Ik ga er niet omheen draaien en kan je wel vertellen dat je wel een beetje handig moet zijn en geduld is ook niet overbodig.
Hoe je te werk gaat,probeer ik hier een een klein stappen plan uit te leggen.
1:
Cab demonteren en en zorgen dat alles goed schoongemaakt wordt.Het enige wat ik echt niet loskreeg was het logo tussen de speakerbehuizing (NAC) en zat gewoon zo vast, dat ik deze gewoon heb afgeplakt.
De rest is redelijk makkelijk te demonteren en zorg a.u.b voor goed passend gereedschap! Sommige schroeven zitten gewoon zo goed vast, dat met slecht gereedschap je de koppen geheid kapot draait en er dan niks anders opzit de boel uit te boren.(zelf heb ik daar een dremel voor gebruikt met slijpschijf)
Ook handig om alle losse stekkertjes even te merken met A naar A en B naar B, zo weet je straks gewoon nog welke waar op aangesloten moet worden.Je kunt ook fotos maken en deze later weer gebruiken bij het monteren.
Als het goed is ligt nu je de hele cab uit elkaar en kan het schoonmaak werk beginnen.Ik weet niet wat die lui daar allemaal vreten, maar sommige cabs zijn echt gewoon door en door goor, dus schoonmaken is echt geen overbodige luxe.
2:
Wat heb je allemaal nodig?(voor 1 NAC)
-Schuurpapier P1200
-Motip High Glose White (6/8X) kan zowel op de kustof als metaal.
-Motip Plastic primer (2X)
-Motip Metaal primer (1X)
-bakje met water
-Rolletje afplak tape
-Plastic voor spuitcabine
-geduld!

Deze spullen zijn allemaal gewoon te halen bij Automat en ga a.u.b geen spuitbussen halen bij de gamma van 5 euro want de kwaliteit is gewoon stukken minder en de nevelkop lekt ook als een ziekte.
Deze bussen zijn rond de 7/8 euro per stuk en worden gebruikt voor autos en onderdelen etc.
Alles met alles moet je rekening houden dat je ongeveer 90/110 euro kwijt bent.
3:
Spuiten doe je dus buiten en als je wel van plan bent het binnen te doen maak een spuitcabine want voor je het weet krijg je ruzie met je vrouw/vriendin.Ik had zelf ook met de ''Aero'' een spuitcabine buiten gemaakt dit i.v.m met het mindere weer.(regen)
Spuiten doe je in een omgeving van 20 graden en zorg dat de bussen ook op deze temperatuur zijn opgeslagen.Ga nu dus niet buiten spuiten met een temperatuur van 10 graden want voordat de nevel de cab heeft aangeraakt is het al bijna droog en de onderdelen zelf zijn ook veels te koud.20 graden is een mooie temperatuur, maar het mag gerust ook 18 graden zijn.
Resultaat is gewoon minder en het oppervlak zal er minder mooi uitziet en ruwer aanvoelen!
Onderdelen van kunstof in de kunstof primer zetten en metaal in de metaal primer.(deuren etc.)
Voor het spuiten de bussen goed schudden en beter iets te lang dan te kort, ben je klaar met spuiten bussen op de kop leegspuiten zodat je de volgende dag gewoon weer rustig verder kunt zonder dat de spuitkop verstopt zit.
4:
Spuiten kan beginnen

Na alles te hebben schoongemaakt en als de spuitcabine klaar is, kun je beginnen alles in de primer te zetten.Kijk even goed welke waarvoor, kunstof voor kunstof en metaal voor metaal.
Hou +/- 20 cm afstand en maak een vloeiende beweging van links naar rechts.Stop niet meteen aan het einde en ga zeker 15 cm door om aanzet punten te voorkomen.Van links naar rechts en van rechts naar links.Zelfs heb ik dit herhaald van boven naar beneden en van beneden naar boven.
Op deze manier werk je de hele cab af en laat je het rustig even drogen.
Ga er ook niet voor zorgen om het in 1 keer dekend te maken want er volgen nog 2 tot 3 lagen High Glose aflak.(primer al overspuitbaar naar 1 uur bij 20 graden)
Voordat je nu gaat beginnen met ''High Glose'' aflak eerst tussendoor schuren met P1200.Haal het schuurpapiertje door een bakje met water en schuur alle onderdelen netjes op.Dit met water geeft een superglad resultaat.Daarna de boel stofvrij maken voordat je begint met spuiten.Nu kun je beginnen me high glose aflak en deze stappen herhaal je tot het gewenste eindresultaat behaald is.Vergeet niet tussen door telkens te SCHUREN met water en de boel stofvrij/vetvrij te houden ì.v.m je handen.
Ga ook niet proberen in 1X spuiten de boel dekkend te krijgen want geheid dat je druipers krijgt!!Gewoon de tijd er voor nemen en beter 1 keer extra dan prutswerk.Bij 20 graden tussen de spuitbeurten 1 uur voor het drogen.
Nu alles voor de laatste keer gedaan is 24/48 uur laten drogen omdat de laaste laklaag kwetsbaar is en de verf niet 100% is uitgehard.
5:
Nu alle onderdelen liggen te blinken is het weer tijd om de cab te monteren.
Gewoon hetzelfde als punt 1 maar dan net andersom

Ga wel voorzichtig te werk omdat de lak nog niet de volle 100% sterkte heeft.Sluit alles weer netjes aan en pak er eventueel de fotos bij die geschoten zijn bij het demonteren.
6:
Artwork is nog te krrijgen via mij of via Otaku, dus dat probleem is ook uitgesloten.
Op dit moment ben je dus een troste bezitter van een ''Minty'' Arcade Candy Cab en wens ik je er veel plezier mee!

Zijn er nog vragen of begrijp je iets niet, stuur gerust een pm en kan altijd kijken wat ik voor je kan doen,
Succes ermee!!
Hier mijn projecten en fotos:
Sega New Astro City:
http://forum.nozomi.nl/viewtopic.php?t=2162
Sega Aero City:
http://forum.nozomi.nl/viewtopic.php?t=2281
Hier even het eindresultaat:

edit:
>Sega ''Aero'' art is te bestellen<