Nintendo Switch

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Nintendo Switch

Post by Baki » Thu Oct 20, 2016 19:15

Vandaag maakt Nintendo dan eindelijk bekend wat hun nieuwe console precies is. De NX is nu de Switch!

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=video&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjOm53e_enPAhWKvBoKHdumDuQQtwIIKDAA&url=https%3A%2F%2Ftweakers.net%2Fvideo%2F13649%2Fnintendo-switch-is-kruising-tussen-handheld-en-console.html&usg=AFQjCNGOwSzlTp9uiu3HQTauubiHUBiRDA&sig2=dW9Wp-IPyFoQ0luuaels5w&bvm=bv.136499718,d.d2s

Laat de meningen maar komen.

Mijn mening is, handheld die ook op je TV aangesloten kan worden. Altijd overal gamen met je vrienden, beetje smartphone idee.
Games maken de console dus al die gimmicks doen mij weinig. Grafisch ziet die Zelda er prima uit!
Feit dat het (SD) card games zijn ipv discs zet het handheld ding wel kracht bij.
User avatar
Marcosan30
Active Level:
Active Level:
Posts: 1254
Joined: Sat Apr 28, 2012 17:52
Location: Steenwijk (Nederland)

Re: Nintendo Switch

Post by Marcosan30 » Thu Oct 20, 2016 20:54

Eerlijk gezegd vind ik het wel een tof concept. Wat ik echter nog moet zien is wat het apparaat brengt qua grafische specs, geluid, games en gameplay. Ben wat bang dat nintendo nu echt niet meer meekan in de consolewar.

Vraag is of dit een must-have wordt of niet meer dan een gimmick
Image
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: Nintendo Switch

Post by waiwainl » Thu Oct 20, 2016 22:03

Leuk ding hoor.

Denk ook wel dat het de toekomst is. Je ziet al dat de PS4/XB1 veel meer naar snellere upgrades gaan.
Dat is iets wat Nintendo bijv. met de handheld al jaren doet.

Plus dit is veel socialer; de voorbeelden die ze laten zien, zie ik zeker gebeuren.
Realisme in games betekend ook minder fantasie - daar is Nintendo juist sterk in om het dus niet realistisch te maken. Zie ik zelf als een plus. Sega was daar ook altijd goed in.

Mijn enige 'worry' is, laat ze nu eens in godsnaam wat meer 3rd party support komen. Want yet-another-mario hoeft van mij niet echt.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Nintendo Switch

Post by Da Dude » Thu Oct 20, 2016 22:50

505 Games Activision Publishing, Inc. ARC SYSTEM WORKS Co.,Ltd. ATLUS CO.,LTD. Audiokinetic Inc. Autodesk, Inc BANDAI NAMCO Entertainment Inc. Bethesda
CAPCOM CO., LTD. Codemasters® CRI Middleware Co., Ltd. DeNA Co., Ltd. Electronic Arts
Epic Games Inc. Firelight Technologies FromSoftware, Inc. Frozenbyte
GameTrust GRASSHOPPER MANUFACTURE INC Gungho Online Entertainment,Inc
HAMSTER Corporation Havok INTI CREATES CO., LTD. KOEI TECMO GAMES CO., LTD.
Konami Digital Entertainment Co., Ltd. LEVEL-5 Inc. Marvelous Inc.
Maximum Games, LLC Nippon Ichi Software, Inc. Parity Bit Inc. PlatinumGames Inc.
RAD Game Tools, Inc. RecoChoku Co.,Ltd. SEGA Games Co., Ltd. Silicon Studio Corporation
Spike Chunsoft Co., Ltd. SQUARE ENIX CO., LTD. Starbreeze Studios
Take-Two Interactive Software, Inc. Telltale Games THQ Nordic Tokyo RPG Factory Co., Ltd.
TT Games UBISOFT Ubitus Inc. Unity Technologies, Inc. Warner Bros. Interactive Entertainment
Web Technology Corp.

zit wel goed denk ik ;-)


Ik vind het prachtig. Ze doen het toch weer, om iets totaal anders te doen dan de rest :dance:
DLX

Re: Nintendo Switch

Post by DLX » Fri Oct 21, 2016 07:03

Het is wel een tof ding, maar toch ben ik skeptisch. 3rd party support zegt niks, de WiiU had dat ook. Ik hoop echt dat het gewoon core gaming word zonder al die touch en beweeg shit. Ook moet je dit "geval" op je tv meubel zetten, waar ik niet echt een fan van ben.

