Men DK projectje + kraylix custom build

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
nicke36
Active Level:
Active Level:
Posts: 130
Joined: Sat Feb 23, 2013 16:41

Men DK projectje + kraylix custom build

Post by nicke36 » Thu Jul 11, 2013 18:55

Dag gasten,

ik post niet veel maar lees wel mee en wil hierbij even mijn Donkey kong arcade cab posten die ik in elkaar heb geknutseld

de meningen over het control panel zullen verschillen maar zo zie ik hem nu eenmaal het liefst , en met een kleine simpele ingreep is het alsnog mogelijk om er een andere control panel in te schuiven

pctje en scherm moet ik er nog inbouwen

Image

Grtz Nick
Last edited by nicke36 on Thu Jan 15, 2015 07:54, edited 3 times in total.
User avatar
Sphere
Active Level:
Active Level:
Posts: 795
Joined: Mon Sep 24, 2012 23:30
Location: Zoetermeer
Contact:

Re: Men DK projectje

Post by Sphere » Thu Jul 11, 2013 19:06

Hey Nick,

Ziet er strak uit hoor. Geen idee hoe je hem in elkaar geknutseld hebt maar ik keur deze gewoon goed!

Image
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: Men DK projectje

Post by beau » Thu Jul 11, 2013 19:08

ziet er goed uit man !
:D
nicke36
Active Level:
Active Level:
Posts: 130
Joined: Sat Feb 23, 2013 16:41

Re: Men DK projectje

Post by nicke36 » Thu Jul 11, 2013 19:40

Thx

Ik zit ondertussen al met de gedachten om een vewlix clone te maken, ben altijd fan geweest van fighting games en vooral van de killer instinct serie heb ki1 en ki2 arcade cabs in huis gehad maar met men stomme kop terug verkocht, aangezien er een nieuwe killer instinct in de maak is begint het meer en meer te kriebelen om deze in een vewlix te kunnen spelen
Grtz
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Men DK projectje

Post by Jinxz » Thu Jul 11, 2013 21:33

nicke36 wrote:Thx

Ik zit ondertussen al met de gedachten om een vewlix clone te maken, ben altijd fan geweest van fighting games en vooral van de killer instinct serie heb ki1 en ki2 arcade cabs in huis gehad maar met men stomme kop terug verkocht, aangezien er een nieuwe killer instinct in de maak is begint het meer en meer te kriebelen om deze in een vewlix te kunnen spelen
Grtz


Mooi resultaat die Donkey!

Maak geen clone van de vewlix ;)
Ik heb de eerste vewlix clones op de voet gevolgt en zie ze nog wel eens voorbij komen en het blijft me verbazen hoe lelijk ze eigenlijk allemaal worden. De vewlix moet het hebben van z'n strakke lijnen en dat krijg je alleen maar bij metaal en plastic.
Daarnaast komen veel makers van clones tot de conclusie dat het eindproduct in geld en vooral uren al snel in de buurt, of zelfs over, de prijs van echte vewlix komt.
Woodies-> hout
Candies->metaal/plastic
:lol:
Last edited by Jinxz on Fri Jul 12, 2013 01:07, edited 1 time in total.
User avatar
flay
Active Level:
Active Level:
Posts: 389
Joined: Wed Oct 17, 2012 20:48

Re: Men DK projectje

Post by flay » Thu Jul 11, 2013 23:12

Hey Nicke,

Zou het kunnen dat uw Donkey Kong project ook op gameroom.be staat?
Zoja heb ik het daar ook allemaal gevolgd en het resultaat ziet er prachtig uit... maar...
als ik eerlijk mijn mening mag zeggen vind ik het jammer van het controlpanel. Ik begrijp dat je meerdere games wilt spelen op uw cab maar een dedicated cab blijft een dedicated cab.

