NEUTRIK NAUSB-W-B

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
User avatar
Machello
Active Level:
Active Level:
Posts: 430
Joined: Wed Sep 17, 2014 21:20
Location: Beuningen

NEUTRIK NAUSB-W-B

Post by Machello » Tue Oct 17, 2017 21:44

Hoi,

Ik heb een hele tijd geleden bij Chris 2 x de Neutrik NAUSB besteld voor in mn arcade cab. Deze dus:

Image

Het betreft hier volgens mij de USB 2.0 versie. Ik heb hier dan ook een USB 2.0 kabel aan gekoppeld die naar een USB 3.0 poort in mn pc gaat. Tot nu toe gaat dat allemaal prima. Ik gebruik dit voornamelijk voor het aansluiten van USB controllers voor de verschillende systemen, werkt leuk :D .

Nu heb ik sinds kort een externe USB 3.0 HDD gekocht, welke bus powered is. Nu wilde ik deze graag ook via deze Neutrik aansluiten. Helaas werkt dat niet. Ik hoor de harde schijf wel tikken maar maakt geen connectie. Als ik de HDD direct aansluit op de 3.0 poort waar de verlengkabel naar de Neutrik werkt de HDD wel.
Ik ga/ging er van uit dat USB 3.0 devices prima werken op 2.0 alleen is de snelheid niet optimaal. Nu vind ik dat voor de HDD op mn arcade pc prima. Dit werkt alleen dus niet :( .

Iemand enig idee waarom dit niet werkt? Ik weet dat er 3.0 versies van de Neutrik connectors zijn maar ik wil eerst weten of het zou moeten werken met de 2.0 variant.

Iemand een idee?
User avatar
PascalP
Active Level:
Active Level:
Posts: 1248
Joined: Wed May 06, 2015 12:38
Location: Venray

Re: NEUTRIK NAUSB-W-B

Post by PascalP » Wed Oct 18, 2017 06:01

Ik heb wel eens meegemaakt met 2.5 externe HDD schijfjes dat ze via USB3.0 prima werken, maar als je ze op een USB2.0 poort aansluit, ze niet voldoende voeding krijgen en een externe voeding nodig is.

Heb je niet toevallig nog een oude (powered) USB hub die je eens ertussen kan steken?
ImageImage
User avatar
Machello
Active Level:
Active Level:
Posts: 430
Joined: Wed Sep 17, 2014 21:20
Location: Beuningen

Re: NEUTRIK NAUSB-W-B

Post by Machello » Wed Oct 18, 2017 07:39

De aansluiting op de pc is wel 3.0, de Neutrik connector en de cable niet. Ik zal eens kijken of ik een oude (powered) USB heb liggen om te testen. Thanks for the tip.
User avatar
Asure
Active Level:
Active Level:
Posts: 628
Joined: Sat Apr 20, 2013 16:12
Location: It's grim up north!

Re: NEUTRIK NAUSB-W-B

Post by Asure » Wed Oct 18, 2017 10:14

Je kabels hebben te weinig koperdraad om voldoende stroom naar die harddisk te krijgen. Chinese meuk bezuinigen ze vaak op de hoeveelheid aders in de kabel. Probeer idd. eens een andere kabel, of zo'n Y-Cable. Dan kan je er 1.0mA op hebben. Normaal heeft een usb poort maar 0.5mA, en met shitty cables kom je zo onder de 0.3 en dat werkt niet.
Image
User avatar
Machello
Active Level:
Active Level:
Posts: 430
Joined: Wed Sep 17, 2014 21:20
Location: Beuningen

Re: NEUTRIK NAUSB-W-B

Post by Machello » Wed Oct 18, 2017 10:44

Klinkt aannemelijk mbt die Chinese meuk, daar komt de kabel vandaan :-). Volgens mij zou het namelijk wel 'gewoon' moeten werken...

Moet wel een printer kabel hebben voor de aansluiting naar de neutrik connector, eens kijken of ik die ergens kan roggelen om te testen.

Thanks for the tip!
User avatar
Machello
Active Level:
Active Level:
Posts: 430
Joined: Wed Sep 17, 2014 21:20
Location: Beuningen

Re: NEUTRIK NAUSB-W-B

Post by Machello » Wed Oct 18, 2017 20:26

Heb zojuist met een usb hub (bus powered) getest. Als ik die rechtstreeks aan de usb 3.0 van mn pc hang, werkt de hdd ook niet. Een klein usb stickje van 16 gb wordt door zowel de neutrik connector als de usb hub wel herkend.

Ik vermoed dat de hdd toch echt usb 3.0 nodig heeft. Ik was vergeten te vermelden dat het om een 4 tb hdd gaat :-)
User avatar
PascalP
Active Level:
Active Level:
Posts: 1248
Joined: Wed May 06, 2015 12:38
Location: Venray

Re: NEUTRIK NAUSB-W-B

Post by PascalP » Wed Oct 18, 2017 20:46

Heeft de HDD mogelijkheid voor een externe voeding? Of puur alleen USB 3.0?
ImageImage
User avatar
Machello
Active Level:
Active Level:
Posts: 430
Joined: Wed Sep 17, 2014 21:20
Location: Beuningen

Re: NEUTRIK NAUSB-W-B

Post by Machello » Wed Oct 18, 2017 20:58

User avatar
Machello
Active Level:
Active Level:
Posts: 430
Joined: Wed Sep 17, 2014 21:20
Location: Beuningen

Re: NEUTRIK NAUSB-W-B

Post by Machello » Tue Mar 20, 2018 21:43

Dit is ondertussen opgelost. Ik heb een usb 3 kabel aangesloten en onder in de cab gelegd. Luikje open, HDD aansluiten en werkt als een zonnetje :-). De Neutrik USB 3.0 versie komt er mogelijk ooit nog een keer. Voor nu prima zo.
Post Reply