Japan here we come!

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Japan here we come!

Post by Baki » Sun Apr 14, 2019 15:40

Nog twee kleine weekjes werken dan gaan ik en mijn beste homie naar Japan. Dit omdat we 30 jaar best mates zijn en we iets speciaals wilden doen om dat te vieren en ook omdat het al lang op onze bucket list staat ;)

Geen drie weken rond trekken van tempel naar tempel naar tempel voor ons maar Tokyo, Kyoto en Osaka in 10 days. Want we houden van big cities en niet van die kut dorpjes. Ik woon niet voor niks in NL Skyline nr 1 Rotterdam voor niks! Plus we hebben gewoon erg drukke agenda's en we gaan toch wel terug!

Lekker genieten, site seeing tha big cities en een beetje shoppen hier en daar en van het eten genieten! Vriend van ons woont, werkt en is getrouwd met een japanse in Tokyo en die is onze guide in het eerste weekend!

Ben er erg benieuwd en kijk er erg naar uit!

Cheers!
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Japan here we come!

Post by Da Dude » Sun Apr 14, 2019 22:38

Super man. Veel plezier!!!
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Japan here we come!

Post by cthulhu » Mon Apr 15, 2019 08:38

Geweldig land en drie geweldige steden, waar ik mijzelf heel erg heb vermaakt. Veel plezier!
User avatar
Akuma2000
Active Level:
Active Level:
Posts: 584
Joined: Fri Dec 12, 2014 15:38

Re: Japan here we come!

Post by Akuma2000 » Mon Apr 15, 2019 09:55

Heel vet, veel plezier! Hoop zoiets ook nog eens te doen in dit leven xD
Image
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: Japan here we come!

Post by waiwainl » Mon Apr 15, 2019 19:53

Enjoy man, trip of your life!
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Re: Japan here we come!

Post by Baki » Wed Apr 17, 2019 17:17

Thanks all! Gaat helemaal goed komen!
User avatar
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:
Posts: 617
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:10

Re: Japan here we come!

Post by ZeMMiK » Thu May 09, 2019 12:21

Ik heb het voor volgend jaar April staan (word dan 2e keer) en ook precies die steden en 1 kutdorp :-)
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Re: Japan here we come!

Post by Baki » Fri May 10, 2019 19:54

Alvast heel veel plezier gewenst ZeMMiK maar dat gaat wel goed komen! Ik ben sinds afgelopen zondag weer terug uit het land van de rijzende zon en het was freaking awesome!! Tokio is de BOM! Wat heb ik mijn ogen uit gekeken en enorm genoten van deze unieke metropool en de Japanse cultuur. Wij hebben heel veel gelopen om zoveel mogelijk te zien, ruiken en proeven! Wat is de Japanse keuken toch heerlijk! Uiteraard in Akiba geweest maar ook in heel veel andere, minder toeristische stukken. Ik was met mijn beste vriend om 30 jaar vriendschap te vieren, om het maar gelijk goed te doen. We hebben een NL vriend die al 10 jaar in Tokio woont, werk, is getrouwd, etc, en dus een hele goed guide om veel tourist traps te ontwijken en het echte Tokio te proeven. "Sumasen, Nihon Shu Hottooo" in een echte local standing bar / eettent was iets waar ik geen spijt van had. Om dat te vervolgen met een bezoek aan een local cat bar met karaoke en wiskey. Ze durven moeilijk Engels te lullen maar zingen het wel keihard bij Karaoke :P

Na Tokio met de Shinkansen naar Kioto gegaan en een flink aantal tempels bezocht. Wat zijn die mooi en goed onderhouden zeg. Daar kun je alleen maar van genieten en respect voor hebben. De Shinkansen was ook heel gaaf! In Kioto ook een hele toffe platenzaak gevonden waar ik een drietal Japanse folklore lp's heb kunnen scoren. De eigenaar, die een aardig woordje Engels sprak, gaf me ook veel back ground info voor mijn gekozen platen!

Vanuit Kioto is Osaka ook snel te bereiken. Een Japan Rail Pass heb je er echt heel snel uit zeg! Osaka was ook zeker tof, maar wel een beetje wannabe Tokio. Dat bedoel ik trouwens niet verkeerd. We hebben uiteraard Okonomiyaka gegeten, wat een echt Osaka dish is en super lekker!
De Super Potatoes in Osaka zijn trouwens veel cheaper dan Tokio (uiteraard) en ik heb daar dan ook een zooi retro ingeslagen.

Het was een super trip en we wisten na dag 1 al dat we zeker terug gaan. Door alle pics en vids die wij samen in onze vrienden app groep hebben geknald gaan we over een jaar of 2/3 wss met een man of 4 tot 6!

