Xbox 360 HD DVD

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Xbox 360 HD DVD

Post by Ken » Sun May 27, 2007 15:39

Ik heb gisteren de HD DVD uitbreiding voor de Xbox 360 in huis gehaald en ik ben er zeer tevreden over. Ik had zo mijn twijfels of een kastje van 185 euro en films van minimaal 25-30 euro een verschil zouden maken die het prijskaartje zou kunnen verantwoorden. Het antwoord is nogal simpel en iedereen met een 360 en een fatsoenlijke tv behoort deze shit zo snel mogelijk in huis te halen. Ik heb tot nu toe alleen Charlie and the Chocolate factory gekeken en Superman (oude versie om te kijken hoe oude films beter worden of niet) en het verschil is dusdanig dat het gewoon de moeite waard wordt alle oude toppers zoals de Matrix die net is uitgekomen nog een keer te gaan kijken. Helemaal goed.
almighty

Post by almighty » Sun May 27, 2007 17:22

Zelf hier ook een 360 staan en eigelijk weinig trek in een aparte HD DVD speler.Zijn eigelijk nog te weinig HD films om mij over de streep te trekken.
Wacht rustig af wat de concurrentie doet.(blue ray spelers)
Heb namlijk geen trek in 2 HD spelers mitz hier ooit nog een PS3 komt te staan.
Ik kijk nog even rustig de kat uit de boom en zal ooit met de tijd een HD DVD/Blue ray speler aanschaffen.Maar of het nu in de PS3 of een losse HD DVD speler wordt...
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Mon May 28, 2007 07:54

Ik heb al Blu-Ray bij de PS3 gekocht. Ik zie geen enkele reden om een HD-DVD speler te kopen. Misschien in de doos houden als collectible voor later. HD-DVD sterft binnen nu en twee jaar uit.
R-Type

Post by R-Type » Mon May 28, 2007 09:42

Ik heb hem zelf toevallig ook net gekocht, en krijg hem denk ik donderdag. Het is een heel leuk apparaatje. Ook leuk is dat het ding Regiovrij is. Het doet me een beetje denken aan het Sega CD tijdperk. Het had opzich wel iets als dat met je console connected stond.

175 bij MM trouwens, via via 30% korting regelen en hij kost maar 130 ofzo. Als je slechts een 360 hebt, is dit gewoon erg goedkoop om in het HD gebeuren te stappen.

Het is inderdaad wel een must als je de TV ervoor hebt. Wordt ie tenminste niet alleen meer voor 1 ding (gamen) benut.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Mon May 28, 2007 10:33

Rano wrote:HD-DVD sterft binnen nu en twee jaar uit.
HD DVD zal het standaard worden, als er een van de twee gaat verdwijnen is het toch echt blu ray.
d2

Post by d2 » Mon May 28, 2007 11:08

Bluray = dead?
Is dat zo?
Ik kan het me niet voorstellen, maar ja ik had het succes van Nintendo ook niet voorspeld.
Ik zou toch denken dat er meer blu ray spelers zijn dan hd dvd spelers.
Ik heb trouwens nog nooiot gehoord van een hifi component hd dvd speler.
Alleen maar van blu ray spelers. Ik denk dat ze heel lang naast elkaar zullen blijven bestaan. Het is echt niet zo dat er 1 winnaar moet zijn. Ze blijven ze gewoon allebei maken. Denken jullie echt dat ze geen winst maken als ze op 2 formaten moeten uitbrengen? 3 als je dvd ook meetelt.
En op den duur komen er apparaten die beide kunnen afspelen. De volgende console die op de markt komt, de xbox 3, bijvoorbeeld zal ook wel met beide overweg kunnen. Wat is de deal met hdmi en x360 dan?
R-Type

Post by R-Type » Mon May 28, 2007 13:57

Hij heeft wel een punt hoor.

