PS3 gaar :(

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

PS3 gaar :(

Post by Mildoe » Wed Jan 07, 2009 01:32

Hey allemaal,

Mijn ps3 is gaar. Net 2 maanden na garantie :| Ps3 pakt de disc, maar leest em niet meer....komt niet eens een icoon voor game disc...

Nu schijnt het zo te zijn dat je altijd 2 jaar garantie te hebben ipv 1?
Iemand die dit voor mij kan bevestigen?

En wat nu? Game al m'n hele leven...nog nooit een kapotte console gehad...gaarheid ten top :(

Gaarne wat advies over eventuele stappen die ik kan ondernemen....
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Wed Jan 07, 2009 10:50

googlen, daarna winkel, evt. met Sony zelf bellen?
kut man! Wat werkt er niet?
-ps3 games
-ps1, ps2 games
-data dvd/cd
-blu ray video
-video dvd

Is de drive gewoon naar ze moer?
Op mijn Sony televisie had ik goede garantie!
Als niets lukt en niemand je wilt helpen kan je hem ook voorzichtig openmaken. Misschien zit er ergens gewoon iets niet lekker wat simpel verholpen kan worden. zet het geluid van je tv uit en luister goed naar wat er gebeurt. Misschien gewoon vuiligheid?
Gameholic

Post by Gameholic » Wed Jan 07, 2009 11:53

Openmaken zou ik nooit doen.. Tenzij je echt een techneut bent. Maar dan kan je helemaal fluiten naar iets.

Waar heb je de PS3 gekocht? Als je bij een fatsoenlijke gameshop bent geweest valt daar toch wel iets te regelen? Ik weet verder ook niet hoe de garantieregelingen zijn met Sony, maar ik neem aan dat ze zowiezo een repairservice hebben.

In het slechtste geval moet je em verkopen als defecte console en dan een nieuwe aanschaffen.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Wed Jan 07, 2009 13:07

Zeker niet openmaken, dat gaan ze als eerste controleren als je hem terug zou sturen naar Sony. Ik zou gewoon eerst langs de gameshop gaan, als dat niet lukt zelf bellen naar Sony. Ze zullen wel iets ondernemen denk ik, ook omdat jij zeker niet de enige bent met een defecte ps3. xb360 en ps3 is nu niet echt wat je zegt betrouwbare apparatuur helaas.....
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Wed Jan 07, 2009 13:23

nogmaals:
Als niets lukt en niemand je wilt helpen kan je hem ook voorzichtig openmaken.

Nooit kapot verkopen, stuur hem desnoods naar iemand die jij vertrouwt die wel een schroevedraaier heeft :D Of kom langs, dan kijken we samen eventjes. Maar ja, dus wel nadat alle officiele stations een gepasseerd station zijn!
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Wed Jan 07, 2009 17:07

Ik heb hier pas een heel verhaal over gelezen. Sony geeft slechts 1 jaar garantie. Toen werden consumenten met kapotte PS3's boos en gingen stappen ondernemen. Nu heeft radar (of een ander soortgelijkig programma) een standaard brief gemaakt voor deze consumenten en kan het gevecht beginnen. Sony claimt namelijk dat 1 jaar garantie bij de wet goed genoeg is. Dus ik wens je veel succes!
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Wed Jan 07, 2009 18:32

Ja, Tros Radar heeft hier een heel item over gemaakt.

http://www.trosradar.nl/index.php?id=ui ... start=true

Zij hebben onderin een voorbeeldbrief gemaakt en daarmee moet je terug naar de winkel waar je hem hebt gekocht. Naar Sony bellen kan ook, na deze stroom klachten zijn ze wat coulanter geworden en hoef je niet 200 Euro voor een vervangende ps3.
Keep on Dreaming
almighty

Post by almighty » Wed Jan 07, 2009 19:24

DAY wrote:Ja, Tros Radar heeft hier een heel item over gemaakt.

http://www.trosradar.nl/index.php?id=ui ... start=true

Zij hebben onderin een voorbeeldbrief gemaakt en daarmee moet je terug naar de winkel waar je hem hebt gekocht. Naar Sony bellen kan ook, na deze stroom klachten zijn ze wat coulanter geworden en hoef je niet 200 Euro voor een vervangende ps3.

klopt, was volgens mij 2 weken geleden op tv.
Ik wens je succes maar waarschijnlijk blijf je met een kapotte PS3 zitten.
Of 200 euro betalen.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Wed Jan 07, 2009 19:59

Ja de consoles zijn niet meer wat ze ooit geweest zijn, gare rotzooi zowel de PS3 als de 360, en dan je kopers nog in de kou laten zitten is helemaal een lage streek. De negatieve effecten van massa-gaming....
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Post by R2-2D » Wed Jan 07, 2009 20:49

Ik wens je succes maar waarschijnlijk blijf je met een kapotte PS3 zitten.
Of 200 euro betalen.


