Almighty's ''(Super) famicom collectie''

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
almighty

Almighty's ''(Super) famicom collectie''

Post by almighty » Mon Dec 13, 2010 23:03

Hier even een totaal plaatje van mijn Super Famicom collectie, zit denk rond de 140 games en allen compleet.
Nog druk bezig om de games te kunnen opbergen en momenteel een zooitje, denk dat ik van hout een leuk opberg systeem ga maken voor de wat bijzondere games. (soort van rek waar ze in staan/liggen schuin met aanzicht cover + spotjes :wink: )

Enjoy :wink:

Image
Hier wat fotos van wat wat top games, geen doen om overal fotos van te schieten hoe graag ik ook wil :wink:
Image
Image
Image
Image
Image
*imageshack* doet een beetje vreemd :twisted:
Last edited by almighty on Sat Jun 18, 2011 20:06, edited 7 times in total.
almighty

Post by almighty » Tue Dec 14, 2010 18:32

-edit-
Last edited by almighty on Tue Feb 08, 2011 19:07, edited 1 time in total.
User avatar
Trailblazer
Active Level:
Active Level:
Posts: 775
Joined: Thu Jan 08, 2009 21:15
Location: Breda - NL

Post by Trailblazer » Tue Dec 14, 2010 21:10

Leuk topic! Heb ook een speciale band met de SNES. Veel goede jeugdherrineringen aan!

Wat ik me nog goed voor de geest kan halen was de eerste keer spelen op de SNES. Ding was nog niet zo heel lang uit en wij gingen em huren bij de videotheek, met..... SF2!! Dagen en nachten gespeeld, ruzie gemaakt wie er ad beurt was en af en toe een controller mishandeld.

Ook Mario Kart was altijd too good toen... Ik heb nog spellen gekocht voor 180 pieken destijds (MK2 / SSF2). Had toen samen met Rudie een aardige verzameling, nog spijt van dat die ooit verkocht is.

Tjonge wat een fijne tijd was dat eigenlijk... Zou zo terug willeñ!
almighty

Post by almighty » Wed Dec 15, 2010 06:33

Ja ik zou zelf ook graag terug willen, was echt een leuke tijd en keek toen meer uit naar titels dan nu bij de nieuwe generatie.

SFII, Ghouls n Ghost, Mario World, Super Metroid, Castlevania etc. heb er echt jaren plezier van gehad.
Kan me nog heugen dat ik over de 200 piek betaalde voor FFIII (ntsc cart).

Tja tijden veranderen en meer vervolgen dan nieuwe shit (in mijn optiek).
joeks
Active Level:
Active Level:
Posts: 548
Joined: Tue Dec 09, 2008 12:22
Location: Goes, Nederland

Post by joeks » Wed Dec 15, 2010 08:51

Mooie collectie dat is het zeker. Vroeger ook heel veel 16-bit games gehad (vooral Megadrive).

Duurste games die ik destijds had, Eternal Champions 180 gulden (was het achteraf niet waard natuurlijk!) en Virtua Racing 210 gulden.
Ook de Mega-CD, 32X enzo. Liggen nog allemaal in de schuur maar meeste games helaas verkocht. Net als mijn Gi Joe en He-Man :(
ne0

Post by ne0 » Wed Dec 15, 2010 21:07

snes is inderdaad vet. Ik ga zelf wel altijd voor de USA versies; 60hz EN leesbaar ;) Voor arcade games vind ik japans niet zo erg, maar om nou Zelda in het japans te gaan spelen (bijvoorbeeld)...
almighty

Post by almighty » Thu Dec 16, 2010 21:24

Veel sfc games zijn gewoon speelbaar in ntsc-j en daarbij zijn de covers ook een stuk mooier als die lelijke ntsc games.

Zelda, Final Fantasy zijn idd handiger in ntsc, maar mijn voorkeur gaat uit naar fighters, actie, platform en shmup games dus dan heeft ntsc-j zeker mijn voorkeur.
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Post by R2-2D » Thu Dec 16, 2010 22:59

Inderdaad de art van de SFC games zijn vele malen mooier dan de Usa/Eu art.
almighty

Post by almighty » Fri Dec 17, 2010 19:33

edit
Last edited by almighty on Tue Feb 08, 2011 19:07, edited 2 times in total.
almighty

Post by almighty » Sun Dec 19, 2010 19:00

edit
Last edited by almighty on Tue Feb 08, 2011 19:08, edited 1 time in total.
User avatar
Trailblazer
Active Level:
Active Level:
Posts: 775
Joined: Thu Jan 08, 2009 21:15
Location: Breda - NL

Post by Trailblazer » Mon Dec 20, 2010 11:27

Cool! Sailor Moon rocks hard! En UV licht sucks hard. Ben heel erg bang voor mn AES inserts...... Zag dat die toch wat stralen pakken id winter ivm de lage zon.
almighty

Post by almighty » Mon Dec 20, 2010 18:18

trailblazer800 wrote:Cool! Sailor Moon rocks hard! En UV licht sucks hard. Ben heel erg bang voor mn AES inserts...... Zag dat die toch wat stralen pakken id winter ivm de lage zon.