Velen hier wisten dit al, voor iedereen die al jaren twijfelt heb ik maar 1 advies, GAAAAAAAA!
Je krijgt geen spijt!

Ohja NL sushi is troep, dat noem ik sinds mn JP trip kaashi :P

Cheers,

Baki
User avatar
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:
Posts: 617
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:10

Re: Japan here we come!

Post by ZeMMiK » Fri May 10, 2019 21:48

Hoe zit dat met die Japan Rail pass?? Ik dacht gewoon per rit te kopen maar beter dus niet en een pass kopen voor 2 weken ofzo en dan is die unlimited kilomters?? Graag wat meer info.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Re: Japan here we come!

Post by Baki » Fri May 10, 2019 21:59

Als je een JRP koopt dan kun je met alle JR treinen onbeperkt (let wel op de regio's, of een landelijke als je heel Japan door gaat). Japanners zijn soort van jaloers dat toeristen die kunnen gebruiken want het is vet cheaper!. Let er wel op dat je bij een rit met de Shinkansen beter plaatsen kunt reserveren. Maar alleen al in Tokio hebben wij zoveel de trein gebruikt. Losse tickets retour Kioto vanaf Tokio zijn al net zo duur als een JRP van één week. Kijk anders eens op tojapan.nl voor meer info. Wij kregen de tickets, die je wel in Japan moet activeren bij een JR service point, binnen een paar dagen thuis gestuurd. Ook de rit vanaf Narita Airport naar Tokio kan dan met je JRP, en terug uiteraard. Dit kost retour al snel €60.

Verder raad ik je aan meteen IC Card (soort van OV chip) aan te schaffen. Hiermee kun je de metro en niet JR trein ritjes betalen. Let erop dat je de aanschaf van de card contact moet betalen bij de automaat. Dit kost 2.000 yen. 500 voor de card en dan 1.500 saldo. Maar je met deze card betaal je ook in veel restaurants, shops, taxi etc. Die automaat kun je gewoon op Engels zetten.

Wil je naar het Gibli museum ga dan naar een Lawson 24/7 shop in Tokio en gebruik de automaat om tickets te kopen. Of, nogmaals, check tojapan.nl daar zijn ze ook vooraf, en veel andere uitjes, te bestellen. Er zijn maar beperkte tickets per dag nml.

Cheers!
User avatar
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:
Posts: 617
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:10

Re: Japan here we come!

Post by ZeMMiK » Fri May 10, 2019 23:18

thx goede tips,
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Re: Japan here we come!

Post by Baki » Sat May 11, 2019 15:01

Wat wij wel merkten is dat als je wat probeert in het Japans. Bv sushi bestellen, dat je dan makkelijker contact krijgt met de Japanners. Men is dan zelf ook eerder geneigd om Engels te praten tegen je. Dingen als de rekening vragen, water, twee personen, zijn handig om te weten naast groeten etc. Ik vond ze echt niet zo gesloten als iedereen altijd beweert, of het lag aan ons want wij maken altijd over prima contact met mensen.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Japan here we come!

Post by Da Dude » Sun May 12, 2019 11:53

Ik vind ze heel behulpzaam.
Gesloten, misschien in de metro, maar de weg vragen en ze lopen met je mee.
Uitleg geven hoe je je wrap moet maken in een restaurant. gamen in een gamecenter.
met je op de foto omdat mijn broer en ik allebei bijna 2 meter zijn, was soms wat te vaak. Maar toch leuk elke keer weer.
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: Japan here we come!

Post by cthulhu » Sun May 12, 2019 13:28

Japan is nou eenmaal een geweldig land. De japanners zelf zijn wat xenofoob, maar zodra je Japans tegen ze begint te praten, ookal is het maar een beetje, komen ze een beetje los en zijn het vriendelijke en zeer beleefde mensen. Ben ooit in Osaka uit een metro gestapt met m'n vrouw op weg naar Denden Town en hadden werkelijk geen idee waar we waren (onze ryokan was midden in Denden Town). We stonden vertwijfeld met een landkaart en binnen no time kwam er een Japanner op ons af om te vragen waar we naartoe wilden gaan en heeft ons zelfs naar een politieagent gebracht die de weg goed wist...geweldig gewoon.
Aan de andere kant, ben ooit in Tokyo in een drukke metro waar nog één plekje vrij was naast iemand gaan zitten, ze keek mij aan, stond op en ging verderop liever staan dan naast mij zitten...komt misschien ook door m'n uiterlijk (metalhead met lippiercing en lang haar). Daarentegen was er een groepje vrouwen in Nagasaki die zagen dat m'n vrouw zwanger was en dolgraag hun plekje afgaven aan haar. Een land vol tegenstrijdigheden, maar dat maakt Japan ook weer interessant.
Ook de meest beleefde douane ooit meegemaakt daar.
Post Reply