht eerst een NES, daarna een SNES en een Megadrive. Telkens met zo’n Everdrive cartridge. Het was een feest om nieuwe games te leren kennen, o.a. te leren dat de Megadrive een bad ass shmup machine is.

Ik ben op een gegeven moment gaan schrijven voor http://www.hardcoregaming101.net/. Dit was een perfect excuus om shmups uit mijn jeugd opnieuw te beleven en tegelijkertijd een beetje bij te dragen aan de geschiedschrijving van deze games. Geen idee of jullie dit boeit, maar ik heb diverse artikelen geschreven over Amiga shmups, bv:
http://www.hardcoregaming101.net/agony/
http://www.hardcoregaming101.net/disposable-hero/ http://www.hardcoregaming101.net/apidya/
Onlangs ook wat geschreven over Katakis (C64) en ben bijna klaar met een artikel over Armalyte.

Ik heb het overigens nooit fijn gevonden om shmups op een gamepad te spelen. Blijkt dat ik niet de enige ben die dat vindt (duhh) en ik leerde dat vrijwel alle die hards shmuppers op arcade sticks spelen.

Ik begon bij de arcade sticks die destijds voor de NES/Megadrive/SNES zijn gemaakt, maar die zijn niet echt super. Ik las toen ergens dat er voor de PS2 kwalitatief goede sticks zijn gemaakt, en dat je ze met adapters (ik heb die van Tototek) kunt gebruiken op andere consoles. En dat was precies wat ik deed. En zo begon ik aan een verzameling PS2 arcade sticks en leerde veel over de kwaliteit van joysticks en knoppen. Ik merkte dat het spelen met een goede stick ontzettend bijdroeg aan de beleving van een game.

Inmiddels had ik via yahoo auctions (Japan) ook een Turbo Duo R, een Saturn en Neo Geo AES gekocht. De Turbo Duo en Saturn zijn ook badass shmup apparaten, maar uiteindelijk was het de Neo Geo die het kroonjuweel in mijn verzameling werd. Ik ben altijd al gefascineerd geweest door de Neo Geo. Er stond er in mijn jeugd altijd eentje in de friettent, en ik kwam regelmatig over de vloer bij Chris (die nu een van de Nederlandse importeurs van candy cabs is) en die had een keer een Neo Geo AES te leen (ik vermoed rond 1993). Dat heeft veel indruk gemaakt. De Amiga die ik had in die tijd was heel tof, maar toen ik Magician Lord en Samurai Shodown zag wist ik dat dat next level was. Het was geen reële droom in die tijd om een Neo Geo te hebben in die tijd (onbetaalbaar), maar fast-forward 25 jaar was het wel mogelijk (overigens nog steeds erg duur). Dat was voor mij tegelijkertijd ook de herontdekking van fighting games die ik sinds Street Fighter 2 op de SNES (heb dat vroeger veel met Chris gespeeld die me altijd inmaakte) niet meer heb gespeeld.

Voor mijn Saturn had ik inmiddels de Virtua stick gekocht. Het betreft het Japanse ontwerp dat ik een erg toffe look vond hebben. Ik las toen dat dit ontwerp was gemodelleerd naar de Sega Astro City arcade kast. Op dat moment speelde ik al enige tijd met idee om een arcadekast te kopen, mede geïnspireerd door de lol die ik had met mijn Neo Geo en arcade sticks in het algemeen, maar zag daar telkens van af omdat ik arcade kasten eigenlijk te lelijk vond. Wist ik veel dat je in Japan zoiets als ‘candy cabs’ had die er wel tof uit zien. Ik zag een plaatje van de Astro en ….. :drool: ik was meteen verkocht. Wat een fantastisch ding. Prachtige look, en zoals jullie weten ‘Aerodynamic shape’ :D .

Ik ben toen gaan kijken op marktplaats en ebay naar de kosten van originele arcade games en dat maakte me niet blij. Honderden euro’s voor een CPS2 spel…. Moest ik wel de moeite doen om zo’n Astro City te gaan zoeken? Van emulatie ben ik nooit heel blij geworden. Wat me uiteindelijk over de streep trok was de Mistercade die jullie geloof ik allemaal wel kennen. En wat ook hielp was dat mijn vriendin er niet moeilijk over deed :mrgreen:

En daarmee was de kogel door de kerk. Ik ging een Astro kopen. Nou, dat bleek verre van gemakkelijk. Ik heb zo’n 4 maanden gezocht (zowel Chris als Rklok hadden niks staan), totdat @ChapDDR reageerde op een oproep op Marktplaats. Hij wilde graag een Vewlix (geen ruimte in zijn appartement voor de Astro), en ik ben naar zijn vader in Sittard gereden (waar de Astro stond opgeslagen) om de kast op te halen. Liefde op het eerste gezicht. En de rest is history. 8)

The_knives aka Willem
User avatar
Ratson
Active Level:
Active Level:
Posts: 1699
Joined: Sun Jan 18, 2009 14:48
Location: Dordrecht

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Ratson » Sun Jun 26, 2022 20:05

Hey welkom the knives.
Geen zorgen, ik word over een maand 50 en ben ook bezig voor een astro city 😎😁
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by ChapDDR » Sun Jun 26, 2022 21:10

Welkom Willem! Altijd mooi om te zien dat die bij een mede-nozomi lid in handen blijft. Ben benieuwd naar hoe je 'm verder gaat opknappen

En liefde op het eerste gezicht gaat over de Astro, neem ik aan? :wink:

@Ratson, een van die Astro's van marktplaats?
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
User avatar
Ratson
Active Level:
Active Level:
Posts: 1699
Joined: Sun Jan 18, 2009 14:48
Location: Dordrecht

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Ratson » Sun Jun 26, 2022 21:51

Nee, met een bekende in overleg. Even kijken wat hij beschikbaar heeft😎
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Da Dude » Tue Jun 28, 2022 08:39

Welkom op het forum. Mijn eerste cab was een New Astro City. Die Astro's zijn nog steeds een van de mooiste cabs ooit gemaakt Ik snap je keuze :D . Astro, new astro, astro 2, ze lijken allemaal op elkaar op de boxen na ;-). Al is een Blast City of een egret ook erg mooi.
Later ivm met het scherm overgestapt naar een New Net City, en nu al jaren eigenaar van een Vewlix.
Ik mis mijn astro wel als het gaat om het CRT scherm en de scanlines, maar ik heb maar plaats voor 1 Cab.
Dus dan plan ik gewoon een tripje naar het national videogame museum of blast galaxy. Zeker een aanrader om te bezoeken. Maar als je Chris kent, dan ben je er vast al geweest.
User avatar
Dr Doggystyle
Active Level:
Active Level:
Posts: 532
Joined: Sat May 12, 2012 21:29
Location: Netherrealms

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by Dr Doggystyle » Tue Jun 28, 2022 16:01

welkom Willem
altijd leuk om zo een introductie te lezen.
mijn eerste cab was een originele Mortal Kombat 1 kast en helaas niet zoveel ruimte ivm een uit de hand gelopen verzameling :)
Ik wilde altijd een vewlix en heb nu al een paar jaar zo een diamond black versie, echt heel cool.
2 arcadekasten is wel genoeg en ik heb nog een sega naomi project staan, die is helemaal leeg van binnen en zou ooit een pc en lcd scherm in komen.
dat is inmiddels al een paar jaar geleden :)
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Re: Even voorstellen topic / introduce yourself!

Post by RoOd » Tue Jun 28, 2022 21:04

dit forum bestaat al zo lang dat de meeste gasten hier al heel oud zijn ondertussen :D
Welkom!
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
Post Reply