Al en al we zien het wel. Voor mij is het meer een WiiU die je ook buiten huis kan gebruiken.
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Re: Nintendo Switch

Post by d » Fri Oct 21, 2016 09:44

Het lijkt inderdaad meer op een standaard console, gewone controller. Die dan ook als handheld gebruikt kan worden. Met Nvidia video chips. Zal het qua power vast wel okay genoeg zijn en power is sowieso al geen issue meer.
Als voorbeeld. de ps3 kan alles wat de ps4 kan, maar dan iets lagere textures. Dus alleen met je neus op de tv ga je verschillen zien. Tenzij de developers de ps3 versie express cripplen.
Ik vind dit een goed concept. Je gamed in je woonkamer, maar je wilt nog effe verder in de slaapkamer. Dit kon ook al met de Wiiu, maar dan moest het wel redelijk in de buurt zijn en het bleef dan streaming. Ik ga ervan uit dat je altijd wel wat lag hebt helemaal als je verder zat.

Go Nintendo. Ik verwacht overigens geen echte coole games, maar we gaan het meemaken. Hardware is dik in order, maar dat is het meestal bij Nintendo. Wat ik zou willen zien:
-Nieuwe F-zero (gaat niet gebeuren, want AX/GX is bijna niet te beaten)
-veel coole retro (remake) games
-arcade compilaties van games die nog nooit uitgekomen zijn
-normale racegames zonder schieten of andere domme gimmicks.

Voor mij zeker geen day one aankoop tenzij nieuwe F-Zero...
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Re: Nintendo Switch

Post by Baki » Fri Oct 21, 2016 11:28

Maar dit is er al eens geweest. NEC was dus zijn tijd ver vooruit met de PC Engine waarbij je de HU card games ook op je home console en je handheld kon spelen :) Met hele sterke 3RD party support btw!
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Re: Nintendo Switch

Post by d » Fri Oct 21, 2016 12:17

Baki wrote:Maar dit is er al eens geweest. NEC was dus zijn tijd ver vooruit met de PC Engine waarbij je de HU card games ook op je home console en je handheld kon spelen :) Met hele sterke 3RD party support btw!

Ja, hahaha. 100% mee eens.
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Nintendo Switch

Post by Jinxz » Fri Oct 21, 2016 12:22

Baki wrote:Maar dit is er al eens geweest. NEC was dus zijn tijd ver vooruit met de PC Engine waarbij je de HU card games ook op je home console en je handheld kon spelen :) Met hele sterke 3RD party support btw!


Offtopic maar PCengine games RULE!
my 2 cents ;)
User avatar
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:
Posts: 617
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:10

Re: Nintendo Switch

Post by ZeMMiK » Mon Oct 31, 2016 15:08

ik vind het een goede set van Nintendo ben alleen bang ivm batterij duur.... als dat boven de 4 uur is (liefst langer) dan lijkt het mij een geslaagd idee.
User avatar
Abc123
Active Level:
Active Level:
Posts: 581
Joined: Sun Jul 14, 2013 10:34
Location: Ratson's vuilnisbak

Re: Nintendo Switch

Post by Abc123 » Fri Nov 04, 2016 08:46

Ik ben er enthousiast over. Zelda is liefde!
DLX

Re: Nintendo Switch

Post by DLX » Fri Nov 04, 2016 17:44

Zelda... Favoriet ... Zelda 2 super... Zelda 3 geweldig... Zelda 4 meesterlijk... Zelda 64 classic... Maar daar na.... Heb alleen die 3ds remake uitgespeeld van link to the past, maar de rest niet.
User avatar
Machello
Active Level:
Active Level:
Posts: 430
Joined: Wed Sep 17, 2014 21:20
Location: Beuningen

Re: Nintendo Switch

Post by Machello » Fri Nov 04, 2016 18:30

3ds a link between worlds vond ik erg vermakelijk. Speelt zich af in Hyrule van de snes, maar dan met een nieuw verhaal
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Re: Nintendo Switch

Post by Baki » Sun Jan 15, 2017 17:19

Ik zag afgelopen weer wat updates voorbij komen van de Switch. Daaronder ook een 'Open World' Mario game. Nou voor die game hoef ik iig zeker geen Switch. Ik zag ook klein die controllertjes zijn. Daar krijg ik kramp handen van zeg :P

