Game ost's op vinyl

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Re: Game ost's op vinyl

Post by Baki » Sun Dec 09, 2018 09:26

Rondo wordt trouwens al zwaar geflipped op de bekende auction en vinyl sites.
Gelukkig kon ik er nog één voor de normale prijs kopen.
Heb gisteren SotN volledig gecheckt en had meteen weer zin om die game te spelen zeg. Er zit niet één slechte track tussen imo.

Volgens mij nog niet uitverkocht maar je kunt nu alleen toegang krijgen door dat password systeem. Op die manier kan iedereen maar één LE kopen en dus minder kans op dit irritante flippers. Want Rondo doet al €80 op bv discogs....
User avatar
PascalP
Active Level:
Active Level:
Posts: 1248
Joined: Wed May 06, 2015 12:38
Location: Venray

Re: Game ost's op vinyl

Post by PascalP » Tue Dec 18, 2018 16:41

Ook lekker, 2 weken terug de Mortal Kombat LP geleverd, krijg ik vandaag een factuur van UPS in de bus a €24 voor import...

Nog meer mensen deze gehad?
ImageImage
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Game ost's op vinyl

Post by cthulhu » Tue Dec 18, 2018 18:37

Ik heb de ThinkGeek Picture LP versie binnengekregen vorige week. Ik moest ook betalen, maar dan ongeveer €18 aan PostNL. Werd verstuurd via UPS en daarna via PostNL...had anderhalve week bij PostNL gelegen voor het inklaren.

Image

Image

Image

Dracula X is onderweg, maar maakt een nogal toeristische route van nu al een week door Amerika en zal bij aankomst in Nederland ook wel weer een weekje of twee vertraging hebben bij PostNL voor het inklaren...zucht.
User avatar
PascalP
Active Level:
Active Level:
Posts: 1248
Joined: Wed May 06, 2015 12:38
Location: Venray

Re: Game ost's op vinyl

Post by PascalP » Tue Dec 18, 2018 19:02

Inklaren maakt me niet uit, maar vind het wel vreemd dat ik nu een factuur krijg 2 weken na levering?
Nog nooit gehad...
ImageImage
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Game ost's op vinyl

Post by cthulhu » Tue Dec 18, 2018 19:39

Heb ik al eens eerder gehad met UPS en ook met DHL, dat duurde zelfs een maand voordat ik onverwachts een rekening kreeg.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Re: Game ost's op vinyl

Post by Baki » Wed Dec 19, 2018 13:18

Ergste is dat €13 van dat bedrag de inklaringskosten zijn...fuckers.
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Game ost's op vinyl

Post by cthulhu » Wed Dec 19, 2018 14:38

Bij EMS is dat bedrag zelfs nog iets hoger...schijnt ingewikkelder te zijn...heel bizar.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Re: Game ost's op vinyl

Post by Baki » Fri Dec 21, 2018 20:50

Vaak is het daarom beter om vooraf die import tax al te betalen dan zit je niet meer met die inklaring fuck kosten.
Maar goed, ik ontduik het nog altijd veel vaker dan dat ik moet betalen so fuck them :P
User avatar
Dr Doggystyle
Active Level:
Active Level:
Posts: 532
Joined: Sat May 12, 2012 21:29
Location: Netherrealms

Re: Game ost's op vinyl

Post by Dr Doggystyle » Sun Dec 23, 2018 23:10

klopt Ik heb ook van UPS een factuur gekregen voor die Think Geek records.
En ook die van Enjoy The Ride Records, die kwam via postnl en ook invoerrechten.
een maatje van mij uit belgie had 2 Think Geek versies gescoord. Moest invoerrechten betalen en toen die het open deed zat er maar 1 in.
Kreeg wel het geld terug van Think Geek maar die invoerrechten uiteraard niet.... Dus nu heeft hij iets van 75 euro betaald voor 1 MK record...
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Re: Game ost's op vinyl

Post by Baki » Sat Feb 02, 2019 15:38

Vraag me trouwens af of ik een dedicated VGM vinyl shopje ga vinden in Tokyo, Kyoto of Osaka als eind april die kant op ga?
Mocht iemand tips hebben dan zijn die erg welkom! Uiteraard wel het jaren 90 spul, daarna is niet voor mij.
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Game ost's op vinyl

Post by cthulhu » Sat Feb 02, 2019 18:33

Geen idee, maar ik weet wel dat Mandarake vroeger (2007-2008) game soundtracks had en volgens mij ook kleine aantallen op vinyl.
User avatar
Dr Doggystyle
Active Level:
Active Level:
Posts: 532
Joined: Sat May 12, 2012 21:29
Location: Netherrealms

Re: Game ost's op vinyl

Post by Dr Doggystyle » Sat Feb 09, 2019 18:24

er zijn weer een boel MK records uitgekomen....
Zavvi Exclusive
https://www.zavvi.nl/merch-vinyl/mortal ... 24003.html
Image