Blu Ray wordt vooral geforceerd door Sony, maar ik weet niet of dat nu echt wat zegt over de werkelijke interesse. Iedere verkochte Ps3 garandeerd geen BR films. Iedere verkochte Add-on wel HD-DVD's. HD-DVD is goedkoper, ook om te produceren. HD-DVD schijnt betere kwaliteit te hebben, en sneller te zijn. Natuurlijk is het zo dat Sony toevallig ook wel groot is in de filmindustrie maar toch hoeft dit niet alles te zeggen. Tot nu toe is ieder format van Sony nog geflopt. Ps3 is als console ook een passant, en zelfs met deze console lukt het BR vooralsnog niet om definitief afstand te nemen. Met andere woorden, als het 360 en ps3 tijdperk over is, of als de Ps3 flopt.. wat zou er dan nog over zijn van BR? In dat geval geef ik het goedkopere High Density DVD dus meer kans.

In de winkels zie ik toch wel redelijk fifty-fifty BR en HD-DVD schijfjes en dat terwijl je toch zou denken dat er meer mensen met BR spelers zijn dankzij de Ps3. Bij het zoeken naar HD films valt het me op dat frs.nl 3x zoveel HD-DVD in voorraad heeft.

Zelf denk ik echter dat geen format echt zal 'winnen'. DVD is gewoon nog te sterk en ook het illegaal downloaden en branden speelt hierin een heel erg grote rol.

De Elite 360 zal hdmi hebben, en de oude 360 kan 1080p afspelen via VGA en soms component. Maar MS zit niet vast aan HD-DVD zoals Sony vastzit aan BR. MS zal het eigenlijk om het even zijn. Zij kunnen in principe ook gewoon BR techniek toepassen. Ik zie de add-on gewoon als leuk instapmodelletje voor de probeer, ik bedoel 130 euro... Mocht het op lange termijn echt ubertof zijn en winnen, dan komt er wel een standalone hier in huis.
Gameholic

Post by Gameholic » Tue May 29, 2007 16:07

Tja ik weet iig niet welk format het meest populair wordt maar ik weet wel dat beide formatten naast elkaar kunnen blijven bestaan.

Ik ga iig nog wel een HD-DVD kopen... aangezien de prijs goed is en ik toch een 360 in huis heb!
R-Type

Post by R-Type » Tue May 29, 2007 17:31

Naast elkaar is ook wel een optie, dat kan gebeuren als beide formats inderdaad hardcore blijven, omdat ze dus niet aanslaan bij de massa. Dat laatste is wat ik eigenlijk denk, DVD zit gewoon te recent en te groot ingeburgerd.. kost ook geen moer.

Dan heeft het geen zin om 1 te droppen. Beide hebben dan wel hun hardcore followers.
User avatar
General Wong
Active Level:
Active Level:
Posts: 237
Joined: Tue Oct 11, 2005 20:03
Location: Delft
Contact:

Post by General Wong » Wed May 30, 2007 09:13

Heb net een cooler voor m'n 360 besteld, hopelijk wordt de herrie dan wat minder. Want met het geluid dat mn 360 nu maakt, is het voor mij sowieso niet de moeite waard om er een HD DVD speler bij te halen. Lijkt me gewoon totaal niet relaxt film kijken of je moet je geluid keihard aan hebben staan.
Image
R-Type

Post by R-Type » Wed May 30, 2007 15:07

Een cooler zal de herrie denk ik niet doen afnemen.

Maar bij mij komt de grootste herrie uit het afspelen van games in de 360 drive en die wordt natuurlijk niet benut als ik HD-DVD's bekijk.
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Wed May 30, 2007 19:32

De herrie is echt niet normaal. Ik dacht eerst dat het aan mijn Xbox 360 lag. Maar dat is niet zo :( Hopelijk komt Microsoft in het najaar met de nieuwe lading "Elite's" met de nieuwe 65mn processor. Hopelijk wordt de Xbox 360 dan minder warm en maakt ie minder geluid.
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Thu May 31, 2007 08:54

BRd en hd dvd zullen zeker gewoon naast elkaar blijven draaien. Er waren geruchten dat er spelers uitkomen die beide formaten ondersteunen, zolang de industrie niet voor een format heeft gekozen en de consument nog afwachtend is, zullen ze dus naast elkaar blijven draaien.

