new shooter skycurser

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: new shooter skycurser

Post by Da Dude » Thu Nov 05, 2015 11:39

Ik weet het niet, heb nog niet iets gezien waar ik wild van word.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: new shooter skycurser

Post by Cageman » Thu Nov 05, 2015 18:49

Nee, dat heb ik ook
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: new shooter skycurser

Post by cthulhu » Thu Nov 05, 2015 22:02

Ik vind het er persoonlijk geweldig uitzien en kan niet wachten tot hij helemaal af is...maarja, dat komt van iemand die de originele Splatterhouse een echt geweldig spel vindt (en overigens alle andere delen ook, op die van de PS3 na dan...die zuigt...Amerikaanse crap!).
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: new shooter skycurser

Post by Da Dude » Fri Nov 06, 2015 00:15

Splatterhouse vind ik ook leuk, maar ik vind bij deze game het allemaal wat groot voor het scherm, alsof je naar een GBA game zit te kijken ofzo..
Het ziet er leuk uit, maar niet om nou heel blij van te worden.

Het idee van de Hardware daarintegen vind ik wel heel gaaf. Daarmee kunnen veel programmeurs zeker hun voordeel mee doen.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: new shooter skycurser

Post by Cageman » Fri Nov 06, 2015 01:18

Er moeten concessies gedaan worden. Ze zijn een PC-game aan het maken, en hebben besloten om ook een PC-met-JAMMA-interface-in-een-doos te maken. Dat laatste is echt tijdverspilling (niks moeilijks aan een PC-JAMMA interface). Tijd die ook besteed kan worden aan het perfectioneren van een game..

Die PC game moet dan dus wel verdomd goed zijn om de aanschaf van een complete set te compenseren.

Leuk initiatief, economische haalbaarheid 0,0.

mijn 2 cent.
User avatar
sombetzki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1565
Joined: Fri Feb 26, 2010 11:21
Location: Siddeburen, The Netherlands
Contact:

Re: new shooter skycurser

Post by sombetzki » Fri Nov 06, 2015 09:04

Ik was eerst behoorlijk enthousiast hierover. Ik vind de stijl heel tof, graphics, horror/gore... maar ik heb er ook een dubbel gevoel bij.

Ze zijn de game behoorlijk aan het hypen online, maar volgens mij zijn er nog steeds maar 2 stages. Keer op keer zie ik in hun screenshots en videos dezelfde enemy's en bosses terugkomen. Ben benieuwd wat dit gaat worden uiteindelijk
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: new shooter skycurser

Post by cthulhu » Fri Nov 06, 2015 17:24

sombetzki wrote:Ze zijn de game behoorlijk aan het hypen online, maar volgens mij zijn er nog steeds maar 2 stages. Keer op keer zie ik in hun screenshots en videos dezelfde enemy's en bosses terugkomen. Ben benieuwd wat dit gaat worden uiteindelijk


Helemaal waar, ik denk dat dat een deel van hun verkoopstrategie is...eerst "prototypes" van het spel verkopen door veel publiciteit te zoeken, om zo het geld binnen te halen voor verdere productie. Ook waar dat ze tot nu toe nog maar 2 van de 6 geplande stages hebben afgemaakt, zelf zeggen ze dat het programmeerwerk nu een stuk sneller zal gaan aangezien ze de hardware helemaal afhebben...neemt niet weg dat ze de graphics nog helemaal et de hand pixel voor pixel moeten tekenen, hetgeen extreem veel tijd gaat kosten.
Zelf ben ik nog steeds enthousiast over het spel, maar ik ben niet van plan het te kopen voordat het helemaal klaar is en voordat ik weet wat de daadwerkelijke kwaliteit gaat worden. Ben heel erg benieuws hoe goed de controls zijn en of het een interessant spel is om te spelen...kan allemaal wel eye candy zijn en geweldig klinken, maar als de controls zuigen en het extreem saai is om te spelen, dan haak ik af. We zullen zien.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: new shooter skycurser

Post by Cageman » Sat Nov 07, 2015 10:51

Vind nog steeds dat het teveel gehyped wordt. Waarin is dit nou anders dan iedere andere Indie-game die wordt ontwikkeld? Toch niet dat het op een JAMMA PC wordt gezet hoop ik?

