garantie/vragen: 360 jap

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
almighty

garantie/vragen: 360 jap

Post by almighty » Wed Nov 05, 2008 11:27

Hoe zit het eigenlijk met de garantie als je een japanse 360 koopt?(m.b.t rrod)
Kun je hem hier in Nederland dan ook gewoon laten fixen of?
Last edited by almighty on Thu Nov 06, 2008 21:59, edited 1 time in total.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Nov 05, 2008 11:42

Nee, dat zal niet gaan.
almighty

Post by almighty » Wed Nov 05, 2008 11:49

Maar in de nieuwe 360 zit een FALCON chip en ze zijn daar goed over te spreken.
Neem aan de de huidige 360 in Japan nu ook weinig tot geen problemen meer geeft.
almighty

Post by almighty » Thu Nov 06, 2008 19:09

nog 2 vragen:

-Werkt een europese hd op een import 360?
-En aangezien ik niet voor verrassingen wil komen te staan wat moet er minimaal gebruikt worden voor stepdownconverter?(40watt genoeg?)gebruik ik nu ook allemaal.
R-Type

Post by R-Type » Thu Nov 06, 2008 21:15

Qua HDD weet ik niet, maar ik weet wel dat 40watt het niet gaat cutten.... ga maar uit van minimaal 200 watt.


Het is zo dat de 360 helaas niet regiovrij is, en het is voor die anderhalve game misschien wel leuk voor even... maar toch zou ik geen Japanse 360 nemen.
Last edited by R-Type on Thu Nov 06, 2008 21:16, edited 1 time in total.
User avatar
Wombat
Active Level:
Active Level:
Posts: 525
Joined: Sun Sep 25, 2005 18:10
Contact:

Post by Wombat » Thu Nov 06, 2008 21:15

- De randapparatuur op de 360 is regio vrij; dus je kan zonder problemen een 'Europese' hdd op een Japanse 360 plaatsen.

- In plaats van een stepdown kan je ook opzoek gaan naar een vervangende powersupply. Je kan namelijk gewoon je Europese voeding van de 360 gebruiken op de Japanse. (Let wel: als je een falcon xbox hebt, heb je een andere voeding nodig dan de 1e generatie xboxen)
almighty

Post by almighty » Thu Nov 06, 2008 21:30

Robert wrote:- De randapparatuur op de 360 is regio vrij; dus je kan zonder problemen een 'Europese' hdd op een Japanse 360 plaatsen.

- In plaats van een stepdown kan je ook opzoek gaan naar een vervangende powersupply. Je kan namelijk gewoon je Europese voeding van de 360 gebruiken op de Japanse. (Let wel: als je een falcon xbox hebt, heb je een andere voeding nodig dan de 1e generatie xboxen)

Mijn huidige 360 is nog geen 3 mnd dus hoe weet ik of ik de falcon xbox heb en als ik er eentje bestel bij play-asia kan ik er dan vanuit gaan dat ik een falcon 360 heb?
almighty

Post by almighty » Thu Nov 06, 2008 22:01

R-Type wrote:

Het is zo dat de 360 helaas niet regiovrij is, en het is voor die anderhalve game misschien wel leuk voor even... maar toch zou ik geen Japanse 360 nemen.

Death Smiles
Raiden IV
Ketsui: Kizuna Jigoku Tachi Extra
DoDonPachi Daioujou Black Label Extra
Otomedius Gorgeous
The Castle of Shikigami III / Shikigami No Shiro III

anderhalve game :roll:
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Fri Nov 07, 2008 23:23

almighty wrote:
Robert wrote:- De randapparatuur op de 360 is regio vrij; dus je kan zonder problemen een 'Europese' hdd op een Japanse 360 plaatsen.

- In plaats van een stepdown kan je ook opzoek gaan naar een vervangende powersupply. Je kan namelijk gewoon je Europese voeding van de 360 gebruiken op de Japanse. (Let wel: als je een falcon xbox hebt, heb je een andere voeding nodig dan de 1e generatie xboxen)

Mijn huidige 360 is nog geen 3 mnd dus hoe weet ik of ik de falcon xbox heb en als ik er eentje bestel bij play-asia kan ik er dan vanuit gaan dat ik een falcon 360 heb?