Daarnaast misschien wordt er door de huidige fabrikanten van beide kampen wel weer een nieuwe format ontwikkeld die het gaat worden. Dan zijn BRd en hd dvd gewoon tussenoplossigenen, net zoals minidisc en die 801.11 pre N grappen
Keep on Dreaming
R-Type

Post by R-Type » Sat Jun 02, 2007 10:33

Wow het is wel erg vet hoor... Heb gisteren king kong draaiende gehad. Alle kleurgebruik en helderheid is zo prachtig. En als iemand een boek of reep chocola vasthoud, kun je de letters daarop lezen.

Het probleem is dat ik nu denk ik niet meer terugkan naar gewoon DVD. Ook vind ik het jammer dat ik nog geen bakbeest van een TV heb, want 70 cm doet dit eigenlijk geen recht. Je moet dit echt op een 100cm TV bekijken denk ik, dat is nog veel intenser.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sat Jun 02, 2007 12:18

Ik heb hetzelfde probleem, nu ik dit heb weiger ik de DVD versie te kijken als er ook een HD versie is en dat gaat in de papieren lopen...
R-Type

Post by R-Type » Sat Jun 02, 2007 18:58

Hoe krijg je trouwens full screen of zijn al die films 2:35 oid?
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Jun 03, 2007 06:50

Niet alle films zijn full screen.
R-Type

Post by R-Type » Sun Jan 06, 2008 14:51

Helaas, het is voorbij. HD-DVD is in coma of al overleden.
HD DVD kamp cancelt CES persconferentie

Het persbericht van Warner Bros. om exclusief verder te gaan met Blu-ray heeft kwaad bloed gezet in het HD DVD kamp. De HD DVD groep heeft een geplande persconferentie van morgen op de CES afgelast en laat weten dat het nog niet klaar is met Warner Bros.

"Vanwege de timing van het persbericht van Warner Home Video hebben we besloten onze persconferentie op de CES tot nader order uit te stellen. We zijn momenteel in overleg met de andere HD DVD bedrijven om de impact van deze aankondiging in te schatten en te bekijken welke verdere stappen we ondernemen", aldus de HD DVD groep in een mail aan diverse media.

Kort na de afgelasting kwam ook Toshiba met een persbericht omtrent de zaak, waarin het bedrijf meldt dat er reeds contracten waren getekend met Warner Home Video en dat de laatste woorden hierover nog niet gesproken zijn.

"Toshiba is verrast door de melding van Warner Bros. om te stoppen met HD DVD en alleen nog door te gaan met Blu-ray, ondanks dat er diverse contracten zijn tussen ons en Warner over de ondersteuning van HD DVD. We zijn erg teleurgesteld dat deze beslissing genomen is nu HD DVD in Amerika en andere regio's een significant aandeel heeft. In 2007 werden er meer HD DVD spelers verkocht dan Blu-ray spelers. Wij blijven er van overtuigd dat HD DVD het beste formaat is voor consumenten en overleggen met onze partners over vervolgstappen", aldus Toshiba in het persbericht.

Behalve de vraag of dit de definitieve slag is in de strijd tussen Blu-ray en HD DVD zijn vele ogen nu ook gericht op Microsofts persconferentie op de CES. Het bedrijf is vanaf het begin al één van de grote ondersteuners van het HD DVD formaat en bracht reeds een HD DVD add-on uit voor de Xbox 360. Er doen daarnaast momenteel sterke geruchten de ronde dat Bill Gates tijdens de CES een Xbox 360 Ultimate gaat aankondigen met ingebouwde HD DVD schijf. Of dat waar is moet nog blijken, maar dat de aankondiging van Warner Bros. een domper is voor het HD DVD kamp staat buiten kijf.

Bron: Techzine


Wel jammer, de zaken leken er goed voor te staan met toenemende verkopen en het contracteren van oa Paramount. Maar opeens zegt de grootste speler, Warner en daarbij New Line de samenwerking op en dan is het eigenlijk alleen nog Universal tegen de rest. Universal zou al neutraal gaan en verwacht wordt dat Paramount ook weer terug gaat keren. Daarbij heeft Apple ook BR macbooks aangekondigd.