Maar helemaal met jullie eens hoor: gewoon eerst zien, dan geloven.
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: new shooter skycurser

Post by cthulhu » Sat Nov 07, 2015 12:00

Cageman wrote:Vind nog steeds dat het teveel gehyped wordt. Waarin is dit nou anders dan iedere andere Indie-game die wordt ontwikkeld? Toch niet dat het op een JAMMA PC wordt gezet hoop ik?

Maar helemaal met jullie eens hoor: gewoon eerst zien, dan geloven.


Het is ook zeker niet anders dan andere Indie-games, maar het is wel een goede reclame voor de hele arcade scene, die indirect ook weer eens aandacht krijgt.
Alleen dan maar hopen dat arcadespellen niet nòg duurder worden door mensen die impulsief arcadekasten en spellen kopen zonder de marktwaarde daarvan te weten en als een kip zonder kop gruwelijk teveel betalen en dus de prijzen opdrijven (kijk maar naar de rest van de retro games markt...zucht).
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: new shooter skycurser

Post by waiwainl » Sun Nov 08, 2015 09:41

Ik las op NG.com dat er al verschillende arcade operators de prototype kit gekocht hebben - met name de Airframe vinden ze een interessante optie; standaard x86 tech.

De gozer van arcadeheroes heeft er ook een review/unboxing van: hier

Video skip naar 4:00 - het eerste stuk gaat over 'kits' in de arcade wereld.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: new shooter skycurser

Post by Da Dude » Sun Nov 08, 2015 13:49

Bijgeleverde art is mooi zeg. Lekker retro.

De game zag er qua verhoudingen op de video er beter uit dan in eerdere videos. Pluspunt imo.
User avatar
Sphere
Active Level:
Active Level:
Posts: 795
Joined: Mon Sep 24, 2012 23:30
Location: Zoetermeer
Contact:

Re: new shooter skycurser

Post by Sphere » Sun Nov 08, 2015 17:45

Het heeft wel wat, ziet er goed uit.
User avatar
PascalP
Active Level:
Active Level:
Posts: 1248
Joined: Wed May 06, 2015 12:38
Location: Venray

Re: new shooter skycurser

Post by PascalP » Thu Jun 16, 2016 07:47

Ik volg dit project nog steeds en ze posten regelmatig filmpjes van updates of arcades die de game hebben draaien en ik ben nog steeds behoorlijk enthousiast erover.
Heb afgelopen week ook eens een mailtje naar hun gestuurd hoe het zit als een prive verzamelaar dit zou willen aanschaffen, hier hun antwoord:



Thanks for the interest! We love hearing from collectors (especially excited ones in the shmup scene).

Anyway, we’re very serious about providing a high quality user experience with our hardware and software. This also means we’re serious about providing an extremely high level of customer service. Therefore, since the game and hardware are still in prototype/beta status, we’re limiting the release to arcade operators for testing purposes. However, we anticipate finalizing our hardware and software by the end of 2016. At that time, we’re truly planning to have an option for home collectors.

I apologize for not having a firm release date for home collectors. We’re trying for early 2017.
ImageImage
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: new shooter skycurser

Post by waiwainl » Thu Jun 16, 2016 11:29

Wat is de laatste link voor een goed beeld van de current status?
User avatar
PascalP
Active Level:
Active Level:
Posts: 1248
Joined: Wed May 06, 2015 12:38
Location: Venray

Re: new shooter skycurser

Post by PascalP » Thu Jun 16, 2016 12:25

waiwainl wrote:Wat is de laatste link voor een goed beeld van de current status?


Ik volg hun op Facebook, daar worden regelmatig updates/nieuwe filmpjes geplaatst.
Laatste tijd vooral filmpjes en info waar de game in de arcades draait.
https://www.facebook.com/skycurser/?fref=ts

Je kan natuurlijk ook hun website/twitter volgen.
ImageImage
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: new shooter skycurser

Post by waiwainl » Thu Jun 16, 2016 16:56

AH OK ik heb geen Facebook :)

Ik kijk wel op de website dan.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: new shooter skycurser

Post by Cageman » Fri Jun 17, 2016 14:43

waiwainl wrote:AH OK ik heb geen Facebook :)

Ik kijk wel op de website dan.

