New astro city en multi pcb; voor alle twijfelaars

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
almighty

Post by almighty » Sun Apr 20, 2008 20:42

Robert wrote:Gezien mijn post nog al kort was, vind ik het nog wel belangrijk om toe te voegen: Ik probeer geen moraal ridder te zijn, dan wel het af te keuren. Maar gezien de bekende quote van ken 'mame is voor homos'..was ik verbaast dat de multi pcb hier zo'n vriendelijk onthaal had :lol:

Maar terug komend op het onderwerp; is het niet leuker om een arcadeboard te hebben met een aantal echte toppers. In plaats van een overkil? Hoe minder games je hebt, hoe meer tijd je in 1 titel stopt. En dat is waar arcade over gaat, je echt masteren in een game.

Daar ben ik het zeker mee eens als je na gaat hoe vaak ik KI en K2 speel in verhouding met de multi pcb.
Dit zijn ook echt 2 games die ik gewoon orgineel moest hebben want die games heb ik gewoon erg veel gespeeld in de arcade.
En cave games die voor mij niet te betalen zijn koop ik dan gewoon op m'n ps2 8)
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Mon Apr 21, 2008 07:08

Arcade gaat mij echt niet zozeer om het masteren maar om de fun en nostalgie. Inderdaad staan er veel nutteloze games op de pcb, maar ook alle games die je wel origineel wilt. Zie het dan ook meer als een mogelijkheid om alles te kunnen spelen totdat je geld genoeg hebt om het echte spul te kopen. Feit is dat het een erg dure hobby is om direct alles origineel te kopen.
addict
Active Level:
Active Level:

Post by addict » Mon Apr 21, 2008 12:28

Ik heb mame en een paar echte pcb's. Mame is erg handig, vooral als er een stel vrienden langs komt. Ik heb ook niet veel zin om steeds van pcb te wisselen. Ik heb de pcb van Progear, maar ik speel dit spel meer op mame, ik merk bijna geen verschil. Ik vind het gewoon makkelijker... Als ik een game echt goed vind probeer ik de pcb te kopen. Of als ze niet via mame te spelen zijn. Veel games zijn leuk om af en toe te spelen, maar die ga ik echt niet kopen.

Het nadeel van zo'n multi pcb is dat je geen nieuwe games kan toevoegen. Ik speel nu SFIII.3 op mame, maar ga de pcb echt niet kopen (te duur & suicide battery). Ik heb hem wel origineel op de Dreamcast.
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Mon Apr 21, 2008 14:27

Misschien handig om een keer een topic te maken over hoe Mame werkt en wat je er allemaal voor nodig hebt om het goed te laten lopen? Ik denk dat het voor veel mensen interessant is.
ElPancho
Active Level:
Active Level:

Post by ElPancho » Mon Apr 21, 2008 15:29

Nou met frontend en j-pac en avga-kaart zou het fijn zijn.
Ik koop zo'n 1066 in 1 board voor het gemak, maar als de cab binnen is ga ik zeker aan de gang met de pc-emu's (hello Daphne :D
De j-pac/avga-route dan dus
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Mon Apr 21, 2008 18:22

Het klinkt misschien raar, maar een multi pcb en MAME zie ik als iets anders. Het gaat om het emuleren van games, maar het is enigszins beperkt. Met MAME wordt echt alles verkracht en daar ben ik op tegen. Een multi pcb is ideaal als starting kit als je het zo wilt noemen om alles even te checken, jouw favoriete type hardware en games uit te zoeken en daar vanuit verder te kijken.
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Mon Apr 21, 2008 19:15

Wat is precies het verschil? Ik weet wel dat op een multi pcb de meeste games 98% hetzelfde zijn als het orginieel. Meestal blijft het bij wat geluidissues. Wat gebeurt er met MAME dan met een game?
addict
Active Level:
Active Level:

Post by addict » Mon Apr 21, 2008 21:41

De 48-in-1 pcb schijnt wel goed te zijn, maar de rest is crap volgens http://www.killercabs.com/forum/viewtopic.php?t=12683

If you buy a multiboard go for the 60 in 1 (Which is an uppgraded version of 48-in 1).
The other (Gamebox) PC motherboard versions are basically just a collection of old some old emulators (900 in 1 contained about 10 different Mame versions and some others like Nebula and Zinc, 1066 is probably even worse) and a bunch of faulty rom dumps, all glued together with some badly written batch scripts and a hacked front end. You could do a lot better setup yourself with a PC/J-Pac etc... and a recent Mame version.

Ik zie alleen maar voordelen aan een pc met mame.

Al zet je mij achter een cab waarop mame draait (die goed ingesteld is), Progear laat spelen zonder dat ik het weet, zou ik het verschil niet eens merken. En ik ken Progear redelijk goed.
ElPancho
Active Level:
Active Level:

Post by ElPancho » Fri May 30, 2008 18:19

Multi pcb vandaag binnen gekregen.
Alles liep erg soepel met excellentcom, precies zoals jullie voorspeld hadden.
Weet iemand toevallig nog wat de video-out fabrieksinstelling is van de multi pcb ?
Ik wil niet onbedoeld 31 khz op mijn new astro afsturen.
Nog iets dat me bezig houdt ..... wat zet je eerst aan de cab of de multi-pcb ?

Off topic: is er nog een cab-order update-tje AllMighty ? :)
almighty

Post by almighty » Fri May 30, 2008 18:23

ElPancho wrote:Multi pcb vandaag binnen gekregen.
Alles liep erg soepel met excellentcom, precies zoals jullie voorspeld hadden.
Weet iemand toevallig nog wat de video-out fabrieksinstelling is van de multi pcb ?
Ik wil niet onbedoeld 31 khz op mijn new astro afsturen.
Nog iets dat me bezig houdt ..... wat zet je eerst aan de cab of de multi-pcb ?

Off topic: is er nog een cab-order update-tje AllMighty ? :)

Volgens mij stond hij standaard op PAL maar dat weet ik ook niet meer zeker, heb hem nu op NTSC staan.(khz weet ik niet meer)

En nog geen update ElPancho :wink:
Maar als er nieuws is dan laat ik het jullie allemaal weten :)
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Fri May 30, 2008 21:21

gewoon die pcb in je cab schroeven, aanzetten en met dip-switches afstellen op free play als je dat wilt. Volgorde van aanzetten maakt niet uit, ik zet zelf altijd eerst de pcb aan (ik heb er een schakelaar aan gemaakt, anders moet je hem steeds in en uit het stopcontact halen) en mijn step-down, dan ga je even 5 minuten iets anders doen, en als je terugkomt ze je je cab aan en kun je spelen. That's it. Bedenk wel dat EXC de power supply levert met een Japanse stekker, dus je moet nog even een stekker halen die in je stopcontact past. Power supply is 110-220 btw, dus geen paniek over voltages ed.
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Sat May 31, 2008 10:02

Mensen, het gaat gewoon om de fun toch? Ik speel best vaak games via mame, maar de games die ik echt vet vindt, koop ik. Easy as pie!
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Post Reply