Sub-Zero Ice Blue versie

https://edsawesomesounds.com/collection ... new-sealed
Image

en deze zijn al sold out... :
https://enjoytheriderecords.com/product ... oundtracks

Fatality
Image

Smoke
Image

Reptile Acid
Image
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Game ost's op vinyl

Post by cthulhu » Sun Feb 10, 2019 10:04

Wordt vind ikwel een beetje uitgemolken, maar ze zijn wel erg cool. Vooral die drie die al uitverkocht zijn.
Zelf heb ik nu eindelijk Dracula X. Eén LP had een defect en heb een vervangend exemplaar gekregen zonder probleem of extra kosten. Ik hoefde zelfs geen bewijs te leveren van het defect. Mondo heeft echt een geweldige klantenservice.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Re: Game ost's op vinyl

Post by Baki » Mon Feb 25, 2019 15:18

Ik had een mis press met Outrun van Data-Discs. Had een vidje gemaakt waarop de je pop kon horen.
Is wel een nadeel van gekleurd vinyl, soms gaat het mis. Kreeg ook zonder gedoe een losse nieuwe vinyl in de post.

Er komt zoveel uit omdat mensen die die tijd mee hebben gemaakt blijkbaar ook vinyl verzamelen en dus game ost's ook op vinyl willen luisteren.
User avatar
PascalP
Active Level:
Active Level:
Posts: 1248
Joined: Wed May 06, 2015 12:38
Location: Venray

Re: Game ost's op vinyl

Post by PascalP » Wed Feb 27, 2019 08:04

Voor diegene die ze gemist hebben, kreeg zojuist deze email van Data Discs;

Rarities Sale!

Hi there.

We recently moved premises and in order to clear space for upcoming releases, we're selling some long sold-out rarities. Most of these are leftover copies from previous launches (held back in case of faults, lost parcels etc) and include the following pressings:

AFTER BURNER II (Limited Edition, Purple & Blue Swirl)
ALTERED BEAST (Limited Edition, Clear with Orange Splatter)
GALAXY FORCE II & THUNDER BLADE (Limited Edition, Clear with Yellow & White)
GOLDEN AXE I & II (Translucent Gold)
GUNSTAR HEROES (Limited Edition, Red & Blue Split)
REVENGE OF SHINOBI (Limited Edition, Bone with Black Splatter)
SYMPHONY OF THE NIGHT (from Mondo, Translucent Red)

All are available in very small quantities. First come, first served.

On sale this THURSDAY 28th FEBRUARY at 6:00pm GMT (a.k.a. London time)

In addition to the above, we also unearthed some even rarer archival stock during our move. These span the entirety of our catalogue and include some of our earliest releases. Due to the extremely low quantities on these, we will NOT be publishing a comprehensive list, but will instead add various items on the day (same time as above). So be sure to check our site for some unexpected additions!

SOME THINGS TO NOTE: We can only fit a maximum of FOUR records in one order (with double LPs counting as TWO each). Please remember that adding an item to your cart does NOT reserve it for you. The items can still be purchased by another customer until you've completed the checkout, so please act quickly if there's something you really want. We will need around 2 weeks to process everyone's orders.
ImageImage
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Re: Game ost's op vinyl

Post by Baki » Sat Mar 02, 2019 10:01

Bijna alles is er nog zie ik net. Snap nu ook waarom het zo stil was vanaf data discs, ze waren aan het verhuizen.
Dan zullen ze toch aardig gegroeid zijn in die paar jaar.

Ik hoop nog steeds op een Samurai Spirits of andere SNK topper na Metal Slug.
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Game ost's op vinyl

Post by cthulhu » Sat Mar 02, 2019 10:25

Ik hoop eigenlijk op een soundtrack van de drie originele Splatterhouse delen...dat zou voor mij echt fantastisch zijn.
Last edited by cthulhu on Sat Mar 02, 2019 12:14, edited 1 time in total.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Re: Game ost's op vinyl

Post by Baki » Sat Mar 02, 2019 12:08

Ik zou graag Scorcher en Amok op vinyl zien verschijnen maar that's never gonna happen. Splatterhouse geef ik meer kans hoor. Dat was populaire shit.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Re: Game ost's op vinyl

Post by Baki » Sun Apr 07, 2019 14:52

Gisteren was de pre sale van Thunder Force IV ost op vinyl door Data-Discs. Weer een hele mooie geworden met 10 unreleased tracks, een poster etc.
Wel wat duurder omdat het een drie vinyl is geworden.
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Re: Game ost's op vinyl

Post by d » Wed Sep 18, 2019 21:11

Mijn eerste ost op vinyl
https://www.fangamer.com/products/pulst ... soundtrack
Deze net gechecked. dubbel vinyl. Super complete package met allerlei artwork etc., maar het gekleurde vinyl is echt bagger. Heel dun vinyl en echt superzacht volume. Zo zacht dat je allerlei imperfecties hoort. En het lijkt erop bij elke track dat de eerste keer dat het volume maximaal is, de audio heel zachtjes cliped, daarna cliped het niet meer gelukkig, maar toch raar. Ik ga nooit meer wat halen bij deze gasten. Leuk dat de hele package zo overcompleet is, maar ik had liever goed vinyl gehad zonder alle fan service.