Maar ja, voordeel is dat er nu 1 media is en dat de onduidelijkheid weggenomen is. Het is ook te gek voor woorden dat de ene film wel op jouw formaat uitkomt en de andere weer niet. Dat is dan nu voorbij.

Blu Ray heeft toch nog vrij snel gewonnen. Helaas, ik vond HD-DVD persoonlijk beter.

Image
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Jan 06, 2008 15:09

Ik zou het zeer jammer vinden als HD DVD echt compleet verdwijnt, maar het is onafwendbaar. Wat nu als de Xbox 360 standaard een HD DVD Speler zou hebben gehad...?

HD DVD heeft ook mijn voorkeur. Heb echt het gevoel bij deze 'war' dat HD DVD de met hand gemaakte kast is en de Blu Ray die van Ikea. Ikea wint...
R-Type

Post by R-Type » Sun Jan 06, 2008 15:33

Gezien de attachrates van de Ps3 Blu Ray drive, denk ik niet dat het heel veel verschil had uitgemaakt. Voordat deze slag begon waren onder andere Spielberg en Bay al pro Blu Ray. Ook had Sony natuurlijk meteen al Columbia pictures aan zijn kant.

De enige reden dat MS achter HD-DVD staat is omdat BR van Sony is. Om de Ps3 in de wielen te rijden.
Peet1979

Post by Peet1979 » Sun Jan 06, 2008 15:36

Ken wrote:HD DVD heeft ook mijn voorkeur. Heb echt het gevoel bij deze 'war' dat HD DVD de met hand gemaakte kast is en de Blu Ray die van Ikea. Ikea wint...


Ikea Boy ;)
R-Type

Post by R-Type » Sun Jan 06, 2008 15:51

Hij is juist anti-ikea.
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Sun Jan 06, 2008 16:37

Als ik het goed lees, staat er volgens mij alleen in dat Warner Bros geen HD DVD films meer gaat produceren. Alhoewel WB een grote studio is, zijn er imo nog genoeg andere studio's die kunnen releasen op HD DVD. Daarnaast heeft HD DVD kamp de conference die tijdens CES gepland was gecanceled, waarschijnlijk om achter gesloten deuren met WB te kunnen praten. Dus HD DVD is zeker nog niet dood.

En trouwens what's wrong with BRD? Als je 2 blanco HD DVD en BRD schijfjes naast elkaar zet zie je echt geen verschil. HET GAAT OM DE CONTENT, net als bij games en niet om het schijfje waar het op staat!

En dat Ken Ikeaboy is weten de mensen hier allang :wink:
Keep on Dreaming
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Jan 06, 2008 16:42

De HD DVD hoesjes zijn bovendien een stuk mooier.
Voor wat betreft Ikea, verwijs ik jullie naar de Ikea loves Ken topic in de Galerij 8)
R-Type

Post by R-Type » Sun Jan 06, 2008 20:44

DAY wrote:Als ik het goed lees, staat er volgens mij alleen in dat Warner Bros geen HD DVD films meer gaat produceren. Alhoewel WB een grote studio is, zijn er imo nog genoeg andere studio's die kunnen releasen op HD DVD. Daarnaast heeft HD DVD kamp de conference die tijdens CES gepland was gecanceled, waarschijnlijk om achter gesloten deuren met WB te kunnen praten. Dus HD DVD is zeker nog niet dood.

En trouwens what's wrong with BRD? Als je 2 blanco HD DVD en BRD schijfjes naast elkaar zet zie je echt geen verschil. HET GAAT OM DE CONTENT, net als bij games en niet om het schijfje waar het op staat!

En dat Ken Ikeaboy is weten de mensen hier allang :wink:


sectordiagram niet gezien? Paramount en Universal, thats it. Paramounts deal was heel omstreden, een geldzak van MS. oa Spielberg was hier heel kwaad over en andere maatschappijen ook. Spielberg's films komen door een bepaalde clausule gewoon op BR uit. Deze deal duurt volgens mij ook nog maar een jaartje, als het niet eerder ontbonden wordt. Universal had al gezegd neutraal te gaan, dus die kun je straks ook bij BR optellen.

Dat is de KO.
Post Reply