Je kunt die pagina gewoon openen, ook al heb je geen facebook account hoor.
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: new shooter skycurser

Post by waiwainl » Fri Jun 17, 2016 20:42

Cageman wrote:
waiwainl wrote:AH OK ik heb geen Facebook :)

Ik kijk wel op de website dan.

Je kunt die pagina gewoon openen, ook al heb je geen facebook account hoor.


Bij mij blijft ie zeuren om in te loggen.
User avatar
Wombat
Active Level:
Active Level:
Posts: 525
Joined: Sun Sep 25, 2005 18:10
Contact:

Re: new shooter skycurser

Post by Wombat » Sun Jun 19, 2016 12:07

Wat vet zeg, ze hebben zelfs update en online leaderboards als functionaliteit toegevoegd. Vooral het feit dat de leaderboards wereldwijd worden bijgehouden is super tof, een groot gedeelte van de arcade game experience voor mij is het verslaan / opnemen tegen de hoogste scores :)
S-E-G-A 8)
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: new shooter skycurser

Post by cthulhu » Mon Jun 20, 2016 18:12

Wombat wrote:Wat vet zeg, ze hebben zelfs update en online leaderboards als functionaliteit toegevoegd. Vooral het feit dat de leaderboards wereldwijd worden bijgehouden is super tof, een groot gedeelte van de arcade game experience voor mij is het verslaan / opnemen tegen de hoogste scores :)



Niet alleen dat, maar nog Wi-Fi ook...geen gekloot met netwerkkabels enzo.
User avatar
Wombat
Active Level:
Active Level:
Posts: 525
Joined: Sun Sep 25, 2005 18:10
Contact:

Re: new shooter skycurser

Post by Wombat » Tue Jun 21, 2016 14:34

Nu nog online multiplayer/coop :dance: dan is het retro meets future helemaal een feit.
S-E-G-A 8)
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: new shooter skycurser

Post by waiwainl » Tue Aug 30, 2016 22:57

Is hier nog wat nieuws van gespot?
User avatar
PascalP
Active Level:
Active Level:
Posts: 1248
Joined: Wed May 06, 2015 12:38
Location: Venray

Re: new shooter skycurser

Post by PascalP » Wed Aug 31, 2016 06:33

Toevallig 2 dagen geleden een 'update' nieuwsbrief gekregen, maar staat niks spannends in over release datums.
Veel over beschikbare merchandise etc. en dit stukje:

UPDATES

Probably one of the most exciting announcements in this update is that we've unraveled some context to SKYCURSER's story line by adding a gorgeous, new, adrenaline-invoking, face-melting 16-bit, cinematic attract mode that is guaranteed to get your hero-blood flowing. If this doesn't make you want to jump into SKYCURSER'S cockpit as the lone hero who's destiny beckons you to tear planet earth from the clutches of the necrostar and its seemingly endless arsenal of blood-thirsty, infection-spreading mutants, then I'm afraid, my friend, earth has already capitulated to darkness. Are you ready to be the flame that cuts through the dark?

To read all about the game play and balance updates and bug fixes, you can read about them here in our release notes: http://tumblr.skycurser.com/post/149368 ... date-16710
ImageImage
User avatar
cthulhu
Active Level:
Active Level:
Posts: 1664
Joined: Wed Dec 17, 2008 21:56
Location: Dordrecht

Re: new shooter skycurser

Post by cthulhu » Wed Aug 31, 2016 15:48

PascalP wrote:niks spannends in over release datums.


Ze mikken op een release eind dit jaar, maar geen concrete datum/ maand.
User avatar
waiwainl
Active Level:
Active Level:
Posts: 2007
Joined: Mon Sep 23, 2013 21:04
Location: Randstad

Re: new shooter skycurser

Post by waiwainl » Wed Aug 31, 2016 16:26

Ah nice
Post Reply