Over het zelf maken van een Vewlix moet ik Jinxz gelijk geven. Een candy kan je niet namaken met houten platen.
We were the first gamers !
ckong

Re: Men DK projectje

Post by ckong » Fri Jul 12, 2013 06:24

Sphere wrote:Hey Nick,

Ziet er strak uit hoor. Geen idee hoe je hem in elkaar geknutseld hebt maar ik keur deze gewoon goed!


http://www.dragonslairfans.com/smfor/in ... pic=4281.0

Over het controlepaneel ...... Tja, we leven in een vrij land, en dit soort derails zijn nog niet verboden. Verder knap gedaan hoor.
DLX

Re: Men DK projectje

Post by DLX » Fri Jul 12, 2013 08:54

Mooie cab hoor die DK :)

Over die Vewlix; ik denk dat je hem redelijk strak kan krijgen met hoogglans zwart en wit..... maar..... wat die Vewlix zo mooi maakt (tenminste de L-versie die ik heb) is het controlpanel, sidepanels, "marquee".. dat is niet echt te klonen.
nicke36
Active Level:
Active Level:
Posts: 130
Joined: Sat Feb 23, 2013 16:41

Re: Men DK projectje

Post by nicke36 » Fri Jul 12, 2013 09:51

Ik weet zeker dat ik zo een vewlix cloon strak kan krijgen
Jinxz geef ik geen ongelijk , het gaat er bij mij niet over om dicht in de buurt te komen van een vewlix (vewlix cloon kon ik beter niet uitspreken mijn fout)maar om een cab te bouwen die even leuk speelt en er dan ook nog eens goed uitziet dus een cab die het design heeft van een vewlix. Ik kan het dan misschien beter gewoon een arcade cabinet noemen :-D
Ik weet niet of jullie de killer instinct kast van double helix hebben gezien? Wel in die richting gaat mijn ontwerp gaan

Grtz
DLX

Re: Men DK projectje

Post by DLX » Fri Jul 12, 2013 10:12

Ik had het al eerder gepost;



Mijn eerste gedachte; wat is dat ding lelijk :P Snap niet dat ze geen Vewlix genomen hadden als basis. Dat controlpanel man... oeiiiiii.....

Maar goed... ik weet niet wat een custom vewlix aan arbeid en geld kost... zat er eerst aan te denken om een kraylix te fixen ofzo, maar ben echt blij dat ik voor een echte ben gegaan.

Als cab om op te spelen (kloon of niet), is het echt geweldig :P

Edit; lees nu dat het een modified kraylix is....
nicke36
Active Level:
Active Level:
Posts: 130
Joined: Sat Feb 23, 2013 16:41

Re: Men DK projectje

Post by nicke36 » Fri Jul 12, 2013 10:39

Wat mag zo'n vewlix cab dan kosten?
En waarschijnlijk alleen in de VS te krijgen?
DLX

Re: Men DK projectje

Post by DLX » Fri Jul 12, 2013 10:43

Praat ff met Jinxz..... die heeft de mijne ook geregeld.

Ik heb ff een topic doorgelezen van die kraylixen en weet je wat het is... het is het hem net niet

Image
Image

Maar die DK vind ik echt netjes hoor.. top werk.... maar doe die Kloon Vewlix nou niet ;)
nicke36
Active Level:
Active Level:
Posts: 130
Joined: Sat Feb 23, 2013 16:41

Re: Men DK projectje

Post by nicke36 » Fri Jul 12, 2013 10:47

Mja maar om nu over de 2000 euro uit te geven voor een vewlix gaat me net iets te ver, nog niet bijgerekend dat ik een xboxone moet bijkopen van 500 euro
DLX

Re: Men DK projectje

Post by DLX » Fri Jul 12, 2013 10:51

Jaja ik snap het volledig... ik ken de totale kosten van een kloon niet... maar als ik lees dat die gasten al 500$ kwijt zijn voor een paintjob... tja....

Maar goed, mocht je hem gaan bouwen... ben zeker benieuwd!
nicke36
Active Level:
Active Level:
Posts: 130
Joined: Sat Feb 23, 2013 16:41

Re: Men DK projectje

Post by nicke36 » Fri Jul 12, 2013 10:56

500$ voor paintwork

Voor 500 euro heb ik zo een kast gelijk in elkaar staan + verf

Zonder controls enz dan wel
nicke36
Active Level:
Active Level:
Posts: 130
Joined: Sat Feb 23, 2013 16:41

Re: Men DK projectje

Post by nicke36 » Fri Jul 12, 2013 12:30

ik ken namelijk niet veel van pc's maar is dit een pc waar ik deftig men mame games op kan spelen?

http://nl.kapaza.be/antwerpen/lenovo-co ... 277860.htm
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Men DK projectje

