Arcade pc stuk en arcadevga3000.Verschillende mogelijkheden
Hoi,
Gisteren heeft mijn pc het begeven en gek ook mijn arcade vga3000 kaartje. Dat kaartje was vermorgen echt heet heet, en nu werkt hij helaas ook niet op mijn net nieuw aangeschaftepc.
Ik draai hyperspin en gebruik een killer instinct cabinet met originele monitor.
Ik wil erg graag weer gebruik maken van mijn arcade pc, maar hik toch een beetje tegen de ultimarc prijs voor een arcadevga5000 kaartje aan.
Nu zag ik bij arcade winkel een GBS 8100 kaartje. Deze is ongeveer de helft van de ultimarc kaart. Heeft iemand ervaring met deze opstelling?
Gisteren heeft mijn pc het begeven en gek ook mijn arcade vga3000 kaartje. Dat kaartje was vermorgen echt heet heet, en nu werkt hij helaas ook niet op mijn net nieuw aangeschaftepc.
Ik draai hyperspin en gebruik een killer instinct cabinet met originele monitor.
Ik wil erg graag weer gebruik maken van mijn arcade pc, maar hik toch een beetje tegen de ultimarc prijs voor een arcadevga5000 kaartje aan.
Nu zag ik bij arcade winkel een GBS 8100 kaartje. Deze is ongeveer de helft van de ultimarc kaart. Heeft iemand ervaring met deze opstelling?
Re: Arcade pc stuk en arcadevga3000.Verschillende mogelijkhe
Kan je er helaas niet aan helpen.
Wel aan een gratis bump
Misschien dat iemand anders een kaartje heeft liggen?
Wel aan een gratis bump

Misschien dat iemand anders een kaartje heeft liggen?
Je kunt met Soft15khz heel veel kaarten in 15khz gebruiken.
Zie: http://wiki.arcadecontrols.com/wiki/Soft-15khz
Het is wel meer werk en je kaart doet pas 15khz nadat Windows de driver geladen heeft. Dus geen boot scherm op je monitor.
Ik weet niet of het schadelijk is overigens, 31khz- tijdens booten - op je arcade monitor.
Echter er zijn velen die dit gebruiken met grote tevredenheid.
Zie: http://wiki.arcadecontrols.com/wiki/Soft-15khz
Het is wel meer werk en je kaart doet pas 15khz nadat Windows de driver geladen heeft. Dus geen boot scherm op je monitor.
Ik weet niet of het schadelijk is overigens, 31khz- tijdens booten - op je arcade monitor.
Echter er zijn velen die dit gebruiken met grote tevredenheid.
Je kan veel beter met Groovymame en crtemudriver werken. Gewoon goedkoop Ati kaartje halen en genieten. Is wel ff wat tweaken/installeren etc. maar prima te doen 
Succes!

Succes!
ja idd het is wat moeilijker in te stellen maar goed te doen
Okidoki tnx voor de replies.
Ik heb nu wel dat bordje besteld via ebay (23 eur incl verzendkosten).
Mocht het niet lukken daarmee dan misschien softwarematig.
Ik heb nu wel dat bordje besteld via ebay (23 eur incl verzendkosten).
Mocht het niet lukken daarmee dan misschien softwarematig.
Die GBS 8100 komt altijd van pas, maar heb je wel bijv. een jpac of iets in die trend tussen pc en kast zitten? Zo ja, dan kan je met Groovy/crtemudriver al een heel eind komen. De jpac stop dan wel de doorgave van niet-15Khz videomodes en evt. beschadiging aan de monitor.

Hey, da's interessant - dat wist ik niet
Nu ook aan het pielen met m'n oude pc weer tot leven brengen.

Nu ook aan het pielen met m'n oude pc weer tot leven brengen.
Psykick wrote:Je kan veel beter met Groovymame en crtemudriver werken. Gewoon goedkoop Ati kaartje halen en genieten. Is wel ff wat tweaken/installeren etc. maar prima te doen
Succes!
+1. Voor het beste resultaat.
Ja ik heb er een J-Pac tussen zitten. Ik heb vandaag op mp voor 5 euro een kaartje opgehaald die ondersteund word door soft15Khz. Helaas was die een agp kaartje, terwijl mijn moederbordje helaas die poort niet had.
Nu net weer voor 8 euri incl verzendkosten een pci kaartje besteld en deze komt hopelijk dinsdag binnen.
Dan wordt de opstelling PC -> videokaart (middels soft15hkz) -> kabel -> J-pac -> jamma harness -> monitor.
Dat GBS 8100 kaartje komt pas over 2 weken ofzo binnen en dus voor die tijd gewoon voor de zekerheid de crt monitor pas aanzetten op het moment dat ik hyperspin hoor opstarten. Dan weet ik dat windows is gestart incl de soft 15.
Ik wil gewoon niet een LCD monitor eraan hangen, want dat ouwe beeldscherm is voor mij minstens 80% van het ouwe arcade gevoel herleven.
Nu net weer voor 8 euri incl verzendkosten een pci kaartje besteld en deze komt hopelijk dinsdag binnen.
Dan wordt de opstelling PC -> videokaart (middels soft15hkz) -> kabel -> J-pac -> jamma harness -> monitor.
Dat GBS 8100 kaartje komt pas over 2 weken ofzo binnen en dus voor die tijd gewoon voor de zekerheid de crt monitor pas aanzetten op het moment dat ik hyperspin hoor opstarten. Dan weet ik dat windows is gestart incl de soft 15.
Ik wil gewoon niet een LCD monitor eraan hangen, want dat ouwe beeldscherm is voor mij minstens 80% van het ouwe arcade gevoel herleven.
Had vandaag mijn ATI X600 Pro All-in-Wonder 128MB PCI-Express†binnen gekregen die ik via mp had besteld.
Deze geinstaleerd, drivers gedownload.
Vervolgens soft15khz erop gedaan. Toen had ik al beeld op mijn arcade monitor, alleen resolutie was nog niet helemaal top.
Vervolgens quickres gedownload en helemaal bingo.
Hetzelfde beeld als mijn arcadevga3000 kaartje.
Ik heb alleen nog een klein audio probleempje. Ik heb gewoon geluid op de pc (via een TA2024 geluids dingetje) en hoor ook geluid op bijvoorbeeld hyperspin. Alleen wanneer ik daadwerkelijk mame opstart heb ik er bijgeluiden bij. Ik weet nog niet of het komt door windows 7 of wat dan ook, maar dat is alleen nog ff minder;(
Deze geinstaleerd, drivers gedownload.
Vervolgens soft15khz erop gedaan. Toen had ik al beeld op mijn arcade monitor, alleen resolutie was nog niet helemaal top.
Vervolgens quickres gedownload en helemaal bingo.
Hetzelfde beeld als mijn arcadevga3000 kaartje.
Ik heb alleen nog een klein audio probleempje. Ik heb gewoon geluid op de pc (via een TA2024 geluids dingetje) en hoor ook geluid op bijvoorbeeld hyperspin. Alleen wanneer ik daadwerkelijk mame opstart heb ik er bijgeluiden bij. Ik weet nog niet of het komt door windows 7 of wat dan ook, maar dat is alleen nog ff minder;(