Ja strak plan, zou zonde zijn toch.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Mon Dec 20, 2010 21:58

almighty wrote:
trailblazer800 wrote:Cool! Sailor Moon rocks hard! En UV licht sucks hard. Ben heel erg bang voor mn AES inserts...... Zag dat die toch wat stralen pakken id winter ivm de lage zon.

Ja strak plan, zou zonde zijn toch.


Ben een paar jaar geleden mijn Playstation1 'verloren' aan UV.. (SCPH-1000, NTSC-J, door een vriend van me op dag 1 vanuit japan naar mij gestuurd, ergens in 1996 dacht ik). En dat kan ERRUG snel gaan. Had niet langer dan een weekje achter het raam gestaan.

Je hebt er transparante raamstickers voor die het UV licht blokkeren.. misschien een idee als het raamoppervlak niet te groot is..?
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Mon Dec 20, 2010 22:49

Ik heb in mijn room gewoon altijd het (verduisterende) rolgordijn naar beneden, werkt prima en dan weet je zeker dat het aardedonker is in de kamer. Ook goed voor overmatige hitte in de zomer.

Verder zijn de sfc games voor mij inderdaad ook " highly collectable" zoals dat zo mooi heet, en zeker vetste console ooit. Maar dat komt meer omdat je destijds een leeftijd had dat alles nog spectaculair was waarschijnlijk

Bepaalde games heb je natuurlijk ook gewoon alleen in NTSC format (Pal is te erg met zijn 50hz dus begin ik niet eens aan) zoals MK3 en Killer instinct. Ik heb in Japan trouwens wel een nieuwstaat mk2 gescoord, die erg duur was kan ik me herinneren voor de baggergame die je er voor terugkrijgt 8) . Maar het hoesje rockt, had hem nog niet eerder Japans gezien en hij is als nieuw dus dat maakt een hoop goed. Denk ik ;).

Verder zijn er van die games die redelijk zeldzaam zijn op sfc, waarvan je weet dat je ze nooit zult spelen en dat ze redelijk matig gepoord zijn van de arcade, maar die je dan toch wilt hebben om een reden die je zelf niet weet. Zo had ik dat bij Captain Commando op de SFC die bij Super Potatoe in Tokyo me elke dag in de vitrine stond aan te gapen. Gelukkig kunnen weerstaan, de SFC poort is echt te gaar om te spelen, zeker met de Cab ernaast met de arcade versie. We zijn een stel rare gasten bij elkaar... :D
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Mon Dec 20, 2010 23:19

ruderudie wrote:We zijn een stel rare gasten bij elkaar... :D


Mee eens. Zo heb ik ook aardig wat games die in fantastische staat zijn, en met geweldig artwork, die ik alleen gewoon niet speel. Bewust niet. Voornamelijk om de herinnering van het spelen van de game niet te verpesten. Veel games waar je vroeger helemaal wild van was zijn nu vaak compleet bagger. Aardig voorbeeld: Cybernoid II op de C64. Briljante muziek, wekenlang uren aan een stuk gespeeld. Laatst opgestart: heuh.. ehh.. niet te spelen man.. 4 kleuren op het scherm, een resolutie waar de VTECH gameconsole van mijn zoontje 4x overheen gaat.. :-)

Yep, een stel rare gasten. Maar wel een groep met genoeg geld en energie om ENORM te genieten van deze hobby: als verzamelaar, gamer of als volslagen verslaafde (ik denk aan ckong.. ennehh.. dexx.. ennehh.. rklok.. ennnnee.. nou ja, aan iedereen eigenlijk ;-)).
almighty

Post by almighty » Tue Dec 21, 2010 06:55

ruderudie wrote:Ik heb in mijn room gewoon altijd het (verduisterende) rolgordijn naar beneden, werkt prima en dan weet je zeker dat het aardedonker is in de kamer. Ook goed voor overmatige hitte in de zomer.

