Game ost's op vinyl

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
shootem
Active Level:
Active Level:
Posts: 63
Joined: Sat Jun 23, 2012 22:09

Re: Game ost's op vinyl

Post by shootem » Sun Sep 22, 2019 08:25

voor zo min mogelijk bij geluiden zou ik een flac op zetten of de game zelf luisteren
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Game ost's op vinyl

Post by cthulhu » Sun Sep 22, 2019 16:41

Een Flac ziet er niet zo mooi uit als een LP en de meeste spellen hebben niet een geïsoleerde soundtrack die je makkelijk af kan luisteren.
shootem
Active Level:
Active Level:
Posts: 63
Joined: Sat Jun 23, 2012 22:09

Re: Game ost's op vinyl

Post by shootem » Sun Sep 22, 2019 18:24

ja dat klopt maar het ging om het bij geluid dan kan je gewoon beter niet iets luisteren waarbij een naald over een stuk plastic sleept dan heb je per defenitie bij geluid en als je een mooie hoes wil dan wel ja maar niet voor het geluid
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Game ost's op vinyl

Post by cthulhu » Sun Sep 22, 2019 18:59

Hmkay? Ik geef werkelijk helemaal niets om Flac, MP3 en dat soort bestanden...leuk om te kijken of muziek de moeite waard is, maar daarna koop ik toch liever een LP of CD. Noem mij maar hopeloos ouderwetsch, maar ik vind die bestanden zielloos en het geluid van een CD of LP is net zo goed voor het menselijk gehoor en dan heb je tenminste nog iets tastbaars. Hetzelfde geldt voor mij voor DVD's en Blu-Rays.
shootem
Active Level:
Active Level:
Posts: 63
Joined: Sat Jun 23, 2012 22:09

Re: Game ost's op vinyl

Post by shootem » Sun Sep 22, 2019 21:32

mp3 is lossy en flac lossless. cd heeft geen naald en slijtage door spelen en plaat heeft dat wel. ik snap wel dat je tastbaars wil maar dat heeft met geluidskwaliteit niks te maken natuurlijk we hebben alang geen 128kb lossy mp3s meer.
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Re: Game ost's op vinyl

Post by d » Mon Sep 23, 2019 13:30

Ben al een maand alleen maar vinyl aan het luisteren, laatst weer een mp3tje 320lbps opgezet. Godver. Ik miste gewoon gevoel en heb mijn mp3 computer uitgezet en weer verder met Vinyl.

Iedereen die vinyl niet snapt zou een maand lang vinyl moeten gaan luisteren en daarna dan weer eens cd/flac of mp3 moeten proberen.
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Game ost's op vinyl

Post by cthulhu » Mon Sep 23, 2019 16:04

shootem wrote:
Sun Sep 22, 2019 18:24
ja dat klopt maar het ging om het bij geluid dan kan je gewoon beter niet iets luisteren waarbij een naald over een stuk plastic sleept dan heb je per defenitie bij geluid en als je een mooie hoes wil dan wel ja maar niet voor het geluid
Je beseft je wel dat dit topic over vinyl gaat en dat dingen als flac erbij halen compleet irrelevant is? Tevens slijt een LP minder snel dan je denkt als je er gewoon goed mee omgaat en gaat het in dit geval ook om nieuwe LP's en om de onderlinge kwaliteit tussen verschillende uitgevers.
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: Game ost's op vinyl

Post by waiwainl » Mon Sep 23, 2019 19:54

Wat is een beetje goede tweede hands platenspeler? Heb ook wat Vinyl, maar nog geen afspeel apparaat. M'n B&O ooit eens uit de deur gedaan :roll:
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Re: Game ost's op vinyl

Post by Baki » Mon Sep 23, 2019 20:23

Iedere 'normale' Technics met een direct drive is prima als je niet over de €100 wilt gaan. Het is maar net wat je er allemaal voor opties op wilt hebben zoals auto return.
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Re: Game ost's op vinyl

Post by d » Tue Sep 24, 2019 09:54

Eens met direct drive (betekent geen rubberen band), maar mag ook van een ander merk.
Sterker nog, ik durf bijna te wedden dat er geen slechte direct drive pickups zijn. Volgens mij zijn die nooit gemaakt door neppe merken. Klopt dit een beetje, guys?
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Game ost's op vinyl

Post by cthulhu » Tue Sep 24, 2019 15:48

De Metal Gear Solid soundtrack van Mondo die ik een tijdje geleden binnen heb gekregen:

