Ik heb een hele tijd geleden bij Chris 2 x de Neutrik NAUSB besteld voor in mn arcade cab. Deze dus:

Het betreft hier volgens mij de USB 2.0 versie. Ik heb hier dan ook een USB 2.0 kabel aan gekoppeld die naar een USB 3.0 poort in mn pc gaat. Tot nu toe gaat dat allemaal prima. Ik gebruik dit voornamelijk voor het aansluiten van USB controllers voor de verschillende systemen, werkt leuk

Nu heb ik sinds kort een externe USB 3.0 HDD gekocht, welke bus powered is. Nu wilde ik deze graag ook via deze Neutrik aansluiten. Helaas werkt dat niet. Ik hoor de harde schijf wel tikken maar maakt geen connectie. Als ik de HDD direct aansluit op de 3.0 poort waar de verlengkabel naar de Neutrik werkt de HDD wel.
Ik ga/ging er van uit dat USB 3.0 devices prima werken op 2.0 alleen is de snelheid niet optimaal. Nu vind ik dat voor de HDD op mn arcade pc prima. Dit werkt alleen dus niet

Iemand enig idee waarom dit niet werkt? Ik weet dat er 3.0 versies van de Neutrik connectors zijn maar ik wil eerst weten of het zou moeten werken met de 2.0 variant.
Iemand een idee?