Dus tot nu toe is het Zelda, alleen daarvoor ga ik niet even zoveel geld over de balk smijten...
User avatar
cocobolo
Active Level:
Active Level:
Posts: 138
Joined: Sun Sep 11, 2011 13:38
Location: Apeldoorn

Re: Nintendo Switch

Post by cocobolo » Sun Jan 15, 2017 18:49

Ik wel :) Hij is al besteld, met Zelda uiteraard. En Mario lijkt me juist geweldig maar helaas zal dat nog even duren. Sommige berichten hebben het over deze zomer, anderen over later in het jaar.

En die kleine controllers, eerst voelen en dan kan ik het pas beoordelen. Misschien heb je gelijk, misschien werkt het juist prima. Maar ik verwacht dat je meestal zal spelen door ze op de meegeleverde houder te schuiven en dan is het een normaal formaat joystick. Maar als het niet bevalt dan is er ook nog een gewone controller te koop. We zullen het zien :) Ik verheug me er erg op, dat gaan weer 100+ uur Zelda worden :D
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: Nintendo Switch

Post by waiwainl » Sun Jan 15, 2017 20:16

Zelda, Bomberman, XenoChronicles - toch leuk.
User avatar
lorre001
Active Level:
Active Level:
Posts: 460
Joined: Wed Mar 13, 2013 05:50
Location: Groningen, Netherlands

Re: Nintendo Switch

Post by lorre001 » Sun Jan 15, 2017 22:28

inderdaad leuk. ik ga 'm wel in huis halen. zelda wat een parel
Image
User avatar
Oldschool
Active Level:
Active Level:
Posts: 283
Joined: Sun Nov 30, 2008 22:19
Location: Limburg

Re: Nintendo Switch

Post by Oldschool » Sun Jan 15, 2017 23:25

Die nieuwe zelda ziet er geweldig uit zeg. Laatste zelda game die ik helemaal uitgespeeld heb was wind waker (majoras mask en oracles series overgeslagen). wii en wii u versies nooit gespeeld, maar deze lijkt toch wel wat anders te zijn!
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Nintendo Switch

Post by Da Dude » Mon Jan 16, 2017 09:59

Ik wil hem op zich wel.
Niet meteen bij de release. maar najaar 2017 ofzo.
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Re: Nintendo Switch

Post by d » Mon Jan 16, 2017 10:17

Wacht op F-Zero, dan pas switch ik.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Nintendo Switch

Post by Da Dude » Mon Jan 16, 2017 11:56

d wrote:Wacht op F-Zero, dan pas switch ik.



Image
User avatar
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:
Posts: 617
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:10

Re: Nintendo Switch

Post by ZeMMiK » Mon Jan 16, 2017 13:44

Ik heb nog genoeg aan mijn PS4, maar ik zie hem een jaar na dato misschien wel kopen voor de kleine neefjes ofzo, al heb ik ook nog een Wii U liggen. Ik denk dat het Nintendo wel weer een boost gaat geven.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Nintendo Switch

Post by Da Dude » Mon Jan 16, 2017 15:57

Het is voor mij het meeneem gedeelte wat me aanspreekt. Beneden gamen gebeurd amper, omdat er nog 3 andere in huis wonen die TV willen kijken of zelf op de playstation of Wii zitten.
DLX

Re: Nintendo Switch

Post by DLX » Mon Jan 16, 2017 16:50

Dat real life Mario doet me denken aan een Sonic game uit 2006. Of dat nou zo positief is :P

Nog niet over de streep, en Zelda haal ik wel voor de WiiU.
User avatar
cocobolo
Active Level:
Active Level:
Posts: 138
Joined: Sun Sep 11, 2011 13:38
Location: Apeldoorn

Re: Nintendo Switch

Post by cocobolo » Mon Jan 16, 2017 17:47

DLX wrote:Dat real life Mario doet me denken aan een Sonic game uit 2006. Of dat nou zo positief is :P



Ach, dat is alleen het eerste stukje van de demo en ik vind het wel leuk, vooral omdat de rest van de werelden er super uit zien en wel het vertrouwde mario gevoel geven. Dus ik voel het juist als iets extra's :)
Post Reply