Voorkant Gatefold:
Image

Achterkant Gatefold:
Image

Binnenkant Gatefold:
Image

Voorkant Insert:
Image

Achterkant Insert:
Image

Beide LP's:
Image

Image

Image
shootem
Active Level:
Active Level:
Posts: 63
Joined: Sat Jun 23, 2012 22:09

Re: Game ost's op vinyl

Post by shootem » Tue Sep 24, 2019 17:36

cthulhu wrote:
Mon Sep 23, 2019 16:04
shootem wrote:
Sun Sep 22, 2019 18:24
ja dat klopt maar het ging om het bij geluid dan kan je gewoon beter niet iets luisteren waarbij een naald over een stuk plastic sleept dan heb je per defenitie bij geluid en als je een mooie hoes wil dan wel ja maar niet voor het geluid
Je beseft je wel dat dit topic over vinyl gaat en dat dingen als flac erbij halen compleet irrelevant is? Tevens slijt een LP minder snel dan je denkt als je er gewoon goed mee omgaat en gaat het in dit geval ook om nieuwe LP's en om de onderlinge kwaliteit tussen verschillende uitgevers.
ik reageer gewoon op een post in deze topic die het heeft over compressed shit zoals mp3 etc maar dat is dus geen probleem maar als ik er op reageer wel duidelijk
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Game ost's op vinyl

Post by cthulhu » Tue Sep 24, 2019 18:01

Zucht.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Re: Game ost's op vinyl

Post by Baki » Thu Sep 26, 2019 20:05

De reden waarom ik die post gewoon negeerde want dat is iemand die niet weet waar hij het over heeft.
"Never argue with a fool, they bring you down to their level and beat you with experience'

Los van het feit dat ik ambient platen heb waar de muziek niet van te dlen is :P
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Game ost's op vinyl

Post by cthulhu » Fri Sep 27, 2019 17:40

Baki wrote:
Thu Sep 26, 2019 20:05
De reden waarom ik die post gewoon negeerde want dat is iemand die niet weet waar hij het over heeft.
"Never argue with a fool, they bring you down to their level and beat you with experience'

Los van het feit dat ik ambient platen heb waar de muziek niet van te dlen is :P
Tja, ik vergeet wel eens dat soort lui te negeren. Ik had eigenlijk een andere post getyped i.p.v. "zucht" en heb die maar laten gaan om de "discussie" niet nog verder aan te wakkeren.

Op game soundtracks na, heb ik nog veel meer LP's van vooral Death Metal, Gore Grind en filmmuziek...volgens Discogs heb ik nu 192 LP's. Meeste muziek van mij is toch te luid om mij aan achtergrondgeluid te storen.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Re: Game ost's op vinyl

Post by Baki » Sun Sep 29, 2019 08:53

Dat is het enige met ambient. Ik ga wel voor minimaal NM als er totaal geen bassline in zit. Ja er is ook ambient met bass, er zijn vele stromingen ;)
Death Metal heb ik niet maar wel veel 70s rock en prog. Maar ik heb vele genres in mijn kast staan want ik heb een brede smaak. Want ik heb ook Miles Davis, Jazz Funk, Synth, etc in de kast staan. Ik zit nu op bijna 300 stuks en ga waarschijnlik a.s.zaterdag naar de nieuwe vinyl beurs in Ahoy.

Ik vraag me trouwens af wat de volgende Data Discs release zal zijn. Naar wat uitstapjes en nu wat re runs hoop ik op Data019.
shootem
Active Level:
Active Level:
Posts: 63
Joined: Sat Jun 23, 2012 22:09

Re: Game ost's op vinyl

Post by shootem » Sun Sep 29, 2019 13:27

als je gewoon lekker met je eigen clubje wil praten zonder andere mensen kan je beter de registratie functie van het forum uit zetten dan dan kan je lekker onderling praten zonder andere meningen
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Re: Game ost's op vinyl

Post by Baki » Sun Sep 29, 2019 14:09

shootem wrote:
Sun Sep 29, 2019 13:27
als je gewoon lekker met je eigen clubje wil praten zonder andere mensen kan je beter de registratie functie van het forum uit zetten dan dan kan je lekker onderling praten zonder andere meningen
Respecteer de topic en snap om die reden dat men mp3 en flac troep vindt.
MP3 en Flac is troep ten opzichte van een audiofiele vinyl setup voor vinyl puristen. Als je niet weet waar je over praat dan kun je zulke opmerkingen verwachten. Ik hoor op vinyl meer lagen, body en sound op mijn setup dan dat ik ooit op compressed zooi zal horen. Maar daat gaat dit topic ook niet over. Het gaat over Video Game OST's op VINYL!!!

