Nintendo Switch

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Nintendo Switch

Post by Da Dude » Sat May 13, 2017 18:37

Ik geef je geen ongelijk. Wat een enorme baggerstart voor Nintendo.
De line up: Zelda, en verder NIKS!!!! maanden lang!!!

Image
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Re: Nintendo Switch

Post by Baki » Sat May 27, 2017 13:10

Heb de switch ondertussen ook echt verkocht. Als iets net na release vele weken niet aan staat zegt dat wel genoeg.
Ipv nieuwe toffe games komt er een mario kart 8 reboot en die vond ik al geen reet aan.
Nee juiste keuze voor mij.
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: Nintendo Switch

Post by waiwainl » Sat May 27, 2017 13:36

Hm, zonde. Voor mij ook de reden om nog even een half jaar te wachten hiermee.
Nog volop plezier met af en toe de WiiU af te stoffen :-D


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Re: Nintendo Switch

Post by Baki » Sat May 27, 2017 18:59

De Wii U vond ik ook behoorlijk tegenvallen tbh. Alleen Zombi U was echt een game die ik leuk vond die goed gebruik maakte van die tablet controller.
Die Zelda was ook waardeloos. Nee na de Cube lijkt Nintendo voor mij klaar...zonde dat wel.
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: Nintendo Switch

Post by beau » Sat May 27, 2017 21:25

Ik heb de xbox one,s en de ps4 pro heb ik in geen maanden aangehad de switch wou ik toen de tijd ook kopen nooit gedaan.
speel eigenlijk alleen maar op de pc,s.
:D
User avatar
Ratson
Active Level:
Active Level:
Posts: 1699
Joined: Sun Jan 18, 2009 14:48
Location: Dordrecht

Re: Nintendo Switch

Post by Ratson » Sun May 28, 2017 08:33

Zelda is de Topgame maar het is nou ook weer niet zo dat het de enige game is. Zitten ook twee lego titels op, splatoon, 1-2, switch.
En nog iets. Heb inmiddels vernomen dat Monster Hunter er aan komt.
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
User avatar
lorre001
Active Level:
Active Level:
Posts: 460
Joined: Wed Mar 13, 2013 05:50
Location: Groningen, Netherlands

Re: Nintendo Switch

Post by lorre001 » Sun May 28, 2017 09:40

aanbod is inderdaad nog wel wat karig, maar beter een paar goede als een hoop bagger.
voor m'n dochters is het wel een leuk apparaat, als houden ze niet zoveel van games als ik zou willen :P
Image
User avatar
Oldschool
Active Level:
Active Level:
Posts: 283
Joined: Sun Nov 30, 2008 22:19
Location: Limburg

Re: Nintendo Switch

Post by Oldschool » Sun May 28, 2017 11:42

Ik heb ook enkel Zelda tot nu toe, al een maand niet meer gespeeld. Monster Hunter lijkt me wel wat en de nieuwe Mario.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Re: Nintendo Switch

Post by Baki » Sun May 28, 2017 16:14

Deze Zelda is zwaar over rated vind ik. Want de essentie van wat een Zelda game goed maakt is helemaal ruk en dat zijn de tempels. Je doet allerlei moeite om toegang te krijgen tot een tempel, er één te vinden en dan wil je ook uitdaging. Nou in BotW is het kaasje, wat een lachertjes. Leuk al dat roamen, met frame drops, en je eigen prakje maken (stelt niks voor), maar dat ging mij snel vervelen. Ook de kleine tempeltjes zijn schraal. Echt zoeken naar pieces of heart is er niet bij in deze Zelda.
Er zijn genoeg mensen die deze soort van reboot geweldig vinden maar ik trok het op een bepaald moment niet meer, geen zin meer erin.
Het zal er ook mee te maken hebben dat ik die blije Nintendo games niet meer trek, die kleurtjes.
User avatar
lorre001
Active Level:
Active Level:
Posts: 460
Joined: Wed Mar 13, 2013 05:50
Location: Groningen, Netherlands

Re: Nintendo Switch

Post by lorre001 » Sun May 28, 2017 19:01

ik mis trophies/achievements, lekker zelda helemaal 100% door is veel leuker met een digitale beloning
Image
User avatar
Ratson
Active Level:
Active Level:
Posts: 1699
Joined: Sun Jan 18, 2009 14:48
Location: Dordrecht

Re: Nintendo Switch

Post by Ratson » Mon May 29, 2017 07:25

Ik heb zelf geen switch maar zit vaak bij mijn maat. Framedrop op de handheld weet ik niet maar op tv geen drop gezien. Kan misschien ook aan de refresh rate van de tv liggen?
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Re: Nintendo Switch

Post by d » Mon May 29, 2017 08:36

Ratson wrote:Kan misschien ook aan de refresh rate van de tv liggen?

