Nintendo Switch

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
User avatar
Ratson
Active Level:
Active Level:
Posts: 1699
Joined: Sun Jan 18, 2009 14:48
Location: Dordrecht

Re: Nintendo Switch

Post by Ratson » Sun Mar 12, 2017 15:36

Je kan in Zelda botw, letterlijk elke amiibo gebruiken, ook de kaarten.
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
DLX

Re: Nintendo Switch

Post by DLX » Mon Mar 13, 2017 10:14

Even een update op mijn mini klaag review;

- Frame drop - Ja nog steeds om te huilen soms :)
- Niet scherp en soms gewoon lelijk - sommige locaties zijn nog steeds een beetje leeg ja, en soms is het spel gewoon gruwelijk mooi
- Mis eigenlijk wat muziek - komt steeds meer muziek in de game, maar wel een beetje karig
- Wapens boeien totaal niet, gaat toch allemaal stuk - vind ik nog steeds, al heb ik wel wat leuke wapens gehad
- Mis mijn hearth containers - niet echt meer door al die mini puzzels

Heb nu 2 divine beasts verslagen en kilometers gelopen over de mappen, en geklommen, geklommen en nog meer bergen beklommen.

Is het de beste Zelda? Denk het niet, maar het geeft wel (bijna) het zelfde gevoel als toen ik in 1988 Zelda 1 op de NES aan spelen was.
Last edited by DLX on Mon Mar 13, 2017 13:02, edited 1 time in total.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Nintendo Switch

Post by Cageman » Mon Mar 13, 2017 12:17

Eens met DLX. Megavette game; ik heb nooit echt volgehouden met Zelda, maar vind dit echt briljant qua feel en gameplay.

Spelen op de NS = spelen op handheld, als je geen slowdown wilt. Op een TV is de resolutie iets hoger (geen full HD trouwens), en dat extra beeldmateriaal trekt de switch regelmatig niet. Doet weinig/niks af aan gameplay, maar valt wel op. Op het ingebouwde scherm draait het veel soepeler.

Er staat op YouTube een speedrun: 58 minuten. Ik heb hem nog niet helemaal gekeken om spoilers te voorkomen :)
DLX

Re: Nintendo Switch

Post by DLX » Mon Mar 13, 2017 13:01

Ik negeer alles Zelda op internet, beetje hetzelfde als met nieuwe films.... maar als ik zover ben, dan lees en kijk ik ook alles wat er maar is :)

Oh ja... die voice acting... zo slecht... sowieso beetje "vaag" die teksten/emoties van alle characers... haha.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Nintendo Switch

Post by Da Dude » Mon Mar 13, 2017 13:18

Ik wacht wel. Als je geen Zelda speelt, heb je er geen drol aan.

Mooi moment om een Wii-U te kopen :wink:
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Re: Nintendo Switch

Post by Ken » Mon Mar 13, 2017 14:39

Misschien, maar Zelda spelen op een Switch waar je ook bent is echt briljant.
User avatar
Oldschool
Active Level:
Active Level:
Posts: 283
Joined: Sun Nov 30, 2008 22:19
Location: Limburg

Re: Nintendo Switch

Post by Oldschool » Mon Mar 13, 2017 14:40

Hebben jullie ook krassen op het scherm door het dock? Op de bezel dan.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Nintendo Switch

Post by Da Dude » Mon Mar 13, 2017 16:36

https://tweakers.net/nieuws/122247/nint ... -13&u=1400

Nintendo Switch is te hacken - Via webkit-exploit in verborgen browser
Nou al???
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Nintendo Switch

Post by Cageman » Tue Mar 14, 2017 17:08

Oldschool wrote:Hebben jullie ook krassen op het scherm door het dock? Op de bezel dan.

Ja, een beetje. Truc is om de dock (op de plek waar hij de switch raakt) goed stofvrij te houden. Ik ga nog een protector op het scherm plakken. Volgens mij gaan die 'tot en met' de bezel.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Re: Nintendo Switch

Post by Baki » Tue Mar 14, 2017 20:12

Ik heb geen krassen want dat ding komt bij mij nooit dat dock uit :P

Ik speel alleen op mijn big ass screen games en never op die handheld ellende. Wat ik ook doe, ik zit dan nooit in een fijne houding. Zelfde gezeik als met boeken lezen, doe ik dus ook gewoon niet :P
User avatar
Oldschool
Active Level:
Active Level:
Posts: 283
Joined: Sun Nov 30, 2008 22:19
Location: Limburg