Post by Jinxz » Fri Jul 12, 2013 13:41

nicke36 wrote:ik ken namelijk niet veel van pc's maar is dit een pc waar ik deftig men mame games op kan spelen?

http://nl.kapaza.be/antwerpen/lenovo-co ... 277860.htm


Ligt een beetje aan de games die je wilt gaan spelen op mame. Ik denk dat 80% wel zal draaien op de pc.
User avatar
Sphere
Active Level:
Active Level:
Posts: 795
Joined: Mon Sep 24, 2012 23:30
Location: Zoetermeer
Contact:

Re: Men DK projectje

Post by Sphere » Sun Jul 14, 2013 07:47

Sphere wrote:Hey Nick,

Ziet er strak uit hoor. Geen idee hoe je hem in elkaar geknutseld hebt maar ik keur deze gewoon goed!

Image


Hij is ook nog scratch build??? :shock: dan is het helemaal een goed gelukt project! :D
nicke36
Active Level:
Active Level:
Posts: 130
Joined: Sat Feb 23, 2013 16:41

Re: Men DK projectje

Post by nicke36 » Sun Jul 14, 2013 12:00

Yep van 0 opgebouwd :-)

Thx
User avatar
flay
Active Level:
Active Level:
Posts: 389
Joined: Wed Oct 17, 2012 20:48

Re: Men DK projectje

Post by flay » Sun Jul 14, 2013 12:41

Jinxz wrote:
nicke36 wrote:ik ken namelijk niet veel van pc's maar is dit een pc waar ik deftig men mame games op kan spelen?

http://nl.kapaza.be/antwerpen/lenovo-co ... 277860.htm


Ligt een beetje aan de games die je wilt gaan spelen op mame. Ik denk dat 80% wel zal draaien op de pc.


Met deze pc zal je de meeste 2d games in mame perfect kunnen spelen. Ik zou wel kijken voor een iets krachtigere pc want stel dat je ook eens de Taito type x emulator wilt checken zal je moeten upgraden.
We were the first gamers !
ckong

Re: Men DK projectje

Post by ckong » Sun Jul 14, 2013 17:13

Veel belangrijker dan de PC is de juiste Mame built. Kies je niet de goede mame built, dan spelen alle games ruk, zelfs op de krachtigste PC.
User avatar
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:
Posts: 617
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:10

Re: Men DK projectje

Post by ZeMMiK » Thu Jul 18, 2013 15:26

nicke36
Active Level:
Active Level:
Posts: 130
Joined: Sat Feb 23, 2013 16:41

Re: Men DK projectje

Post by nicke36 » Sun Sep 15, 2013 20:18

Ben ondertussen maar aan men vewlix clone begonnen :D

Dit wordt dus de kast die de nieuwe Killer Instinct zal draaien binnenkort

Zal het resultaat hier wel eens posten ook al zijn er hier zovelen die er tegen zijn :mrgreen:

Dit is het resultaat na een klein dagje knutselen
Hoop hem volgende week gelijk in elkaar te hebben daarna kan het plamuren en gladschuren beginnen voor ik hem in de primer zet

Image


Denk dat ik de richting in ga om hem zoals deze te maken

Image

maar dit staat me dan ook wel aan :D

Image


PS:DLX die vewlix clone kasten die jij daar in de foto laat zien zijn dan ook wel de lelijkste die je kon vinden.
Groeten

Nick
User avatar
flay
Active Level:
Active Level:
Posts: 389
Joined: Wed Oct 17, 2012 20:48

Re: Men DK projectje

Post by flay » Sun Sep 15, 2013 21:43

Ik heb respect dat je er voor gaat en ondanks de negatieve commentaren toch foto's post van je project.

Je zal wel serieus je best moeten doen om ons te overtuigen :)

Ik heb gezien dat je je DK cab verkoopt. Ga je dat niet beklagen eens je Vewlix kloon af is?
http://www.gameroom.be/forum/viewtopic.php?f=7&t=9185
We were the first gamers !
nicke36
Active Level:
Active Level:
Posts: 130
Joined: Sat Feb 23, 2013 16:41

Re: Men DK projectje

Post by nicke36 » Sun Sep 15, 2013 22:08

Nuja die Dk kast staat wel te koop maar heb nog niet veel reactie gekregen, zou best kunnen dat ik hem één van de dagen er gewoon weer afhaal en zelf houd :-)

Groeten
Post Reply