Dit klopt niet , Sony hanteert nu inderdaad een soort "coulance" regeling , je kan je Ps3 gewoon bij Sony aanmelden ongeacht de 1 jaar garantie. Hij zal daar vervangen worden met een "refurbished" exemplaar.
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Wed Jan 07, 2009 23:44

refurbished :|

Dat wil ik helemaal niet...kan ik beter de refurbished verkopen en dan een nieuwe halen ofzo...

Morgen maar even bellen naar Sony...
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Thu Jan 08, 2009 00:23

Mildoe wrote:refurbished :|

Dat wil ik helemaal niet...kan ik beter de refurbished verkopen en dan een nieuwe halen ofzo...

Morgen maar even bellen naar Sony...


Wat maakt refurbished nou uit, als een console het doet, doet ie het. Dit betekent vaak juist dat de zwakke onderdelen van een console beter zijn gecheckt en desnoods zijn vervangen door een nieuwere, betere versie. Ik zou me daar niet zo druk om maken.
almighty

Post by almighty » Thu Jan 08, 2009 08:29

Psykick wrote:
Mildoe wrote:refurbished :|

Dat wil ik helemaal niet...kan ik beter de refurbished verkopen en dan een nieuwe halen ofzo...

Morgen maar even bellen naar Sony...


Wat maakt refurbished nou uit, als een console het doet, doet ie het. Dit betekent vaak juist dat de zwakke onderdelen van een console beter zijn gecheckt en desnoods zijn vervangen door een nieuwere, betere versie. Ik zou me daar niet zo druk om maken.

Zelf zou ik hier ook geen genoegen mee nemen want iets van deze waarde hoort het gewoon goed te doen.
Sony zou hem dan gewoon moeten omruilen of dat je hem opstuurt en jij als klant een nieuwe bij de dealer op kunt halen.
als Sony echt beweerd dat er zo weinig exemplaren niet goed werken waarom dan zo moelijk doen?
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Thu Jan 08, 2009 11:11

Dit doen ze omdat ze zo ontiegelijk veel systemen terug krijgen dat het niet te doen is om iedereen een nieuwe ps3 te geven. Ik zou ook zeker geen refurbished ps3 willen die bij wijze van al een keer in 100 stukjes heeft gelegen. Een vriend van me heeft een tijdje geleden een 360 gekocht, 3 dagen geleden hield die er ook mee op. Echt om te janken, de kwaliteit van deze generatie consoles (geen kwaad woord over Nintendo that is)......

Ben benieuwd wat dit gaat worden Mildoe, kick ass aan de telefoon!
ne0

Post by ne0 » Thu Jan 08, 2009 19:31

ruderudie wrote:...
Echt om te janken, de kwaliteit van deze generatie consoles (geen kwaad woord over Nintendo that is)......
...


Ik heb toch echt al een paar keer gehoord over Wii's met kapotte dvd drives en rotte video chips die blokjes op het scherm toverde en random lockups kreeg. Zelfs persoonlijk, niet alleen over forums... Nu ligt de failure rate misschien wel lager bij nintendo, ik weet ook niet hoe je dat zou moeten vergelijken, maar de Wii heeft zo ook zijn uitval.
Last edited by ne0 on Thu Jan 08, 2009 19:54, edited 1 time in total.
almighty

Post by almighty » Thu Jan 08, 2009 19:48

Klopt, zelf ook een gare Wii gehad en wou de disc's niet meer lezen.
Blijft gewoon jammer met die nieuwe rommel dat wij als consument hier de dupe van zijn voordat de systemen crash vrij zijn.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Thu Jan 08, 2009 21:18

Waar heb je em gekocht Mildoe?
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Fri Jan 09, 2009 13:31

e-plaza :| Dudes zeiden dat ik naar sony moest bellen
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Fri Jan 09, 2009 13:35

Waardeloze service.
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Fri Jan 09, 2009 13:50

ja behoorlijk!
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Fri Jan 09, 2009 14:25

warempel....ps3 leeft ineens weer....hij leest weer gewoon de disc...nog niet gespeeld, maar zal vanavond even kijken hoe ver de ps3 komt :|

Hopelijk was dit maar tijdelijk...
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
goatboy

Post by goatboy » Fri Jan 09, 2009 14:48

Dat is freaky! Vuiltje?
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Fri Jan 09, 2009 15:22

hmmm...na een tijdje spelen hapert hij wel. lijkt wel of de transport van de laser vast zit ofzo....laser zelf leest wel, dus daar zal het wel niet aan liggen....
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Fri Jan 09, 2009 15:41

Mildoe wrote:laser

Image
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Fri Jan 09, 2009 16:18

kheb vandaag maar gebeld naar Sony. Ze gaan dus een refurby ps3 opsturen...dus ik kijk wel hoe het allemaal gaat lopen.

ondanks dat het net buiten de garantie viel, wordt alles kosteloos gedaan.
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
Post Reply