Re: Nintendo Switch

Post by Oldschool » Tue Mar 14, 2017 21:09

Baki wrote:Ik heb geen krassen want dat ding komt bij mij nooit dat dock uit :P

Ik speel alleen op mijn big ass screen games en never op die handheld ellende. Wat ik ook doe, ik zit dan nooit in een fijne houding. Zelfde gezeik als met boeken lezen, doe ik dus ook gewoon niet :P


Same here, maar na 1 keer zaten er al lichte smudges op de bezel. die heb ik eraf kunnen poetsen. Nu blijft ie ook in de dock, enkel de joycons er soms opzetten ivm opladen.
User avatar
Oldschool
Active Level:
Active Level:
Posts: 283
Joined: Sun Nov 30, 2008 22:19
Location: Limburg

Re: Nintendo Switch

Post by Oldschool » Wed Mar 29, 2017 12:02

Weet niet hoe het bij jullie is, maar heb intussen al 110 uur in Zelda gestopt. Heb de Wii en wiiU versies overgeslagen, maar deze is zeer verslavend.
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Re: Nintendo Switch

Post by d » Wed Mar 29, 2017 12:14

Oldschool wrote:Weet niet hoe het bij jullie is, maar heb intussen al 110 uur in Zelda gestopt. Heb de Wii en wiiU versies overgeslagen, maar deze is zeer verslavend.

0 uur.

Maar wel een paar uur Snipperclips gespeeld. Dat is hilarisch om in gezelschap te spelen met een biertje.
"Als jij bukt dan klim ik op je en knip ik een gat in je", dat soort dingen zeg je dan. Iedereen moest lachen.
Snipperclips is echt een unieke game. Nintendo heeft als het goed is ook die game company gekocht o.i.d..
Daar zit toekomst in. 4 spelers en ze zouden er een scrolling adventure actie game van moeten maken!
DLX

Re: Nintendo Switch

Post by DLX » Wed Mar 29, 2017 13:36

Oldschool wrote:Weet niet hoe het bij jullie is, maar heb intussen al 110 uur in Zelda gestopt. Heb de Wii en wiiU versies overgeslagen, maar deze is zeer verslavend.


Ik zit op de 70 uur en nu de laatste devine beast. Spel begint een beetje te vervelen, veel van hetzelfde. Koken intereseerd me niks, wapens doen me niks, die puzzels ben ik ook wel klaar mee, bosses stellen niks voor.

In het begin is het spel echt keihard, maar later valt het allemaal wel mee.

Ik heb een beetje gemengde gevoelens over de game.... game is niet slecht, zit tenslotte 70 uur in, maar..... een 10 zeker niet.

Vind denk ik Zelda 1,2,3,4 en Ocarina beter dan deze. Geef mij maar gewoon het wow effect van yeahhh ik heb een trekhaak, een boemerang, een heart container gevonden op een vage plek en niet zo dat openworld gekut met die wapens die telkens kapot gaan.
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Re: Nintendo Switch

Post by d » Wed Apr 19, 2017 13:00

Nieuwe trailer voor striet fighter https://t.co/uqN4e06XCj
Hey, dit is de eerste street fighter die wel gewoon met een analoog knuppeltje te spelen is. Dr. Evil: "riiiight"
Geldt eigenlijk voor alle old-school 2D games. Namco Museum https://www.youtube.com/watch?v=jcoRPmk ... e=youtu.be
Alles is met analoog pookje ineens te spelen, wow!
En de Switch is met geen enkele oudere controller compatible. Wow! Wat een nazi's!
Sorry, wil jullie gewoon behouden voor een miskoop. Geen fast paced action 2D style games kopen.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Nintendo Switch

Post by Da Dude » Wed Apr 19, 2017 22:50

Komen er nog games uit voor dat ding, buiten de indy en retro games.
Oude retro games en indy's kan ik overal op spelen, hoef ik geen switch voor.
User avatar
Muf
Active Level:
Active Level:
Posts: 151
Joined: Sat Feb 06, 2016 17:25
Location: Eindhoven

Re: Nintendo Switch

Post by Muf » Wed Apr 19, 2017 23:33

De main selling point was Zelda, maar nu kan je die op CEMU in hogere kwaliteit spelen :lol:
User avatar
Oldschool
Active Level:
Active Level:
Posts: 283
Joined: Sun Nov 30, 2008 22:19
Location: Limburg