Start vooral een topic met dat onderwerp, daar is het een forum voor maar hou s.v.p. op dit topic te vervuilen met irrelevante posts, thanks!
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Game ost's op vinyl

Post by cthulhu » Mon Sep 30, 2019 15:55

shootem wrote:
Sun Sep 29, 2019 13:27
als je gewoon lekker met je eigen clubje wil praten zonder andere mensen kan je beter de registratie functie van het forum uit zetten dan dan kan je lekker onderling praten zonder andere meningen
Allejezus, laat het gaan man! Je laat je wel lekker kennen zo. Eerst uit het niets reageren op een bericht van bijna een jaar oud waar toevallig Flac of MP3 genoemd wordt, hetgeen ook meteen het enige bericht was met die termen. Vervolgens vindt je het ook raar dat er (door mij) zo op jouw irrelevante post gereageerd wordt. Beetje bijzonder nietwaar?

O ja, gebruik ook alsjeblieft een keertje interpunctie (https://nl.wikipedia.org/wiki/Interpunctie), die posts van jou zijn gewoonweg niet te lezen.
Last edited by cthulhu on Tue Dec 17, 2019 13:56, edited 1 time in total.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Game ost's op vinyl

Post by Da Dude » Wed Dec 11, 2019 22:59

User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Re: Game ost's op vinyl

Post by Baki » Thu Dec 12, 2019 18:33

Da Dude wrote:
Wed Dec 11, 2019 22:59
Deze al gezien? http://www.arcadebelgium.net/t6224-radi ... t-on-vinyl
Ja en straight van de source, al onderweg zelfs 8)
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Game ost's op vinyl

Post by cthulhu » Thu Dec 12, 2019 19:41

Ik had die ook al gezien (meeltje van Data Discs gekregen), maar (helaas voor mij) vind ik die soundtrack niet echt denderend.
Heb nu wel al de LP van Xeno Crisis binnen...spel moet ooit nog volgen aangezien ik de MVS versie heb besteld. Helle nette LP qua geluid (lekker helder en geen achtergrond geluid en plopjes en kraakjes), gewoon zwart vinyl dus dat zit meestal wel snor.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Re: Game ost's op vinyl

Post by Baki » Fri Dec 20, 2019 19:12

Ik heb vandaag de 2de 12" van de Rez ost binnen gekregen. Mijn buren haten me op dit moment.
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Game ost's op vinyl

Post by cthulhu » Sat Dec 21, 2019 11:36

Baki wrote:
Fri Dec 20, 2019 19:12
Ik heb vandaag de 2de 12" van de Rez ost binnen gekregen. Mijn buren haten me op dit moment.
Altijd leuk buren pesten...

Xeno Crisis:
Image

Image

Image

Image

Nu het spel nog ontvangen zodra hij klaar is.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Re: Game ost's op vinyl

Post by Baki » Sun Dec 22, 2019 13:51

d wrote:
Tue Sep 24, 2019 09:54
Eens met direct drive (betekent geen rubberen band), maar mag ook van een ander merk.
Sterker nog, ik durf bijna te wedden dat er geen slechte direct drive pickups zijn. Volgens mij zijn die nooit gemaakt door neppe merken. Klopt dit een beetje, guys?
Echt een super late reactie maar ik zat dit topic nog een beetje door te lezen en zag dat echt niemand op je vraag heeft gereageerd.

Direct drive is altijd beter dan belt, dat is een simpele keuze. Er zit echter wel veel verschil in een instap model van welk merk dan ook en de top lijn van de echt goede merken. Ik heb zelf een vintage speler en speakers van Technics, maar er zijn meer echt goede vintage merken. Ik heb zelf een SL1200 MKII en die is super goed. Ik heb de mijne helemaal gereviseerd gekocht destijds. Ik heb er wel een ander element opgezet met een elyptische naald. Door de vorm van die naald heb je veel meer body in het geluid en, hele mooie bijkomstigheid, omdat de naald niet in de groef ligt maar de zijkanten raakt slijten je LP's veel en veel minder.

Ben zelf ooit met een E80 vintage model begonnen met 2-weg speakers en een stereo versterker, alles Technics. Nu al jaren een MKII en deze zomer NOS Technics SB-5's kunnen kopen voor een prikkie. Dat in combinatie met een Onkyo Integra A8700 is echt een wereld van verschil.

Hoop dat je er nog wat aan hebt :whistle:
Post Reply