Sega Astro City vervoeren

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Sega Astro City vervoeren

Post by ChapDDR » Fri Mar 15, 2019 12:05

Hallo lieve mensen!

Het is al enige tijd geleden dat ik nog actief was op Nozomi. Druk met studeren en op mijn studentenkamertje geen plek voor een candy. Maar ik heb nu al een klein half jaartje een eigen studio en met wat proppen plek voor mijn Astro City. Ik mis hem toch wel heel erg :roll:

Ik wil binnenkort eens met mijn pa's stationwagon karren van Sittard naar Utrecht om hem te vervoeren. Hebben jullie tips hoe ik het beste om kan gaan met de cab? Moet ik de monitor gewoon erin laten zitten en dan de kast plat op de rug in de achterbak leggen of is dat niet veilig?
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Re: Sega Astro City vervoeren

Post by d » Fri Mar 15, 2019 13:13

Ik zou de monitor en evt. voeding er uithalen zodat de cab handelbaar is. gewicht is te hoog
dekens om de auto en cab te beschermen. Misschien wat snelbinders om alles op zijn plaats te houden.
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: Sega Astro City vervoeren

Post by ChapDDR » Fri Mar 15, 2019 14:39

d wrote:
Fri Mar 15, 2019 13:13
Ik zou de monitor en evt. voeding er uithalen zodat de cab handelbaar is. gewicht is te hoog
dekens om de auto en cab te beschermen. Misschien wat snelbinders om alles op zijn plaats te houden.
Voor het tillen gaat de monitor er zeker uit! Of bedoel je ook dat de monitor er beter uit kan blijven tijdens het rijden? Voor mijn gevoel zou ik zeggen dat die beter in de kast kan zitten maar ik weet niet of de cab plat 'schade-veilig' is?
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: Sega Astro City vervoeren

Post by waiwainl » Fri Mar 15, 2019 15:52

Je kan de monitor ook prima eruit laten tijdens vervoer. Ik zette hem vaak gewoon met een deken/doek tegen de buis tegen een wand in de rem-richting. En dan voor het bochten werk vast sjorren.

De kast zelf kun je ook nog door de helft open schroeven, mocht ie niet passen in de stationwagen.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Re: Sega Astro City vervoeren

Post by Baki » Fri Mar 15, 2019 19:44

Ik heb mijn cabs altijd incl alles vervoerd....maar ik rij dan wel een Caddy en daar past een candy echt easy in.
Gewicht is voor mij nooit een probleem geweest ivm aanwezigheid van een lift.
Zonder lift had ik ook zeker de monitor eruit gehaald.
User avatar
Asure
Active Level:
Active Level:
Posts: 628
Joined: Sat Apr 20, 2013 16:12
Location: It's grim up north!

Re: Sega Astro City vervoeren

Post by Asure » Mon Mar 18, 2019 10:28

Monitor er uit en een Astro is zeker tilbaar/vervoerbaar. Hier twee dikke trappen omhoog getild en dat ging prima. De NNC en Naomi, dat was pas kakwerk, die blijven zwaar dankzij die mega bak er onder en al dat staal. De glasfiber/plastic constructie van een Astro weegt daarna 'niks' meer en we vlogen er de trap mee omhoog eigenlijk.
Image
Post Reply