Nee, dat is gewoon de Switch. Maareh framedrops, tearing, crashes is heel normaal hoor in deze generatie. Nobody gives a fuck. Games worden gewoon verkocht. Dus ik verwacht dat dit vanaf nu gewoon normaal blijft voor alle komende generaties.
User avatar
Ratson
Active Level:
Active Level:
Posts: 1699
Joined: Sun Jan 18, 2009 14:48
Location: Dordrecht

Re: Nintendo Switch

Post by Ratson » Mon May 29, 2017 21:39

Heb het wel gelezen over die framedrop, zal eens scherp gaan opletten. Ik heb echt haviksogen maar was tot nu toe nog niet opgevallen.
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: Nintendo Switch

Post by waiwainl » Tue May 30, 2017 23:53

Zou er niet op gaan letten, zodra je het ziet blijf je het zien :)
Ignorance is bliss
User avatar
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:
Posts: 617
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:10

Re: Nintendo Switch

Post by ZeMMiK » Wed May 31, 2017 07:53

Vanaf de N64 is dit zelfde altijd al aan de hand geweest, alleen dit keer brachten ze gelijk Zelda uit. Op de N64, Cube en Wii U moesten mensen jaren wachten op Zelda, 3e partijen die niets releasen op Nintendo omdat de console underpowered is...1 grote Deja Vu. Wat was ik blij dat de PS1 uitkwam toendertijd. Ik heb absoluut geen haast om iets van Nintendo te kopen, het is sowieso altijd het zelfde..mario,zelda,smashbros... been there done that. Mijn SNES heb ik nog wel
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Nintendo Switch

Post by Da Dude » Wed May 31, 2017 10:05

ZeMMiK wrote:Vanaf de N64 is dit zelfde altijd al aan de hand geweest, alleen dit keer brachten ze gelijk Zelda uit. Op de N64, Cube en Wii U moesten mensen jaren wachten op Zelda, 3e partijen die niets releasen op Nintendo omdat de console underpowered is...1 grote Deja Vu. Wat was ik blij dat de PS1 uitkwam toendertijd. Ik heb absoluut geen haast om iets van Nintendo te kopen, het is sowieso altijd het zelfde..mario,zelda,smashbros... been there done that. Mijn SNES heb ik nog wel


De N64 wilde ik toen wel heel graag.
Maar meer om de 3dfx en alles 3D.Dat was best revelutionair
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Nintendo Switch

Post by Cageman » Wed May 31, 2017 21:57

Da Dude wrote:
ZeMMiK wrote:Vanaf de N64 is dit zelfde altijd al aan de hand geweest, alleen dit keer brachten ze gelijk Zelda uit. Op de N64, Cube en Wii U moesten mensen jaren wachten op Zelda, 3e partijen die niets releasen op Nintendo omdat de console underpowered is...1 grote Deja Vu. Wat was ik blij dat de PS1 uitkwam toendertijd. Ik heb absoluut geen haast om iets van Nintendo te kopen, het is sowieso altijd het zelfde..mario,zelda,smashbros... been there done that. Mijn SNES heb ik nog wel


De N64 wilde ik toen wel heel graag.
Maar meer om de 3dfx en alles 3D.Dat was best revelutionair

Toch was de playstation 1 er eerder, en dat was ook allemaal polygonen en 3D. De reden dat ik destijds geen Nintendo 64 kocht is omdat ik een PS1 had. En ik ben beslist geen Nintendo fanboy. Zit er niet zo hard in als Zemmik, maar Nintendo is ook niet mijn 'merk'
DLX

Re: Nintendo Switch

Post by DLX » Thu Jun 01, 2017 09:22

Cageman wrote:Toch was de playstation 1 er eerder, en dat was ook allemaal polygonen en 3D. De reden dat ik destijds geen Nintendo 64 kocht is omdat ik een PS1 had. En ik ben beslist geen Nintendo fanboy. Zit er niet zo hard in als Zemmik, maar Nintendo is ook niet mijn 'merk'


Voor mijn gevoel waren ze er beiden tegelijk ongeveer, maar dat kan ook aan mijn herinneringen liggen. Man wat was dat een mooie tijd, Nintendo 64 (ook Super Nintendo) spellen huren bij de Videoland. Weet nog wel dat we dagen er over deden om een paar sterren te halen in Mario 64.