Staat gelijk met de productiedatum die op je xbox staat. Ik geloof dat wanneer je er een uit 2008 hebt dat je zowiezo een falcon chipset hebt.

Als je xbox 3 maanden oud is en je koopt een nieuwe Japanse bij PA, dan zit je denk ik wel safe qua voedingen. Ik zit er ook een beetje aan te denken, maar die shipping costs zijn mij te hoog.
Keep on Dreaming
almighty

Post by almighty » Sat Nov 08, 2008 07:32

shipping cost zijn zeker hoog (volgens mij rond de 60 euro) + de rest :wink:
Maar altijd nog goedkoper als dat je de pcb kits moet kopen.
Mijn psu van de 360 is 175W en als de psu bij de japanse 360 ook 175W is moet het geen probleem zijn.(Otaku forum)
Oudere 360 systemen hebben een zwaardere psu.(200W+)
Anders gebruik ik een stepdownconverter die ik ook voor m'n new astro gebruik.(300W)
R-Type

Post by R-Type » Sat Nov 08, 2008 16:00

almighty wrote:
R-Type wrote:

Het is zo dat de 360 helaas niet regiovrij is, en het is voor die anderhalve game misschien wel leuk voor even... maar toch zou ik geen Japanse 360 nemen.

Death Smiles
Raiden IV
Ketsui: Kizuna Jigoku Tachi Extra
DoDonPachi Daioujou Black Label Extra
Otomedius Gorgeous
The Castle of Shikigami III / Shikigami No Shiro III

anderhalve game :roll:


2 games dan. Donpachi en Ketsui zijn goed, de rest imo niet (vooral Raiden IV en Shiki zuigen ass). Ik redeneer natuurlijk ook naar de extra kosten, risico's en moeilijkheden die er bij komen.

Wel is het jammer dat Sony dit soort games niet toelaat, dat regiovrij is echt een voordeel.
almighty

Post by almighty » Sat Nov 08, 2008 20:00

R-Type wrote:
almighty wrote:
R-Type wrote:

Het is zo dat de 360 helaas niet regiovrij is, en het is voor die anderhalve game misschien wel leuk voor even... maar toch zou ik geen Japanse 360 nemen.

Death Smiles
Raiden IV
Ketsui: Kizuna Jigoku Tachi Extra
DoDonPachi Daioujou Black Label Extra
Otomedius Gorgeous
The Castle of Shikigami III / Shikigami No Shiro III

anderhalve game :roll:


2 games dan. Donpachi en Ketsui zijn goed, de rest imo niet (vooral Raiden IV en Shiki zuigen ass). Ik redeneer natuurlijk ook naar de extra kosten, risico's en moeilijkheden die er bij komen.

Wel is het jammer dat Sony dit soort games niet toelaat, dat regiovrij is echt een voordeel.

Nou Death Smiles moet anders ook erg goed gaan worden.
En risico's heb je ook zeker met een pcb laten shippen maar ik begrijp je punt betreft de 360 :)
Maar de nieuwere systemen hebben daar geen last meer van met de falcon chip en daar komt ook nog bij hoe je zelf met de 360 omgaat.
De systemen met hdmi zijn allemaal wel goed en ga zeker voor een import console en neem die gok wel.
Ook zie ik in de toekomst veel goede games uitkomen op de 360 die hier nooit het daglicht zullen zien.

edit:
Heb me toch een beetje laten meeslepen met de shmups hype van de 360 en neem het risico niet.Ook een beetje zonde geld om een japanse 360 in huis te halen voor aleen 'Death Smiles'.Ook al is de game bruut er komen genoeg games uit die hier wel gewoon te koop zijn.(SFIV,RE5,etc.)
Neh ik ga vanmiddag maar meteen even 'Death space' :lol:
Post Reply