Klopt, heb hier ook een strook van 60cm op het raam en dikke gordijnen hangen.

sfc blijft gewoon geweldig en speel er nog regelmatig op, weet ook niet of al mijn ''wanted'' games ooit hier bij mij in m'n collectie komen te staan aangezien sommige gewoon erg duur zijn.(Biometal, Ninja Warriors, RR R2, etc.)
Koop nu ook alleen nog games die compleet zijn en losse cart's laat ik gewoon liggen, gewoon leuk om te zoeken naar een complete game die ook nog eens in topstaat is.
Helaas zijn sommige games gewoon overpriced en niet iedereen weet de waarde van bepaalde games, gelukkig heb ik iemand leren kennen die vrij veel afweet van de waarde van de games dus kan ik mooi een beroep bij hem doen.Ook ik weet niet alles en schrok laatst van prijzen als; €650/€350,00 voor RR R2 en €120 voor Super Turrican.
Vooral RR R2 proberen de meeste mensen een slaatje uit te slaan omdat deze game behoorlijk zeldaam is en nooit buiten Japan is verschenen.
Maar de waarde ligt toch echt een stuk lager.(+/-€180,00).

Elke maand een paar sfc games en heb straks (weer) een geweldige collectie staan.
Nintendo heeft mij gewoon de mooiste ''game'' jaren gegeven en blijft gewoon voor mij de leukste tijd.
almighty

Post by almighty » Tue Dec 21, 2010 19:45

Batman Returns;
Image
User avatar
Trailblazer
Active Level:
Active Level:
Posts: 775
Joined: Thu Jan 08, 2009 21:15
Location: Breda - NL

Post by Trailblazer » Wed Dec 22, 2010 09:25

[/quote] €120 voor Super Turrican. [/quote]

Mocht iemand in een PAL versie geïnteresseerd zijn, EUR 20 :D
User avatar
Oldschool
Active Level:
Active Level:
Posts: 283
Joined: Sun Nov 30, 2008 22:19
Location: Limburg

Post by Oldschool » Wed Dec 22, 2010 18:15

aardige collectie! ben zelf enkele jaren geleden gestopt met het verzamelen van sfc games, werd te tijdrovend ivm mint games. Ben nu naar het hoogste segment overgestapt: japanse aes :wink:

Uiteraard niet gestopt voordat ik de zeldzaamste en helaas ook de duurste sfc games had Denk aan final fight tough enz. :P
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Wed Dec 22, 2010 19:39

Super famicom is en blijft top idd! Ik heb zelf ook een aardige collectie sfc games.
Echter de square rpg's heb ik ook usa. Dubbel dus vanwege de vette art op de jp boxes. Alleen al de amano art van FF games is voor mijn persoonlijk een must. Heb ook aardig wat artbooks van hem. Die stijl is erg uniek en past goed bij de games!
almighty

Post by almighty » Wed Dec 22, 2010 23:21

Oldschool wrote:aardige collectie! ben zelf enkele jaren geleden gestopt met het verzamelen van sfc games, werd te tijdrovend ivm mint games.P

Geen haast hier en near mint neem ik ook genoegen mee, vaak bij het openen is er al kans op een klein knikje o.i.d. :twisted:

Is gewoon leuk om dit te verzamelen en er zijn gewoon onwijs veel goede titels voor deze console verschenen.

Denk zelf dat ik deze collectie wil uitbreiden naar 200 games en dan heb ik de titels wel waar ik de meeste waarde aan hecht.
RR R2 zal voor mij naast Ninja Warriors en Biometal denk wel de duurste worden en de rest is wel redelijk betaalbaar.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Wed Dec 22, 2010 23:33

almighty wrote:Geen haast hier en near mint neem ik ook genoegen mee, vaak bij het openen is er al kans op een klein knikje o.i.d. :twisted:


:lol:
User avatar
Casey120
Active Level:
Active Level:
Posts: 278
Joined: Sun Nov 08, 2009 21:06
Location: Rotjeknor

Post by Casey120 » Thu Dec 23, 2010 19:02

Hahaha Marc , je bent net zo erg als ik met mijn Playstation Shmups , mint compleet met spine en reg card en anders niet !

Wel indrukwekkend die oude games en dan in deze staat .
almighty

Post by almighty » Thu Dec 23, 2010 19:11

Casey120 wrote:Hahaha Marc , je bent net zo erg als ik met mijn Playstation Shmups , mint compleet met spine en reg card en anders niet !

Wel indrukwekkend die oude games en dan in deze staat .

thnx :)

Ja bedoel sfc kan iedereen kopen maar ze moeten wel compleet zijn.
Dat maakt het verzamelen juist leuk, toch :wink:

nog de laatste aankoop,

Psycho dream;
Image
Image
Image
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Fri Dec 24, 2010 02:07

Vette shit hoor Marc, blijf het toch wel leuk vinden dat iedereen toch zijn eigen ding heeft en daar leuke collectie van maakt. Keep it up ;)
Post Reply