Neo geo aes flash of 161

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
shootem
Active Level:
Active Level:
Posts: 63
Joined: Sat Jun 23, 2012 22:09

Neo geo aes flash of 161

Post by shootem » Fri Sep 13, 2019 20:33

Hallo ik heb mijn neo geo aes weer aangesloten op de tv. Ik heb gekeken wat er nu is om mee te spelen en gezocht en ik denk dat ik 3 keuzes heb: 1 teraonion flash cartridge. Nadeel duur en douane heffing en het lijken me wel een stelletje lullen eerste klas dus als je wat heb ben je genaait. 2 darksoft aes flash lijkt goedkoper en goed support maar ik lees superveel problemen en gedoe met firmwares en dat het dan voor sommige mensen nog niet werkt en voor anderen wel. 3 161in1 cartridge aes is wat goedkoper dan flash cartridge maar vast aantal games en een paar games met problemen maar die speel ik niet echt ook missen er wat games is erg jammer

is er nog een optie en wat denken jullie welke optie je beste kan doen bedankt voor mee denken
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: Neo geo aes flash of 161

Post by waiwainl » Fri Sep 13, 2019 20:55

Ik heb alleen ervaring met de MVS cartridge van Darksoft, inmiddels werkt ie lekker.
Zo'n 161 in 1 zou ik niet snel doen, vaak meer ellende dan lol.
User avatar
Sp33dFr34k
Active Level:
Active Level:
Posts: 851
Joined: Mon Oct 10, 2011 19:41

Re: Neo geo aes flash of 161

Post by Sp33dFr34k » Sat Sep 14, 2019 08:37

Darksoft versie heeft een aantal firmware en menu revisies gehad, nu werkt ie gewoon goed. Ik heb een 161 in 1 cart voor MVS gehad, deze werkte ook goed, nooit gedoe mee gehad maar er missen idd wel wat games. Ik zou voor de Darksoft gaan, heb ik zelf ook gedaan.
shootem
Active Level:
Active Level:
Posts: 63
Joined: Sat Jun 23, 2012 22:09

Re: Neo geo aes flash of 161

Post by shootem » Sat Sep 14, 2019 14:42

oke bedankt ik ga de darksoft bestellen
User avatar
raycade
Active Level:
Active Level:
Posts: 72
Joined: Tue Jan 01, 2019 20:06
Location: Alkmaar

Re: Neo geo aes flash of 161

Post by raycade » Mon Dec 09, 2019 13:47

Ik heb zelf de 161 in 1 en het is een drama. Game intro's crashen (o.a. Pulstar), maar games crashen ook als je net lekker bezig bent.
Al is het idee best goed, want die kaart hoeft niet te flashen. Het is select & run. Hadden ze maar even wat doorontwikkeld en het had een top kaart geweest. Ik had hier zo 200,- voor over gehad als het stabiel had gewerkt en met firmware updates.

Darksoft ga ik links laten liggen en ik ga voor de NeoSD Pro MVS, die komt binnenkort, wat ik van een insider begreep Q1 volgend jaar.
Ik heb de NeoSD MVS al even in mijn CAB gehad en die is al erg goed. De Pro gaat geheugen slots hebben waardoor je een soort multi MVS hebt.
Check ook ons Nozomi Discord kanaal:
https://discord.gg/np4DKac
User avatar
raycade
Active Level:
Active Level:
Posts: 72
Joined: Tue Jan 01, 2019 20:06
Location: Alkmaar

Re: Neo geo aes flash of 161

Post by raycade » Mon Aug 03, 2020 16:21

Ik ben er achter gekomen dat er meerdere versies van de 161 in 1 cartridges in omloop zijn.
Die zijn hardware technisch dusdanig anders dat je kunt spreken over een volledig andere versie en niet slechts een revisie.

https://www.youtube.com/watch?v=jQV4Sjb_cxo

Vastlopers
Daarnaast is mij opgevallen dat de 161 in 1 verschillend draait in verschillende type MVS units.
Zo heb ik de MV1FZS en MV1FZ getest en daarbij bleek dat de 161 in 1 niet lekker loopt in de MV1FZS.
MV1FZS heeft audio issues en heel veel vastlopers ik kon de meenste games gewoonweg niet spelen, omdat ze vastliepen na een paar minuten (bijv. Pulstar daarbij loopt het intro vast en reset).

De MV1FZ daarentegen loopt wel goed (o.a. Pulstar loopt iet vast). Ik heb nog niet alles kunnen testen omdat ik er kort één te leen had.

Mocht iemand er één over hebben, dan wil ik die graag overnemen.
Check ook ons Nozomi Discord kanaal:
https://discord.gg/np4DKac
User avatar
Ratson
Active Level:
Active Level:
Posts: 1699
Joined: Sun Jan 18, 2009 14:48
Location: Dordrecht

Re: Neo geo aes flash of 161

Post by Ratson » Mon Aug 03, 2020 22:57

Optie 4: mvs to aes converter.
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
User avatar
PascalP
Active Level:
Active Level:
Posts: 1248
Joined: Wed May 06, 2015 12:38
Location: Venray

Re: Neo geo aes flash of 161

Post by PascalP » Tue Aug 04, 2020 16:20

China troep...
ImageImage
User avatar
raycade
Active Level:
Active Level:
Posts: 72
Joined: Tue Jan 01, 2019 20:06
Location: Alkmaar

Re: Neo geo aes flash of 161

Post by raycade » Fri Aug 21, 2020 18:48

Ik heb intussen de MV1FZ en de 161 loopt niet meer vast.
Wel heb ik hier en daar nog wat geluids-glitches, maar alles is goed speelbaar.
Ik ga die audio fix nog wel doorvoeren op de 161 card en dan moet dat ook beter zijn.

Audio fix:
https://www.youtube.com/watch?v=5a-67DIteMk

Tot nu toe ben ik best tevreden.
50,- euro inclusief verzendkosten, en een je hebt heel veel MVS titels die instant starten. Dat op zich is al een "steal"!
Check ook ons Nozomi Discord kanaal:
https://discord.gg/np4DKac
Post Reply