Welk vinyl is wel goed en luid? Wellicht is daar een overzicht van.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Re: Game ost's op vinyl

Post by Baki » Thu Sep 19, 2019 17:12

Kleur is sowieso altijd minder dan zwart. Heb je die nieuw vinyls al schoon gemaakt? Kan zomaar zijn dat er gewoon stof in de groeven zit van de produktie. Koud water, sop en een ZACHTE spons. Dan met de groef mee draaien en schoonmaken. Ik ga met oude vinyls nog een stap verder en maak ze schoon met WD40. Leg de vinyl dan op een zachte handdoek, spuit WD40 erop in een cirkel, super zachte doek die niet stoffig is, dan weer met de groeven mee draaien. Beide kanten gedaan, je vinyl is nu wat vettig, dan goed het sop proces doen, afdrogen, ook zachte doek en ook met de groeven mee. Even 10 mins na laten drogen en dan nog eens proberen af te spelen. Als dit niet helpt is het inderdaad kut kwaliteit.

Beste label voor vgm op vinyl is voor mij data-discs. Naast SE's, kleur, ook altijd de plain black version. Maar hun color vinyls zijn wel heel goed!

Wat voor setup gebruik je?
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Re: Game ost's op vinyl

Post by d » Fri Sep 20, 2019 12:31

Goed idee om het schoon te maken, maar het gaat vooral om het super zachte volume. En wat die sukkels kennelijk ook niet begrijpen is dat je gebruikt dient te maken van het hele oppervlak. Voor Pulstar hebben ze slechts 2/3 gebruikt van de plaat.
Bedankt voor de tip van die data discs.
Ik gebruik een Marantz direct drive TT-6000. Zit ook te denken om een Technics 1200 te halen
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Re: Game ost's op vinyl

Post by Baki » Fri Sep 20, 2019 18:21

Je kunt ook nog kijken of er een local record shop zo'n Okki Nokki heeft staan. Dat is dan de wat meer prof manier van cleanen, en kost maar een euro per plaat meestal, maar wat ik beschreef werkt net zo goed. Ik heb er oude platen vol met ruis voor 98% als nieuw door gekregen.
Die Marantz is zeker niet slecht maar een SL1200 Mark 2 is toch wel één van de beste ooit. Ik heb er hier zelf één staan, met een eliptische naald ook nog (ligt niet in de groef maar raakt de zijkanten) en dat geeft voller geluid, je vinyl slijt veel minder en deze soort naald pakt veel minder stof op. Daarnaast heb ik er een high end vintage Onkyo stereo versterken aan hangen met twee Technics SB-5 speakers. Die speakers vond ik trouwens voor een vriendenprijs op marktplaats, nieuw in doos. Kan je wel vertellen dat een goede versterker ook erg belangrijk is en vintage werkt beter met vintage ben ik wel achter. Die SL1200 zal je niet snel clean voor onder de €500/600 vinden maar die verliest zijn waarde ook niet. Vintage versterkers zijn prima te doen net als speakers.

Data-Discs is echt een kwaliteits label omdat het liefhebbers zijn. Ook heb ik een aantal Castlevania ost's van Mondo. Dat is ook prima kwaliteit.

Dat label waar jij Pulstar van hebt willen even snel mee liften op de VGM vinyl hype en snel geld pakken. Want al die hipsters kopen het toch wel.
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Game ost's op vinyl

Post by cthulhu » Fri Sep 20, 2019 18:39

Van Data-Discs heb ik de Ōkami boxed set en die is qua geluidskwaliteit echt zeer goed. De Akumajo Dracula X van Mondo klinkt ook goed, maar heeft iets meer achtergrondgeluid dan de Ōkami box. De Metal Gear Solid soundtrack die ik laatst heb ontvangen van Mondo is daarentegen extreem goed qua geluid (vergelijkbaar met Data-Discs LP's), geen enkel achtergrondgeluid voor zover ik kan horen maar om eerlijk te zijn heb ik geen superdeluxe audiofiele setup (NAD versterker met een simpele Pro-Ject platenspeler).
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Re: Game ost's op vinyl

Post by Baki » Sat Sep 21, 2019 09:56

Bij mij zijn de Mondo's crystal clear. Maar het blijft vinyl dus als er na een tijdje wat stof op komt zul je ze toch wel eens schoon moeten maken. Anti statisch borsteltje doet ook wonderen. Het is gewoon een medium dat net iets meer aandacht nodig heeft maar je hoort zoveel meer lagen geluid dan die compressed shit wat mp3 etc is.

Ik ben redelijk audifiel gegaan omdat ik veel ambient platen heb en daar wil ik zo min mogelijk bij geluiden bij.
Post Reply