Mis vroeger... Nintendo zuigt hard tegenwoordig.
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: Nintendo Switch

Post by waiwainl » Thu Jun 01, 2017 20:42

DLX wrote:
Mis vroeger... Nintendo zuigt hard tegenwoordig.


Met je ogen dicht boeit dat niet.
User avatar
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:
Posts: 617
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:10

Re: Nintendo Switch

Post by ZeMMiK » Thu Jun 01, 2017 21:55

mis vroeger :-) , je bent ouder geworden ook....dan kunnen sommige dingen je ook minder boeien...
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Nintendo Switch

Post by Da Dude » Fri Jun 02, 2017 14:35

Nintendo's online dienst voor Switch biedt onbeperkt toegang tot klassieke games

Nintendo Switch Online start in 2018 en kost 20 dollar per jaar. De dienst maakt online multiplayer mogelijk via een smartphone-app, maar biedt ook ongelimiteerde toegang tot klassieke NES-games als Super Mario Bros. 3, Balloon Fight en Dr. Mario.

Nintendo heeft vrijdag meer bekendgemaakt over Nintendo Switch Online, de abonnementsdienst voor online mogelijkheden met de Switch. De dienst kost 3,99 dollar per maand, 7,99 dollar per kwartaal of 19,99 dollar per jaar. De europrijzen zijn nog niet bekend. Aanvankelijk liet Nintendo weten dat de dienst in de herfst van 2017 van start zou gaan, maar de introductie is uitgesteld tot 2018. Tot die tijd is online gebruik gratis.

Onderdeel van de dienst is de Online Lobby & Voice Chat-app, de smartphone-app waarmee spelers contact met elkaar kunnen hebben en elkaar kunnen uitnodigen om te gamen. Een gelimiteerde versie van de app komt deze zomer gratis uit.

De dienst bevat toegang tot de Classic Game Selection, met toegevoegde online-functionaliteit. Tegenover Kotaku bevestigt Nintendo dat gebruikers ongelimiteerde toegang hebben tot de collectie klassieke games, zolang hun abonnement geldig is. Aanvankelijk gaat het om NES-games, waaronder Super Mario Bros. 3, Balloon Fight en Dr. Mario. Nintendo maakt later meer games bekend en overweegt nog of Super NES-games aan de collectie toegevoegd moeten worden.
User avatar
Muf
Active Level:
Active Level:
Posts: 151
Joined: Sat Feb 06, 2016 17:25
Location: Eindhoven

Re: Nintendo Switch

Post by Muf » Fri Jun 02, 2017 15:38

Image
DLX

Re: Nintendo Switch

Post by DLX » Fri Jun 02, 2017 19:23

waiwainl wrote:
Met je ogen dicht boeit dat niet.


Haha

Ja ach... Weet ook wel dat ik wat ouder ben geworden, maar de wereld is gewoon anders... Zeker door het internet is alles relatief dichtbij. Vroeger leerde je van vrienden, boekjes, winkels nieuwe dingen. Nu word alles kant en klaar gepresenteerd en koop je het met 1 klik op de knop.

Het is toch gewoon gaaf om een spel te kopen, de full color handleiding erbij te pakken, tips en tricks van vrienden te leren en dan eindelijk de voldoening hebben om het uit te spelen door skills.

Nu is het meer van; open doosje, dvd, updaten, spelen, dood gaan, save point reloaden, niveau omlaag knallen, youtube erbij pakken, uitspelen, en er achter komen dat je dlc nodig hebt om de true ending te zien (asura wrath bijvoorbeeld).

Nee vroeger was alles beter... Toen mario en sonic nog rivalen waren :)
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Nintendo Switch

Post by Da Dude » Thu Aug 03, 2017 15:35

Image

3d printer en Switch. Altijd handig dit.
Anton: gat in de markt!!! :mrgreen:
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: Nintendo Switch

Post by waiwainl » Thu Aug 03, 2017 18:26

:-)
Post Reply