Re: Nintendo Switch

Post by Oldschool » Thu Apr 20, 2017 20:56

Ik wacht op de nieuwe mario. voor de rest nog steeds bezig met zelda, helemaal geweldig. Heeft mn interesse voor games weer op een hoogtepunt gebracht.
User avatar
Wombat
Active Level:
Active Level:
Posts: 525
Joined: Sun Sep 25, 2005 18:10
Contact:

Re: Nintendo Switch

Post by Wombat » Wed Apr 26, 2017 14:42

Da Dude wrote:Komen er nog games uit voor dat ding, buiten de indy en retro games.
Oude retro games en indy's kan ik overal op spelen, hoef ik geen switch voor.

a.s. vrijdag Mario Kart 8 Deluxe en Puyo Puyo Tetris :D, beide perfect voor lokale couch multiplayer!
S-E-G-A 8)
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Nintendo Switch

Post by Da Dude » Tue May 02, 2017 10:25

Nintendo brengt Uitbreidingspas voor dlc's Zelda: Breath of the Wild uit

Nintendo is begonnen met de verkoop van de Uitbreidingspas voor de game The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Daarmee krijgen spelers de mogelijkheid in een keer beide komende dlc's aan te schaffen.

De Uitbreidingspas om dlc in een keer aan te schaffen gaat in de Benelux 19,99 euro kosten en daarvoor krijgen gebruikers beide dlc's. De eerste daarvan verschijnt deze zomer, de tweede zal in de winter van volgend jaar te downloaden zijn.

De 'hard mode' geeft vijanden de mogelijkheid om te herstellen tijdens een gevecht, waardoor het raadzaam is om ze zo snel mogelijk uit te schakelen. Ook zit er een Trial of the Sword in, waarin spelers golf na golf van vijanden moeten verslaan in 45 kamers.

Na aanschaf van de Uitbreidingspas kunnen spelers drie schatkisten met attributen vinden op de Vergeten Hoogvlakte. In de dlc's zullen nog meer uitbreidingen van de game zitten, waaronder nieuw wapentuig en een plattegrondfunctie. De Uitbreidingspas is er voor de Wii U- en de Switch-versie van de game. Nintendo kondigde de dlc's met daarin onder meer de moeilijke modus drie maanden geleden aan.
User avatar
Ratson
Active Level:
Active Level:
Posts: 1699
Joined: Sun Jan 18, 2009 14:48
Location: Dordrecht

Re: Nintendo Switch

Post by Ratson » Tue May 02, 2017 23:26

Die was al bij de launch te koop toch? De dlc is er nog niet maar je kon al wel de uitbreidingspas kopen volgens mij.
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
User avatar
lorre001
Active Level:
Active Level:
Posts: 460
Joined: Wed Mar 13, 2013 05:50
Location: Groningen, Netherlands

Re: Nintendo Switch

Post by lorre001 » Wed May 03, 2017 10:41

klopt, die kistjes heb ik al gevonden en switch t-shirt ook al ontvangen.
Image
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Nintendo Switch

Post by Da Dude » Wed May 03, 2017 19:13

Ratson wrote:Die was al bij de launch te koop toch? De dlc is er nog niet maar je kon al wel de uitbreidingspas kopen volgens mij.


Wist ik veel. Kwam het tegen, dacht deel het ff
User avatar
Ratson
Active Level:
Active Level:
Posts: 1699
Joined: Sun Jan 18, 2009 14:48
Location: Dordrecht

Re: Nintendo Switch

Post by Ratson » Wed May 03, 2017 23:19

Delen is altijd goed :)
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Re: Nintendo Switch

Post by Baki » Sat May 13, 2017 14:44

Heb de switch nu zeker 6 weken niet meer aan gehad. Was na vele uren Zelda de game eigenlijk gewoon kots beu. De boss levels en fights zijn freaking childish peanuts, het koken komt je neus uit, het breken van wapens brengt wat diepte maar had imo veel beter uitgewerkt kunnen worden. Het leek in het begin een briljante game maar hoe langer ik het speelde hoe meer het me ging tegen staan.
Waar is de tijd dat de tempels in Zelda echt pittig waren, je jezelf heel klein voelde en nietig, de enemies een uitdaging waren?
Ohja, en waar ik Epona! Al die random horses, wat een crap :P

Zal wel een oude lul worden maar ik zit er serieus aan te denken die hele switch de deur uit te doen.
Post Reply